PDA

View Full Version : condensatormicrofoon op mijn in-ears



JvD.
6 februari 2008, 20:59
Als ik een condenser op mijn in-ears wil aansluiten, gaat dat dan altijd via een mixer? Ik zoek 'Condenser > headphone'. Meer niet.
mja, misschien uitbreidbaar naar meerdere headphones, maar dat is een kwestie van een verdeelding maken lijkt mij.

De cheapste oplossing lijkt mij dan: klik (http://www.thomann.de/gb/behringer_ub802_eurorack.htm)
Jammer alleen dat ik bijna niets van het apparaat gebruik.(daarom vraag ik me af of er ook andere dingen zijn dan mixer voor 't zelfde doel.

bert k
6 februari 2008, 21:54
Je bedoelt waarschijnlijk een condensatormicrofoon. Ja, daar heb je een mixertje met fantoomvoeding voor nodig. Dan is zo'n Behringer wss de goedkoopste oplossing.

Rinze
6 februari 2008, 23:54
Ik heb dat eurorackje ook,prima dingetje trouwens, maar er is ook een buizenvoorversterkertje (http://www.behringer.com/MIC100/index.cfm?lang=eng) van Behringer


http://www.behringer.com/MIC100/MIC100_medium.jpg



met fantoomvoeding, daarmee kun je het signaal mooi wat opwarmen en dan gebruik je niet 90% niet :seriousf:

JvD.
6 februari 2008, 23:56
Ik heb dat eurorackje ook,prima dingetje trouwens, maar er is ook een buizenvoorversterkertje (http://www.behringer.com/MIC100/index.cfm?lang=eng) van Behringer


http://www.behringer.com/MIC100/MIC100_medium.jpg



met fantoomvoeding, daarmee kun je het signaal mooi wat opwarmen en dan gebruik je niet 90% niet :seriousf:
ja, dat ding zag ik ook al, maar werkt dat als een mic in en headphone uit? want dat begreep ik niet helemaal.

Rinze
7 februari 2008, 00:01
Ah, je wilt er niks anders tussen? Dat kan ie niet dacht ik, levert lijnnivo. Misschien dat je dan beter de UB802FX kunt nemen, heb je ook wat effecten op je koptelefoon, anders klinkt het wel erg direct. Ga je daar een gitaar mee versterken of zo?

JvD.
7 februari 2008, 08:40
Ah, je wilt er niks anders tussen? Dat kan ie niet dacht ik, levert lijnnivo. Misschien dat je dan beter de UB802FX kunt nemen, heb je ook wat effecten op je koptelefoon, anders klinkt het wel erg direct. Ga je daar een gitaar mee versterken of zo?

nee, ik wil gewoon monitoring voor zingen en spelen. en omdat wij een drummer hebben, moet alles idioot hard. dus moet je je hele kop afplakken, en dan als nog alls luisteren op een mic of mengpanneel. nou versterken we lang niet alles door, alleen de mic en reason-key's en dus kan ik beter een condensertje neer zetten, want wij hebben er twee.

ik heb zo'n bouwvakker koptelefoon, met daar in een gesloopt sony headsetje.
ik beging een heel moe gehoor te krijgen van dat gespeel en dus moet ik iets anders proberen. echte in-ears zijn niet te betalen.
maja, zonder referentie gaat zingen alle kanten op.
dit is mijn laatste poging, als dit niet werkt stop ik gewoon met zingen in de band. als ik alleen gitaar speel doe ik gewoon oordoppen in.

bert k
7 februari 2008, 09:47
Dan kom je toch op dat mengpaneeltje uit, of een aparte kotelefoonversterker. Let trouwens wel op dat het hard genoeg gaat, want de koptelefoonuitgang op zo'n mengpaneeltje gaat niet echt overdreven hard.


(En schei nou eens uit met die mic een condenser te noemen, het is condensator...)

Rinze
7 februari 2008, 10:06
De koptelefoon op mijn Behringer gaat wel vrij hard, heb hem natuurlijk nooit uitgeprobeerd met een band maar met akoestische opnames kon ik mijn Seagull toch wel op orkaanvolume krijgen :satisfie: Er zijn ook speciale koptelefoonversterkertjes, maar die hebben vaak niet zoveel mogelijkheden, alleen apart volume voor iedere koptelefoon.

peter_heijnen
7 februari 2008, 11:12
nee, ik wil gewoon monitoring voor zingen en spelen. en omdat wij een drummer hebben, moet alles idioot hard. dus moet je je hele kop afplakken, en dan als nog alls luisteren op een mic of mengpanneel. nou versterken we lang niet alles door, alleen de mic en reason-key's en dus kan ik beter een condensertje neer zetten, want wij hebben er twee.

ik heb zo'n bouwvakker koptelefoon, met daar in een gesloopt sony headsetje.
ik beging een heel moe gehoor te krijgen van dat gespeel en dus moet ik iets anders proberen. echte in-ears zijn niet te betalen.
maja, zonder referentie gaat zingen alle kanten op.
dit is mijn laatste poging, als dit niet werkt stop ik gewoon met zingen in de band. als ik alleen gitaar speel doe ik gewoon oordoppen in.
Kijk je wel uit met volumes? Ik wil nou niet "opa uit de oude doos" klinken, maar ik heb mijn oren al naar de kloten geholpen door vooral koptelefoonlevels, en daar heb ik toch wel spijt van.

Mss is het een idee om jullie drummer in te bouwen tot net boven zijn toms. Plexiglas is niet te betalen, maar hout doet het vast ook wel. En als je dat te lelijk vind dan schilder je daar toch een paar lekkere wijven of iets anders moois op? Kun je er ook op een gig mee voor de dag komen en spaar je je de gogo danseressen ook al uit. :) Ok, het is niet gebruikelijk, maar wel net effe anders.

Hoe dan ook, de drummer inbouwen kan net dat beetje winst opleveren dat de boel voor jou weer werkbaar maakt. En je kunt altijd roepen "terug je hok in jij"!

Rinze
7 februari 2008, 11:18
Daar heeft Peter wel een punt, ik heb ook een behoorlijke uitval, deels door harde drummers, deels door koptelefoonverslaving. Als ik 's nachts in bed lig hoor ik altijd een soort branding met wat white noise er doorheen, lijkt het. Nou woon ik vlakbij zee, maar toch...

paulusdeBKB
7 februari 2008, 11:41
Same here, ook door drummer en vooral door Blazers. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn gehoor heb laten vernaggelen door medemuzikanten die niet eens fatsoenlijk (want te hard) kunnen spelen.

Die drummer moet dus leren zachter te spelen, en anders kick je hem uit de band. Ziezo! :sneaky:

El Capitain
9 februari 2008, 21:46
je moet gewoon leren je oorbescherming in te doen....fout ligt bij jou. Het is jouw gehoor. Dan moet JIJ het ook beschermen.

JvD.
9 februari 2008, 21:48
je moet gewoon leren je oorbescherming in te doen....fout ligt bij jou. Het is jouw gehoor. Dan moet JIJ het ook beschermen.

ja, maar dat betekend dus niet zingen. met oordoppen hoor je je eigen stem van binnen in je, en heb je hele slechte referentie en ga je vals zingen. vandaar de quest naar betaalbare in-ear.

harrie-beton
9 februari 2008, 22:47
Als de muziek je echt aan het hart gaat moet inderdaad investeren in 1 goede koptelefoon. De Beyer DT770 kost 160 en dempt goed. Dempt wel net zo veel als een in ear.
Wat mij erg goed bevalt is de sennehiser ie4. Deze zijn ongeveer 70 - 122 euro. Het allerbeste is op maat gemaakt maar dat is duurder.
Onze zanger gebruikt een Koss, die is ook goed en heel goedkoop.

Als pre amp is een behringer tafeltje prima. Denk om volumes.

Er is ook plexiglas te koop en dat kun je rond het drumstel zetten.

El Capitain
9 februari 2008, 22:49
ja, maar dat betekend dus niet zingen. met oordoppen hoor je je eigen stem van binnen in je, en heb je hele slechte referentie en ga je vals zingen. vandaar de quest naar betaalbare in-ear.

nou, dat vraag ik me soms wel af....
Juist als je jezelf van binnen hoort en de rest buiten je minder hard, kun je toch beter horen. Is mijn ervaring. Praten met oordoppen in disco's is ook veel makkelijker....ff wennen, maar je moet er aan wennen...

johantipker
9 februari 2008, 23:43
Same here, ook door drummer en vooral door Blazers. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn gehoor heb laten vernaggelen door medemuzikanten die niet eens fatsoenlijk (want te hard) kunnen spelen.

Die drummer moet dus leren zachter te spelen, en anders kick je hem uit de band. Ziezo! :sneaky:

in een big band bezetting flikkeren ze de gitarist nog wel eens naast of voor de trompetsektie... aaau.... aauu (bij elk accent) au au au au.... :(

Azrael
10 februari 2008, 00:14
Sennheisser HD-25 op je knar en gaan met die banaan! Drummer vervang je gewoon door een drummachine met een volumeschuif. :cheerup:

Han S
10 februari 2008, 00:45
Wat Harrie zegt, de Beyer DT770 is een geweldige koptelefoon, isoleert heel goed, zit heerlijk op je knar en klinkt fantasties. In ear is voor op het podium, is een cosmetische kwestie. De HD25 is ook heel goed, maar die Beyer zit lekkerder.

Azrael
10 februari 2008, 02:05
Wat Harrie zegt, de Beyer DT770 is een geweldige koptelefoon, isoleert heel goed, zit heerlijk op je knar en klinkt fantasties. In ear is voor op het podium, is een cosmetische kwestie. De HD25 is ook heel goed, maar die Beyer zit lekkerder.

Daar zeg je me wat. Het is zeker met bril niet de meest prettige headphone om te dragen. Eigenlijk het enige minpunt dat ik kan verzinnen bij dat ding.