PDA

View Full Version : Peavey Windsor Studio



jonesd
6 februari 2008, 18:14
Ik heb nu pas het bestaan ontdekt van de peavey windsor studio.


http://www.fallonemusic.com/images/Peavey_Windsor_studio_inpage.jpg

http://www.fallonemusic.com/images/Peavey_windsor_studio_inpage2.jpg

Die ziet er best interessant uit. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar geen topic gevonden dat hier echt aan gewijd is.

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw ampje om te repeteren. Ik speel in verschillende groepjes en repeteer dus op verschillende locaties. Ik heb een vox ac 30 maar die is mij wat te zwaar om constant over en weer te slepen, zodat ik er een kleiner en handelbaarder buizenampje bij zou willen. Het mag niet te duur zijn en liefst eenkanaals. De peavey lijkt aan alle eisen te voldoen en heeft daarbij nog een een recording-out xlr-aansluiting en ingebouwde attenuator.

Het enige waar ik mij wat zorgen over maak is de prijs. Hoe slaagt peavey er in om voor de prijs van een attenuator een volledige versterker af te leveren (+-300 eur)? Dan lijkt het mij dat er teveel is bezuinigd.

Heeft iemand deze amp al gehoord? Hij zou vanaf januari in de winkels staan maar ik heb hem nog niet gezien.

Als er mensen nog andere tips voor kleinere ampjes hebben zijn deze natuurlijk welkom. Om een idee te geven van de sound die ik in een amp zoek, zie de myspace van mijn band (http://www.myspace.com/steamygrease) .

Ik hou dus van een beetje vintage sound...

Jellyfish00
6 februari 2008, 18:17
hmm ik vind hem ook wel interressant, ik ga dit topic volgen.

jonesd
6 februari 2008, 21:00
Ik heb al eens verder gezocht en ben het volgende filmpje tegengekomen:

Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=_3vS3YDEFYQ)

Ik mis bij het beluisteren wat hoog, het klinkt allemaal nogal dof. Nu zal dit vermoedelijk ook aan de instellingen en de gitaar liggen, maar toch...

De vintage-klank waar ik naar op zoek ben hoor ik er wel ergens in, het blijft dus interessant...

skabouter
6 februari 2008, 21:35
hier. dit is een beter filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=wV2oeMLKPwQ&feature=related

maar ik vind het beiden niet zo mooi klinken.....de ene te dof, de ander te schel. guitar world neemt meestal wel goed op, ben er niet kapot van....

JeroenSchaaf
6 februari 2008, 21:36
Alles van die jongens van GearWire klinkt dof... Maar het lijkt me een leuk combotje! voor die prijs!

jonesd
6 februari 2008, 22:05
hier. dit is een beter filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=wV2oeMLKPwQ&feature=related

maar ik vind het beiden niet zo mooi klinken.....de ene te dof, de ander te schel. guitar world neemt meestal wel goed op, ben er niet kapot van....

Ik vind dat het qua schelheid wel meevalt, maar als ik het zo hoor, heeft die windsor top te veel gain voor mij.

De vraag is natuurlijk in hoeverre de top representatief is op de combo...

MarkS
6 februari 2008, 22:29
Alles van die jongens van GearWire klinkt dof... Maar het lijkt me een leuk combotje! voor die prijs!
+10. En die Pipo met het petje heb ik werkelijk nog nooit op een fatsoenlijke tone kunnen betrappen, ongeacht het apparaat dat hij ter review tot zijn beschikking had.

Jellyfish00
7 februari 2008, 15:15
Zouden die 15 watt een beetje hard gaan? zit wel een 12 inch speaker in..

bass blom
7 februari 2008, 15:45
nee, dan dit filmpje :seriousf:

http://nl.youtube.com/watch?v=0KsbswDtR94&feature=related

sjoerd5
7 februari 2008, 15:50
Dat ziet er in ieder geval zeer luchtig uit.

LCH
7 februari 2008, 17:25
Die Peavey Windsor, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik ben ook bezorgd om de kwaliteit van het versterkertje, maar toch heeft Peavey met de Valveking een prima versterker voor ook heel weinig geld. Dit is dan een (kleinere) versterker die ook evenredig kleiner is aan een Valveking. Het kán dus wel.

Toch wil ik dat ding zelf zien/horen/voelen. Anders kun je voor 300 euro op de tweedehands markt genoeg aardige dingen doen.

wille525
11 februari 2008, 17:12
Ik heb zelf de Peavey Valveking voor 500 euro. Dat ding is waanzinnig!! Tot nu toe mijn fijnste versterker en het geluid dat het beste bij mij past. maar goed, smaken verschillen. Overigens ben ik ooit in bezit geweest van heel wat duurdere versterkers (JCM2000, JCM800, JTM30, Fender Blues de Ville etc), maar mijn Valveking is tot nu toe mijn favoriet. Kijk trouwens ook eens naar Lavey. Ook die hebben vaak goede en goedkope modellen.

Puerco
12 februari 2008, 12:20
Op het telecasterforum (http://www.tdpri.com/forum/amp-central-station/96026-peavey-windsor-studio.html) kwam ik de eerste (positieve) gebruikerservaringen tegen van de windsor studio

Weeble
30 oktober 2008, 08:52
Weet iemand waar deze te verkrijgen is in Nederland?

Bernd Veenema
30 oktober 2008, 09:53
Deze week heb ik er een getest bij muziekhuis Da Capo. Het is best een leuke versterker, zeker voor de prijs (rond de 300 euro). Ik vond de werking van de Power Sponge iets tegen vallen, maar de master volume knop werkt prima.

Weeble
30 oktober 2008, 19:39
staat anders niet op hun site...

Bernd Veenema
30 oktober 2008, 19:43
Klopt, moet ik nog een keer doen :roll:

Bartman
7 november 2008, 23:26
Op de één of andere manier is er meer vraag dan aanbod m.b.t. de Windsor Studio. In januari heb ik de versterker besteld en ik heb haar nu pas een week in huis. En volgens mij gaan ze als zoete broodjes. Ik was op zoek naar een kleine versterker die ik lekker thuis kan gebruiken maar die ook genoeg vermogen heeft voor een oefenruimte. In eerste instantie kwam ik op de Mini Colossal. Maar toen kwam ik de Studio tegen op de site van Peavey. In de eerste plaats scheelt deze de helft van de prijs in vergelijking met de Colossal. Volgens mij betaal je hier meer voor vanwege dat Satriani zijn naam aan de versterker heeft verbonden. Maar het belangrijkste vind ik de mogelijkheid dat je in de eindtrap verschillende typen buizen kan gebruiken. Ik heb het nog niet uit geprobeerd. Maar het geluid wat er nu al uit komt bevalt me prima. De powersponge valt heel erg tegen. Pas bij ongeveer 20% begint deze te werken. Hier mag Peavey echt wat aan verbeteren. Voor de rest valt de versterker mij echt niet tegen. In eerste instantie heb ik de instellingen geprobeerd die in de manual staan vermeld. Gewoon geweldig. Van een gruizig randje tot gewoon lekkere oversturing. De voortrap en de eindtrapoversturing je moet ze gewoon allebei proberen. De versterker reageert echt lekker op je gitaarvolumeknop en je aanslag. Met de verschillende buizen die je kan gebruiken zijn er echt gigantisch veel mogelijkheden. Ik heb de versterker bij Musik Produktiv uit Duitsland vandaan voor net geen € 300,- inclusief BTW. Het is ook de eerste versterker die ik gekocht heb zonder deze uit te proberen. Voor de prijs kon ik het niet laten. Maar ik kan je vertellen zelfs voor de € 350,- die de versterker nu kost, is de prijs en kwaliteit het ruim waard. :blast:

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Bartman
7 november 2008, 23:35
Misschien heb je hier nog wat aan.:strat:

http://www.electric-guitar-review.com/2008/02/25/review-peavey-windsor-studio-class-a/

Nitefly7
17 februari 2009, 13:12
hoe is het clean van de Windsor?
en hoe reageert ie op evt. pedalen?


Op de één of andere manier is er meer vraag dan aanbod m.b.t. de Windsor Studio. In januari heb ik de versterker besteld en ik heb haar nu pas een week in huis. En volgens mij gaan ze als zoete broodjes. Ik was op zoek naar een kleine versterker die ik lekker thuis kan gebruiken maar die ook genoeg vermogen heeft voor een oefenruimte. In eerste instantie kwam ik op de Mini Colossal. Maar toen kwam ik de Studio tegen op de site van Peavey. In de eerste plaats scheelt deze de helft van de prijs in vergelijking met de Colossal. Volgens mij betaal je hier meer voor vanwege dat Satriani zijn naam aan de versterker heeft verbonden. Maar het belangrijkste vind ik de mogelijkheid dat je in de eindtrap verschillende typen buizen kan gebruiken. Ik heb het nog niet uit geprobeerd. Maar het geluid wat er nu al uit komt bevalt me prima. De powersponge valt heel erg tegen. Pas bij ongeveer 20% begint deze te werken. Hier mag Peavey echt wat aan verbeteren. Voor de rest valt de versterker mij echt niet tegen. In eerste instantie heb ik de instellingen geprobeerd die in de manual staan vermeld. Gewoon geweldig. Van een gruizig randje tot gewoon lekkere oversturing. De voortrap en de eindtrapoversturing je moet ze gewoon allebei proberen. De versterker reageert echt lekker op je gitaarvolumeknop en je aanslag. Met de verschillende buizen die je kan gebruiken zijn er echt gigantisch veel mogelijkheden. Ik heb de versterker bij Musik Produktiv uit Duitsland vandaan voor net geen € 300,- inclusief BTW. Het is ook de eerste versterker die ik gekocht heb zonder deze uit te proberen. Voor de prijs kon ik het niet laten. Maar ik kan je vertellen zelfs voor de € 350,- die de versterker nu kost, is de prijs en kwaliteit het ruim waard. :blast:

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Bartman
16 mei 2009, 00:02
Sorry een beetje late reactie!!:( Een tijdje niet meer op de site geweest) Het voordeel is hier wel van dat ik de versterker wat meer heb uit kunnen proberen en al lekker een tijd heb kunnen frobelen. Hoe de Studio op pedalen reageert? Ik heb er in eerste instantie een Boss GT6 op aangesloten. Heb dat ding al jaren in huis maar ik vind losse pedalen gewoon makkelijker. Maar er zitte goede bruikbare geluiden in en die laat de Windsor ook horen. Mijn voorkeur gaat uit om het pedaal in de effectlus aan te sluiten. En met dat ding heb ik gewoon alles bij de hand of liever gezegd onder de voet. Maar het liefst sluit ik mijn Blackstar HT-Dual aan in de loop zonder extra's alleen indien nodig een beetje galm van de versterker zelf. Ik heb dan in één keer 3 kanalen tot mijn beschikking in de huiskamer of oefenruimte. Clean, clean met een randje of meer en net zo veel overdrive als je wilt hebben met kanaal 2 van de Dual. Met het clean van de versterker moet je gewoon wat doseren met de volumeknop van je gitaar. Ik heb tot nu toe alleen de EL34 eindbuis uit geprobeerd en met deze buis kom je op een vermogen van tussen de 14 en de 16 buizen Watt's. Maar ga ik bijvoorbeeld de 6L6GC of een 5881 gebruiken dan breng ik het vermogen terug naar 10 tot 12 Watt. Ik ben er van overtuigd dat hij dan ook eerder begint te oversturen als ik mijn gitaarvolume opschroef. En het is ook erg geinig om gewoon aan te klooien met de preamp volume van de versterker, de mastervolume in combinatie met de Blackstar!!! Ik hoop dat je aan deze info wat hebt en mocht je nog vragen hebben...:strat:

kenx
17 juni 2009, 15:44
http://www.youtube.com/watch?v=jxxxf1kCpwY

muziekschuur
15 januari 2010, 09:55
Ik heb nu 4 dagen de Windsor Studio in huis. Ik heb de eerste voorversterkerbuis vervangen voor een ECC81 en daarmee heb ik iets meer clean. Daardoor werkt hij beter met pedaaltjes en is de amp wat langer clean. Maar nog steeds gaat hij oorverdovend in de overdrive waneer de gain voorbij 5 gaat.

Frans