PDA

View Full Version : Goeiengesmiddagsdaghallo!



Zakk Frusciante
7 februari 2008, 12:41
Hallo allen!

Nieuw hier dus ik dacht; waar te beginnen? Hier dus!

Even voorstellen: Ik ben Joris Griffioen, 17 jaar oud nu (nog 4 maandjes tot 18 :cheerup: ), ik speel gek genoeg gitaar en in mijn vrije tijd houd ik me naast gitaarspelen bezig met casemodding (het aanpassen van je computerkast, soort pimpen maar dan met stijl;) ), multimedia dingetjes (websites ontwerpen etc.).. en m'n vriendin natuurlijk;).

Ik speel nu rond de 9 jaar gitaar, ben begonnen met een half jaartje akoestisch, half jaartje pauze, toen weer opgepakt. Toen ben ik na een jaar electrisch begonnen (soort van ook omdat mn pa zn western steeds de dupe was daarvan sinds ik die pikte om aan te sluiten op mn oefen versterkertje:P).
Electrisch ben ik begonnen met bands als Nirvana en The Offspring, ik kon powerchords voor ik losse noten kon zegmaar (A). Al snel werd dat Red Hot Chili Peppers, Blink 182 en Sum 41, met natuurlijk nog heel veel andere dingen eromheen.

Het liefste jam ik de hele dag samen met mn bassist en drummer, gewoon viben, dit hebben we wel eens een week lang gedaan in een leegstaand huis in Belgie, beviel goed:P Mijn stijl: Punkrock icm. funk en metal, dus heel erg als Dave Baksh van Sum, hoewel ik ook vaak Frusciante stijl speel:) ligt er een beetje aan welke gitaar ik pak...

Dat was hem dan, sorry voor de lange post, als ik eenmaal begin... :P Ik zal later mn gear nog posten, ik wou het net in mn profiel zetten maar daar passen maar 2 regels blijkbaar:S

robert-gitarist
7 februari 2008, 20:19
Welkom welkom.
Mooie uitgebreide introductie. Like it! :D

Wat voor gear heb je zoal? Enne ja laat maar komen die foto's ;)

Tho
8 februari 2008, 10:34
Robert.. wat moet die gozer wel niet denken met die citaten van mij in je sig.. :eek:

Welkom Joris!:D

robert-gitarist
8 februari 2008, 12:54
Ach, het laat meteen een deel zien van het geen hoe men hier met elkaar om gaat :D ;)

Zakk Frusciante
10 februari 2008, 14:31
Haha ben ik weer, druk weekendje, maarre gear dus:

Gitaren:

MaxRelic 60s Stratocaster Fiesta Red met hot vintage pickups en mijn eigen bedrading:
- 3 standen switch voor nek en brug pickup
- 3 standen LP switch om midden pickup niet/erbij/alleen te kiezen
- Master volume en volume voor midden
Met de LP switch kan ik dus de "middenstandjes" makkelijk aan/uit zetten zonder klooien met 5 standen switch, plus met de middenvolume uit kan ik killswitchen :)

Ibanez S470DXQM, Red quilt maple top, Dimarzio Super distortion in de nek, Hot Rails in midden en Bare Knuckle Warpig in de brug (net besteld dus binnen een weekje zit ie er waarschijnlijk in:D)

Stagg Pure S, stratocaster Tom Delonge signature model, single Invader pickup in de brug met 1 volume knop.

En last.. en zeker least: een zelfbouw stratje uit allemaal verschillende crap van marktplaats enzo:P


Versterker:

Laney VC100, 212 100 watt volbuizen bak, Shuguang en Electro Harmonix buizen.


Effecten:

Boston Tuner
Ibanez Wheeping Demon --> ga ik vervangen met Zakk wylde wah (robbert-gitarist?)
Electro Harmonix Doctor Q
Snarling Dogs Blues Bawls wah+overdrive
Zelfbouw Muff fuzz, replica van de allereerste muff fuzz met 1 volume, fuzziger en hogere output.

In fx loop:
Boss DD-20 Giga Delay
Boss CEB-3 Bass Chorus (klinkt toch net effe anders dan normale)


Zo dat was hem, wat vind u? :D

edit: foto's komen eraan;)

Zakk Frusciante
10 februari 2008, 21:48
Hey jongens, ben inmiddels thuis, maar hoe kan ik foto's posten? Toch niet iedere keer via photobucket oid. gaan lopen klooien hoop ik? :dontgeti:


Btw: helemaal vergeten te vertellen, maar ik heb dus 3 jaar tweetalig VWO gedaan, begin 4de overgestapt naar Havo en dat in 1x afgerond (was niet zo goed in wiskunde, op examen toch nog een 6je:) ). Nu zit ik halverwege mn eerste jaar Communicatie en Multimedia Design op de Haagse Hogeschool. CMD is ICT maar meer geconcentreerd op user interfaces en de communicatie kant ervan (dus tussen de mensen en de ware techniek).

Hellsbellsnl
10 februari 2008, 22:02
Hey jongens, ben inmiddels thuis, maar hoe kan ik foto's posten? Toch niet iedere keer via photobucket oid. gaan lopen klooien hoop ik? :dontgeti: .
Helaas ja toch wel.
Mooie gear.

Tho
10 februari 2008, 22:02
ja je zult ze toch eerst moeten uploaden. Daarna op http://www.gitaarnet.nl/forum/images/editor/insertimage.gif klikken en de URL invoeren.

Zakk Frusciante
10 februari 2008, 22:51
Ducky.. nou ja dan ga ik dat effies regelen ;)

Thnx Hellsbellsnl :)

JeroenSchaaf
11 februari 2008, 10:54
Heej Welkom!!

Zo aan je gear te zien ,word je ook wel Mojo genoemd of niet ;)

Zakk Frusciante
11 februari 2008, 21:31
yes yes, well spotted Joene ;) maar ik geef het op daar, hier veel gezelliger:P (iedereen vind uiteindelijk zn plekje wel :) )

Zakk Frusciante
11 februari 2008, 23:29
http://img238.imageshack.us/img238/3729/maxrelicuhffdgo7.jpg
De Strat :)

http://img238.imageshack.us/img238/5151/fiestastratoriginalgs6.jpg
En nog een keertje, de rails is er inmiddels weer uit.

Ik ga aanstaande oefensessie wel even fotootjes maken van m'n Ibanez