PDA

View Full Version : volume of gain??



Gearjunkie
6 februari 2008, 22:23
Ik heb onlangs een Rangemaster treble-booster kloon gebouwd. Nu ben ik bezig met het decal-ontwerp.

Mijn vraag: mag ik de volumeknop op het pedaal ook Gain noemen? Of is dit technisch gesproken echt wat anders?

groet Johan

artnaz
6 februari 2008, 22:32
Ik vind Gain zelfs wat beter. Want volume neemt niet echt toe, het begint gewoon wat heftiger te werken. Maar echt "gain" is het ook weer niet... :p

Ash ketchum
6 februari 2008, 22:43
wat dacht je van "MOJO"

Chris Winsemius
6 februari 2008, 23:21
Ik heb onlangs een Rangemaster treble-booster kloon gebouwd. Nu ben ik bezig met het decal-ontwerp.

Mijn vraag: mag ik de volumeknop op het pedaal ook Gain noemen? Of is dit technisch gesproken echt wat anders?

groet Johan

Daar zijn zeer strenge regels voor, bij onjuiste benaming riskeer tegenwoordsig hoge celstraffen.

:D geintje

MarketingTechnisch gezien wordt de benaming gain gebruikt voor de hoeveelheid versterking of vervorming.

Gebruik gewoon de benaming die jij het tofst vindt! Bij 'n booster is gain volgens mij gewoon 'n goeie benaming hoewel die regelaar, schakeltechnisch misschien volume genoemd zou moeten worden omdat ie vaak puur het uitgangslevel v/d pre-amp regelt.