PDA

View Full Version : ISP Decimator vraag



geertjan_83
6 februari 2008, 22:50
Beste mensen,

Ik speel al een poosje over mijn nieuwe Hughes en Kettner Switchblade 50 Watt. Omdat ik met name met high-gain settings nogal last heb van feedback en ruis heb ik de ISP decimator aangeschaft. Dit pedaal werkt goed, wanneer ik niet speel is de ruis en feedback weg.

Alleen lijkt het pedaal op gegeven moment als ik een poosje aan het spelen ben ruis toe te voegen aan het geluid. Wanneer ik dan niet speel kun je dit extra goed horen, omdat de ruis dan opeen word "weggezogen" Klinkt erg lelijk, en het vreemde is dat dit probleem er niet is als ik begin met spelen.

De Decimator zit tussen gitaar en versterker in met 2 planet waves kabels en wordt gevoed door een batterij

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

shredneck
6 februari 2008, 23:21
Ik zou een dergelijk pedaal na je preamp plaatsen, dus in je effectsloop. Tweede advies wat ik je wil geven is het pedaal niet met een batterij te voeden maar met een flinke adapter.

Probeer het apparaat ook te zien als een "signaalopschoner" en niet als een simpele gate. Begin met minimale instellingen zonder gelijk extreem te willen afkappen. Ik heb vroeger altijd met een hush van Rocktron gespeeld, dat was een goede gate, maar niet zo goed als de decimator denk ik.

Succes!

interessander
6 februari 2008, 23:23
Ik gebruik mijn decimator gewoon voor de versterker maar zeker met en adapter, met welke andere pedalen gebruik je hem nog meer? Die van mij voegt zeker geen ruis toe, maar ik heb hem nooit verder dan half open staan.

geertjan_83
7 februari 2008, 17:34
Bedankt voor jullie eerste reacties! Ik heb er verder geen pedalen tussen staan, de decimator is de enige. Ik had hel al eens in de effectloop gegooid, maar dan werkt ie toch wat minder.

Zal eens kijken of een adaptor verschil maakt.