PDA

View Full Version : Meul [D-Flight]



meul
6 februari 2008, 22:23
ff iets andere hoek ditmaal. alle commentaar is welkom! alvast bedankt!

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20D-Flight.mp3

Groetjes,
Jan

Gert-Jan
6 februari 2008, 22:31
Ondanks dat het weer mega-knap is vind ik het niet je beste compositie (qua mijn smaak dan).

prachtig vind ik de overgang rond 2:20 - 2:30 Maar de drums onder de gitaarsolo vind ik weer erg storend.

Maar zoals gezegd zeer knap ...het is weer verrassend, super-creatief en ultiem strak opgenomen.

Makor1966
6 februari 2008, 22:44
Weet niet wat ik erbij moet denken, ruimtereis ja..
Vind het nogal druk, vol, strak, knap, mooi ook,
maar was opgelucht toen het afgelopen was, poehey wat een trip.

Ibanez666
6 februari 2008, 23:35
Weet niet wat ik erbij moet denken, ruimtereis ja..
Vind het nogal druk, vol, strak, knap, mooi ook,
maar was opgelucht toen het afgelopen was, poehey wat een trip.

da's best veel in drie zinnen ;-)

Rinze
6 februari 2008, 23:57
Zo, hoeveel koppen koffie had je eigenlijk wel niet op? :seriousf: Daarom doe ik veel slide, zo snel kan ik niet spelen :( Het klinkt erg goed, moet voor het nummer zelf nog eens even vaker luisteren want het is wat veel voor mij zo op het eerste gehoor :listen: :eek:

Makor1966
7 februari 2008, 00:00
da's best veel in drie zinnen ;-)
ik ook van jou ;-)

benwave
7 februari 2008, 00:02
Een geweldig mooi intro... en die tjoemp die ontstaat in de slaggitaar vind ik ook erg vet, en dan het mooie aanloopje naar die crazy solo... tja..
Voor mij blijft het onvoorstelbaar wat sommige mensen uit een gitaar persen.
Wat mij betreft ook een mooie mix.. ik hoor alles prima.

groeten Ben

Edit: Ik vind dit eigenlijk èèn van je betere zo dat dat al mogelijk is

TimoSomers
7 februari 2008, 00:14
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck.
Jan, dit is insane, heb er geen andere woorden voor.
PRACHTIGE intro, Superclean gespeelde intro-solo, prachtige instrumentale(lees: zonder gitaar) stukken, en die solo blies me echt gewoon van m'n stoel af!
Ik hoor btw dat je wat meer jazzy toonladders gebruikt? Hoor hier en daar wat chromatische dingen.
Je beste nummer tot nu toe, imo.
Prachtig<3.

Bouke
7 februari 2008, 09:26
Heb je het Metropool Orkest al eens gepolst? Die schijnen het wel eens 'te doen' met hyperactieve gitaristen :D

Mapje.

Mooi.

Riky
7 februari 2008, 10:52
Tjonge jonge!! Wat een gitaar skills! En wat een componeer skills! Vind het prachtig hoe je die overgangen van ADHD riffs naar melodische rustgevende stukjes maakt in je nummers... Echt geniaal!
Vind de x3 test denk ik toch nog wel wat mooier, maar dit is ook zeker een van mijn favorieten!!




Btw Dream Theater fan?

peter_heijnen
7 februari 2008, 11:18
Jezus Meul.

Of is het Meul-Jezus?

Hoe dan ook, ik ben uw discipel!

:)

Rinze
7 februari 2008, 11:24
Zit er nu nog eens even rustig naar te luisteren, man man, wat een hoeveelheid ideeën in één nummer zonder de opbouw uit het oog te verliezen... Goed hoor. Rest mij nederigheid...

VHsologitarist
7 februari 2008, 13:25
ongelooflijk wat een verbeelding of liever gezegd... verhoring!!

Maaruh.... jezus.. hoe kom jij aan je vrijetijd om zo vaak experimentele tijdsvretende stukjes te posten???

erwin_ve
7 februari 2008, 13:40
Hoi Jan! Iets totaal nieuws in mijn oren. t is bijna een aanfluiting maar ik zeg het toch: hoor ik daar chromatiek. (lol). Ik wordt iig heel blij van je nieuwe baby.
Meul for president!

Lennert
7 februari 2008, 14:27
Pfoeh.. Heel mooi!

ScptR
7 februari 2008, 18:23
Niks op aan te merken, heerlijk gewoon!
Ook zieke solo!

mrkoetje
7 februari 2008, 21:17
mijn opinie: lekkah!

mijn kritiek: lekkah!

wanneer komt je CD uit?

meul
7 februari 2008, 21:40
Bedankt iedereen voor het luistren en het commentaar!

@ Gert-Jan, Hee daar en long time!? vind je de drums niet leuk? ik vind het wel knallen daar. de compostie, dit is een beetje met voorbedachte rade zo in elkaar gezet.

@ Makor1966, je hebt gelijk, kan m zelf ook niet meer horen joh :) maar wat is er nu zo druk? ja...hij is up tempo.. maar de opzet is toch niet zo extreem dit maal. rock setje met een orgeltje? maar misschien ben ik gewoon wel elke realiteit aan het verliezen intussen, kan goed zo zijn :)

@ benwave, he Benny, bedankt voor je toffe reaktie!

@ TimoSomers, He Timo!, Bedankt voor de Fuuuuuuuuuuuuuck! dat is fijn om te lezen, er zit i.d.d wat chromatiek in al gebruik ik dat wel vaker hoor. jazzy vind ik het zelf eigenlijk juist helemaal niet! kan dat ook helemaal niet.

@ Bouke, :) Dat klopt, was nog een hele toer hier! helemaal gek werden ze, gelukkig had ik nog wat ritalin voor ze liggen.

@ Riky, dank je wel!, nee geen DT fan.. ook niet anti trouwens! luister er alleen niet zo naar.

@ peter_heijnen, hahaha.... ze hebben me net losgelaten omdat ik inzag dat ik Jezus helemaal niet was, nu ga ik weer twijfelen en die basterds van het metropool hebben uit frustratie al mijn pillen opgevreten.

@ Rinze, ScptR, Lennert, txs mannen!

@ VHsologitarist, txs man, in het dagelijks leven geef ik lessen in time management Je dacht toch niet dat ik hier zit om mijn muziek zat aan te prijzen?

@ erwin_ve, hahaha, Erwin, hahaha. of ik chromatiek..haha..alsof jij... hahahaha. dat had jij in 1 seconde al geanalyseerd ;)

niemand vergeten toch? nee....

Edit damn!

@ MrKoetje, dank je wel man, ze staan hier in rijen op de stoep, je weet hoe dat gaat met underground gitaarmuziek het uitkomen duurt zo lang omdat ik niet kan kiezen man.


gr,
Jean

Joey Handsome
7 februari 2008, 21:48
Tja, meningen kunnen niet altijd positief zijn.

Ik vind het helemaal niks. Valt me altijd op bij mensen die erg veel beheersing van hun instrument hebben dat ze doordraven. Van het ene geflipte stuk in het andere, beetje gevoelloos naar mijn smaak.
Verder doet de mix me echt pijn aan de oren. Dacht even dat de speakers stuk waren.
Moet wel zeggen dat het knap gespeeld is.

Zal wel vloeken in de kerk zijn.

johantipker
7 februari 2008, 21:52
Tja, meningen kunnen niet altijd positief zijn.

Ik vind het helemaal niks. Valt me altijd op bij mensen die erg veel beheersing van hun instrument hebben dat ze doordraven. Van het ene geflipte stuk in het andere, beetje gevoelloos naar mijn smaak.

Moet wel zeggen dat het knap gespeeld is.

Zal wel vloeken in de kerk zijn.

....alsof ik m'n exvrouw hoor.... :(

johantipker
7 februari 2008, 21:56
Hee Meul,

Top weer wat van je horen....

prachtig intro! lekker fielhamonies... fijn dat het N.F.O. wat tijd voor je kon vrijmaken! Kost dat nou veel, of doen ze dat voor jou gewoon gratis?

Dit was de eerste indruk....

The Lo Lands
8 februari 2008, 07:28
Hoi Jan,

Je weet de gitaarharten weer sneller te laten kloppen. Erg knap en het Vaisme druipt er vanaf : ) Speel je ook wel eens live Jan? Ik zou je dit namelijk eens graag met een band zien performen, volgens mij vlamt het dan nog veel meer!! Punt van kritiek is dat de drums wel erg scherp in de mix klinken. Verder heb ik hier geen woorden voor : )

Groetels, Lo

VHsologitarist
8 februari 2008, 13:46
Time management.. hmm interessant (heb er een boek van liggen).


Netjes !! Ik hhou van verfrissende ideeen en dat gebruik je hier ook in je muziek!!

new deep
8 februari 2008, 23:35
relaxte vibes man! Ben trouwens ook erg benieuwd hoe dit allemaal klinkt als je wat lager gestemd zou staan!

meul
9 februari 2008, 11:50
@ Vhs, Txs Man!

@ New Deep, Ja... daar zeg je wat.. Ik zit daar ook wel eens aan te denken. het zou misschien wat moderner gaan klinken allemaal. Ik kom nu niet verder dan een droped D, mijn ibanezje komt gewoon niet verder dan dit, je moet dan toch wel met vaste brug werken denk ik. als ik een tijdje D-D heb gespeeld en terug ga naar normale stemming ben ik voor mijn gevoel ineens erg veel massa kwijt. heb een keertje paar minuutjes op en shecter gespeeld, dit was toch wel heel erg cool!

EDIT :

@ Joey Handsome, No problemo! je speakers zijn waarschijnlijk in orde, die oversturing zit in de gitaren, das hip, komt uit amerika!

@ johantipker, He Jo, ja, hoor doen ze gratis voor me, wel vreemd om 80 van die gasten in je pc te zien kruipen, en gewoon spelen he! echt vaklui!

@ Lo, dank je man, er stond een optreden geplaned voor vanavond, maar de brandweer is bezig het NPO uit mijn pc te zagen, ben bang dat dit een cancel word.

von haulshoven
9 februari 2008, 21:51
knap stuk gitaar en compositiewerk
daar kunnen mijn 250 jaar oude vingers niet aan tippen. (5 keer 50 ;) )
ben toch nieuwsgierig hoe en waar de drums uitkomen?

Tristan
9 februari 2008, 23:32
Damn, ik vind het echt fantastisch wat je allemaal kan en arrangement technisch enzo (dat zeg ik ook op basis van al het voorgaande dat je hebt gepost)...
Deze vind ik wel het minste tot nu toe, maar dat komt omdat het een beetje een andere stijl is, meer Dragonforce dan Meshuggah zal ik maar zeggen, ik vind het muzikaal gewoon wat flauwer, zowel ritmisch als melodisch...
De drums vind ik hier echt niet tof, met name sommige cymbalbreaks halen de flow een beetje uit het nummer voor mijn gevoel, maar dat heeft ook te maken met het feit dat dit nummer een beetje verschilt van je andere tracks, de drumsound werkt hier minder goed, het is (naar ik kan inschatten) moeilijker om in zo'n bredere en langzamere en misschien ook simpelere structuur de drums lekker te laten lopen, dan ga je toch merken dat het MIDI is...
Die nieuwe Pod vind ik het ook nog niet helemaal, de gitaren op de vorige track die je postte vond ik ook net iets minder lekker klinken dan je oude werk...
Maar goed, dit is allemaal nitpickin' hoor, het eerste dat ik zei blijft als enige echt volledig staan, de rest is allemaal maar detaillistisch geleuter en we hebben allemaal onze eigen smaak toch?
Ik heb ontzettend veel respect voor wat jij allemaal met een computer, een gitaar, een keyboard en nog wat spul in elkaar sleutelt, echt waanzinnig man!
Ken je Sikth trouwens?
Ik denk dat je dat wel cool zal vinden... :D

meul
10 februari 2008, 01:49
@ von haulshoven, dank je wel! drums is Ezdrummer

@ Tristan, Hoi tristan, bedankt voor je uitgebreide commentaar. Ik heb met voorbedachte rade de boel eens harmonisch simpel gehouden en heb geprobeerd alle `zogenaamde`artstieke elementen te omzijlen. In de hoop ook eens een ander publiek aan te spreken. deels gelukt, toch blijkt weer, zoveel mensen zoveel smaken. eerlijkheid gebied, vind het zelf ook zeker niet mijn beste ding. de mix gaf me dikke troubles. kon geen goede compressie voor de drums vinden, klapte overal op dicht ,door het hoge tempo vermoed ik. de pod x3, ook dubbel, in sommige dingen te gek, andere weer wat minder. omdat ik ook niet zo stijlvast ben is het ook lastig iets te zoeken dat overal goed klinkt. sikth ken ik niet, zal t eens uit checken.

Tristan
10 februari 2008, 12:12
Ik dacht ook al dat je hiermee gewoon een iets andere stijl voor ogen had dan je andere werk...
De drums snel?
Dan heb je het wat dat betreft heel knap gedaan want ze kwamen op mij vrij langzaam over, het ligt 'm wat mij betreft niet zozeer aan de sound (deels ook wel natuurlijk), maar met name aan sommige cymbalbreaks die soms naar mijn idee lukraak schijnen langs te komen...
Heb je de oude Pod ook nog toevallig, misschien kan je ze een keer naast elkaar gebruiken?
Ik vond die oude sound gewoon net ietsje steviger klinken...

Wel gaaf trouwens om te zien dat steeds meer Metalbands en artiesten (waaronder dus ook Sikth) steeds verder gaan melodisch en harmonisch...
Ritmisch hadden we al Meshuggah wat gewoon vrij bizar is maar die gasten van Sikth gooien er ook nog harmonisch en melodisch gestoorde shit in waarbij ik ook wel een beetje aan jouw stijl moest denken...

pgm10th
11 februari 2008, 07:58
Jezus man, wanneer heb jij deze gemaakt dan?
We overleggen al niet eens meer, het word zo maar weer gepost zonder dat ik op de hoogte ben. ;)
F*ck man, strakku solo lijn in het begin.
Als je door alles heen luisted, en je gaat kijken wat er al op de achtergrond gebeurd is de ritme wel weer erg strak man.

Ook je Orchestra ding, vind ik helemaal super.
Lekker sustain op de toon die je er op 03:54 in gooit.
Er zit wel een hele MacAlpine gevoel in moet ik zeggen, voor al de opbouw er naar toe, super strak gewoon weer.
Dat mag je me wel eens voor gaan doen.

Rock je later man.

http://www.xs4all.nl/~jem777/assets/images/02_about_me_photo_banner.jpg

meul
11 februari 2008, 18:13
@ Tristan, drums is gewoon fout gecompressed. het sist en heeft weinig dynamiek, maar ik heb ook nu eens gekozen om de instrumenten ietsje harde in de mix te zetten. dat gaat meteen erg tenkoste van je drive, wel meer instrumenten muur daardoor. ach, de mix sucked gewoon! ach, tis gewoon low budget zooi en gebrek aan vakmanschap, mixen en opnemen is gewoon een hele wetenschap opzich. ik weiger mijn oude pod weer aan te sluiten, ik weiger!

@ pgm10th, He Den, ja... je was druk enzo, ik dacht laat je gewoon is met rust. vooral die solosound heeft i.d.d. iets macalpine achtigs, eerste platen dan. ik probeer gewoon elke keer weer iets anders. Maar wat mag ik voor je gaan doen eigenlijk?

pgm10th
12 februari 2008, 09:25
Niet voor me gaan doe, maar me voor doen. :)

gitaarhaantje
12 februari 2008, 09:55
Ja inderdaad dit mag je mij ook wel voor doen...!!!

Zou je niet een keer een soort van workshopje kunnen geven.. ik meld me bij deze dan alvast aan! :D..


Groeten Laurens