PDA

View Full Version : Gaan rookmelders af op hazers/foggers enzo



Ome Keith
7 februari 2008, 08:03
Misschien een stomme vraag maar hazers en foggers maken een soort veredelde hele fijne waterdamp en dat is optisch niet hetzelfde als rook van een brand waarin fijne stofdeeltjes zitten.
Maarja maak dat een rookmelder eens wijs. Ik weet het niet. Morgen hebben we een optreden in een zaaltje dat ik niet ken en ik heb sinds 1 dag een fogger "voah weinugh". Zou wel leuk zijn om bij intro te gebruiken maar het is ook wel leuk als niet meteen brandweer op stoep staat of sprinklers onze rigs afspoelen........
De vloeistofboer kon het me niet vertellen en de vorige eigenaar van die fogger ook niet. En nee ik heb thuis ff geen rookmelder bij de hand en het is ook handig om te weten van meer mensen of ze het weten (merken verschillen ook)

thnx

Rhulshof
7 februari 2008, 11:54
Het kan inderdaad zijn dat de rookmelder afgaat als die op lucht dichtheid werkt.
sommige werken op warmte en luchtdichtheid die zijn over het algemeen minder gevoelig.

als tip .

Latex handschoen er overheen doen.

Rude Perception
7 februari 2008, 17:11
JA DAT KAN!!!!
Op school hebben we het een keer gehad... Was de congierge vergeten de rookmelder uit te zetten in de kelder onder de aula. Dus we spoten flink wat rook, deuren open en rook in de rookmelder.

Zie dan maar eens 400 man, waarvan natuurlijk alle meisjes kortje jurkjes aan hebben, naar buiten te krijgen in Januari.

Vraag aan de zaaleigenaar of hij thermische of optische rookmelders heeft. Bij thermische kan je gewoon je gang gaan, bij optische moeten ze of uit, of geen rook.

RedBuell
7 februari 2008, 19:31
Neem ff kontakt op met de zaal eigenaar, de brandweer staat alleen op de stoep als er een brandmeldinstallatie is die doorgelinkt is aan de AC van de brandweer. Bij gewone rookmelders, gewoon hard spelen horen ze die dingen niet ;)

De sprinkler zou niet snel afgaan die werken vaak op warmte zodat ze alleen daar waar het nodig is blussen.

zoon van Piet
7 februari 2008, 19:51
JA DAT KAN!!!!
Op school hebben we het een keer gehad....

Dat wil ik ook! Morgen zo'n ding kopen!


Vraag aan de zaaleigenaar of hij thermische of optische rookmelders heeft. Bij thermische kan je gewoon je gang gaan, bij optische moeten ze of uit, of geen rook.

mooi niet, dus...

Ome Keith
7 februari 2008, 23:13
OK Hardstikke bedankt.

Tips waren wel nodig ook.
Heb het ding net thuis ff op de oprit getest.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFF
seconde of 10
En de buurt liep uit. Dachten dat er brand was.
Turbo Fogger van een theaterverhuurbedrijf geweest............
Hadden me al gewaarschuwd.
Haha. Voor 3 tientjes inclusief 5 l vloeistof !!!!!!!!!!!!!!!!

Rude Perception
7 februari 2008, 23:17
mooi niet, dus...

Wat niet???

Kim Wilson
8 februari 2008, 08:31
...
als tip .

Latex handschoen er overheen doen.
Goed idee. Als er dan wel brand uitbreekt, en er vallen slachtoffers, weten ze iig wie ze aansprakelijk moeten stellen...

Ome Keith
8 februari 2008, 08:35
Was zeker niet van plan een rookmelder af te dekken. Straks vergeet je zo'n handschoen; ben je helemaal bokkie......

Rhulshof
8 februari 2008, 09:13
je moet ook niet alle brandmelders af dekken en uitschakelen van die dingen is net zo on veilig en ook zeker geen optie.

Je kan zo'n handschoen doen om de melders die dicht bij zitten op een grote zaal zitten er vast meer dan 1 en achter in de zaal die gaan echt niet zomaar af. tenzij het echt mis is.