PDA

View Full Version : reeverb



fideelski
7 februari 2008, 08:14
Hai,

Een kapotte reverd van een lampenkop, kan dat gemakkelijk vermaakt worden? Ik heb een lampenversterker op het oog waarvan de reeverb niet meer werkt, vandaar..

pimmetje
7 februari 2008, 08:49
Definieer "kapot" :D.
Het kan zijn dat er alleen een buisje (v.a. pakweg €10) vervangen moet worden of de hele reverb-tank (v.a. pakweg €40). Beide prima zelf te doen als je gewoon duimen hebt.

Maar ik weet niet wat er nog meer aan verrot kan zijn...

fideelski
7 februari 2008, 11:35
Ik heb de verkoper eens de vraag gesteld. Hij schreef er zelf bij: 'probably an easy fix'. Nu, daar ben je nu geen ruk wijzer mee...

Ik vraag me wel af of dat invloed heeft op de versterker? Als ik gewoon clean speel zou ik daar waarschijnlijk geen last van mogen hebben, vermoed ik... Of wel?

Rutger
7 februari 2008, 11:39
Als het goed is, is het reverb circuit wel los te koppelen van de rest van de amp. Maar dat hangt van de versterker af.

Als je deze amp wilt hebben, zul je gewoon wat extra centen opzij moeten leggen voor de reparatie van de reverb.

pimmetje
7 februari 2008, 12:08
Ik heb de verkoper eens de vraag gesteld. Hij schreef er zelf bij: 'probably an easy fix'. Nu, daar ben je nu geen ruk wijzer mee...

Ik vraag me wel af of dat invloed heeft op de versterker? Als ik gewoon clean speel zou ik daar waarschijnlijk geen last van mogen hebben, vermoed ik... Of wel?
Dat soort kreten als "probably an easy fix" doen bij mij juist altijd alarmbellen rinkelen.

Waarom heeft-ie 't dan zelf niet gedaan?
De versterker wordt er toch meer waard van als je kan zeggen dat alles 't perfect doet?
Als één ding 't niet goed doet, straalt dat immers ook negatief uit op de rest van de zaken waar mogelijk iets mee mis kan zijn.
Ik verwacht dan sowieso dat alle buizen aan vervanging toe zijn als iemand z'n reverb-tank of -buisje niet ff fixt.

En met dat "probably" heeft-ie zich prima ingedekt.

Ik weet niet wat voor amp en hoe scherp de prijs verder is... maar dit is er dus eentje die ik eerst zelf wil testen voordat ik koop. Ik zou zelfs nog proberen om iemand meenemen om me goed kritisch te houden...

fideelski
7 februari 2008, 13:07
heb antwoord gekregen van de verkoper: "could be a wire connection or bad tube i dont know but all the fender amps that had problems where a simple fix "...

Weet er iemand of iets van waarheid kan inzitten in wat die man me vertelt...

Trouwens het is een sound city en niet een fender zoals hij zegt (of zou dat een bijmerk zijn ofzo???)

Kim Wilson
7 februari 2008, 13:09
Er is hier waarschijnlijk ook niemand die je zo kan vertellen wat het is. Maar meestal is het idd geen groot probleem. Even bij een amptech langs met het ding, en met een beetje mazzel ben je voor €20 klaar. Met een beetje pech is je reverbtank stuk, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

fideelski
7 februari 2008, 13:20
het is gewoon een kerel die zijn versterker verkoopt op ebay, en voorlopig gaat die nog voor een zacht prijsje...

Rutger
7 februari 2008, 13:23
Ik vind het ook wel verdacht dat hij een Fender niet van een Sound City kan onderscheiden.... vreemd verhaal.

jplm
7 februari 2008, 14:36
heb antwoord gekregen van de verkoper: "could be a wire connection or bad tube i dont know but all the fender amps that had problems where a simple fix "...

Weet er iemand of iets van waarheid kan inzitten in wat die man me vertelt...

Trouwens het is een sound city en niet een fender zoals hij zegt (of zou dat een bijmerk zijn ofzo???)

Als je goed leest zegt hij niet dat deze versterker een Fender is, maar dat alle Fender versterkers die een soortgelijk probleem hadden makkelijk te repareren waren.
Stel je voor, je moet in je Ford-auto een koplamp vervangen, en bij een Ford kun je daar bijna niet bij, maar bij een Opel wel. Dan zeg je dus: ik heb een Ford in de aanbieding met een kapotte koplamp, en bij Opel is dat een eenvoudige reparatie. Dus, niets fout gezegd, en toch belazer je de zaak.
Zoals anderen al schreven, als dat reverb-probleem een makkie was geweest had de verkoper het zelf wel effe gerepareerd voordat hij de advertentie plaatste. Met andere woorden, wees verstandig en koop iets goeds.

Groet, Jan.

fideelski
7 februari 2008, 15:09
Ik was inderdaad al van plan om die versterker links te laten liggen... Het betrof een sound city vintage 50R head... Hij stond maar aan 136 op ebay, maar nog twee dagen te gaan...

AutoStatic
7 februari 2008, 19:54
Ik was inderdaad al van plan om die versterker links te laten liggen... Het betrof een sound city vintage 50R head... Hij stond maar aan 136 op ebay, maar nog twee dagen te gaan...Tja, ik had laatst ook een Teisco bariton gespot op eBay, een gitaar die ik al tijden graag zou willen hebben. Stond ook tot 2 dagen vantevoren op een euro of 200,-
Is uiteindelijk weggegaan voor €2200,- Maak je geen illusies joh, dat eBay is ontzettend verneukeratief wat dat betreft.