PDA

View Full Version : linkshandige P-bass slagplaat



drap
7 februari 2008, 00:01
Ik hoop dat ie hier goed staat. Ik zit met een 'probleempje'. Ik ben van plan m'n standard P-basje een beetje op te pimpen naar een '62 P-bass look-a-like. Alleen nou heb ik half internet afgestruind, ik kan de benodigde slagplaat niet in de linkshandige versie vinden. Het enige wat dan nog een mogelijkheid zou zijn voor mij is er eentje te laten maken. Ik kan het helaas zelf niet. Ben er niet kundig genoeg voor en heb het nodige gereedschap ook niet. Ik ben ook bij een gitaarbouwer geweest en die rekende er echt een som geld voor waar ik twee week van kan leven. Nou is mijn vraag dus ook, zou iemand hier op het forum het voor mij kunnen doen? Het gaat om een linkshandige 4-ply brown shell slagplaat van een P-bass dus, zoals deze:

http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/13ff12f36702633eb304e391069481ff.jpg

Ik ben diegene die dit voor mij zou kunnen doen echt ongelooflijk dankbaar. Het zakelijke regelen we dan verder per pm af, gezien de forumregels. Please, laat iemand me kunnen helpen hiermee.

}{Metalmaster}{
7 februari 2008, 00:40
Heuj,

Misschien heb je wat aan deze site?

http://www.terrapinisland.com/catalog/product_info.php?cPath=21_29&products_id=59&osCsid=25bf2330e9c56e8e9492c5d7e9e29c75

Ik heb eventjes voor je gegoogled ;)

Het kost zo te zien wel enorm veel voor een slagplaat, mja, ik heb inderdaad ook geen andere winkel gezien die dit verkoopt.


Greetz Wieger

drap
7 februari 2008, 00:52
Die site kan ik zeker wel wat mee! Dat is al meer dan de helft goedkoper dan wat ik waarschijnlijk bij die gitaarbouwer waar ik ben geweest moest betalen. Het enige wat ik me afvraag is of dat 'brown shell' op die site ook 4-ply is, maar daar kan ik desnoods even achteraan mailen. En de betaling, dat is misschien nog ff een struikelblok. Hartstikke bedankt voor de tip in ieder geval!

edit: Shit... Internationaal bestellen gaat daar momenteel ff niet...

Kim Wilson
7 februari 2008, 08:28
He Drappert,

Ik heb al eens eerder een slagplaat voor iemand gemaakt, met schuine kant. En dat ging best. Ik wil het voor die bas van jou ook wel proberen.

Stuur maar een pm, mocht je interesse hebben. :)

drap
7 februari 2008, 10:43
Ik zal je vandaag nog even een pm'etje sturen. Zou echt heel tof zijn als je het voor mij zou kunnen doen. Woonde jij ook niet vlak bij Tone Factory? Dan kan ik eens informeren of ze het materiaal met de kleur die ik wil hebben ook hebben. Dat zou het helemaal gemakkelijk maken.

Kim Wilson
7 februari 2008, 10:47
Precies, scheelt weer verzendkosten ook. Kijk wel even of die slagplaat van jou binnen de afmetingen past van een onbewerkt stuk plaatmateriaal (41x23cm).

Dit spul moet je denk ik hebben: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_71_150&products_id=2029

drap
7 februari 2008, 10:52
Ik moet een 4-laags plaat hebben eigenlijk. Ik zal ze er nog ff over mailen en anders neem ik desnoods gewoon dat 3-laags spul als het niet anders kan.

Kim Wilson
7 februari 2008, 11:07
4-laags? Heeft dat een speciale reden?

drap
7 februari 2008, 11:16
Yep. Ik wil die van mij graag doen gelijken op een '62er, vandaar. Ik weet het, hoop gemiereneuk om iets cosmetisch, maar ik vind die dingen gewoon mooi :)

drap
16 februari 2008, 17:20
Ik heb vandaag een ashtray voor de brug binnen gekregen, alleen nou zit ik met een vraagje. Zit zo'n ashtray aan de achterkant echt stijf tegen de brug aan, of zit daar nog wat ruimte tussen? Als ik 'm er tegenaan leg, krijg ik 'm wel mooi recht er op, maar ik weet niet of het gevolgen kan hebben.