PDA

View Full Version : Line6 POD2.0 + valve spider 212?



Syndicate
6 februari 2008, 17:23
Goedendag,

Ik koop binnenkort de line 6 spider valve 212 (of de head HD100). + de footswitch.
Maar, ik koop er ook iets bij om aan mijn computer te hangen : ik had gedacht aan de line6 POD2.0. (het moet in mijn budget vallen...)
- Kan je deze rechtstreeks via de MIDI aan je computer hangen ?
- Verlies je je pre-amp van je AMP (SV 212, HD100) ? want de distortion klonk zo lekker, perfect vond ik, dus ik wil hier niets verliezen van kwaliteit. Beetje anders gezegd : Dient de line6 AMP alleen maar als poweramp dan ?
- Er staan namelijk al veel effecten op de line6 versterker dus heeft dat eigenlijk wel zin om die pod te kopen ?
- Stel : Ik koop ze alle 3. Hoe verloopt het signaal dan ?
Gitaar --> POD --> AMP
...................--> Computer
...................--> Footswitch
Ik probeer de POD te kunnen gebruiken voor live en voor home-recording.
Ik hoop dat jullie mijn vragen wat kunnen begrijpen en dat er iemand kan antwoorden, het zou al een enorme hulp zijn !

Ik weet dat ik ook gewoon de Toneport GX kan kopen, maar mn pa is eens vrijgevig( :sssh: ) dus misschien zou die POD mooi meegenomen zijn :)

Alvast bedankt !

Syndicate.

Squier4ever
6 februari 2008, 17:59
dan zou ik ff doorsparen voor op z'n minst de POD xt.....

Rude Perception
6 februari 2008, 18:13
waarom zou je een spider kopen EN een pod? Dat is toch dubbelop? Heeft die spider geen line out voor opnames?

Syndicate
6 februari 2008, 18:20
@ rude perception :
Nja, daar heb je een punt. De line6 heeft een Balanced Direct Out; een tone output voor studio-direct recording.
Klik mij voor foto (http://fr.audiofanzine.com/img/news/images/2007_4t/hd100_back.jpg) --> Rechts vanboven met de 3 pinnen.
Gaat deze meteen in je computer ? In Piens (ik ben van België) zeiden ze van niet.
Ik dacht dat het simpelder zou zijn zou ik bij line6 blijven om een aansluiting tot mijn computer te krijgen.

Alvast bedankt

Elixir
6 februari 2008, 18:33
Als het dan toch alleen voor op de pc is zou je ook eens naar de line 6 Toneport te kijken.

vettavillenl
6 februari 2008, 19:31
Spider Valve is gebaseerd op POD 2.0 is dus inderdaad dubbelop.

En ja je kunt de poweramp van de SV uitschakelen en alleen het modeling gedeelte gebruiken voor opnames (XLR inderdaad).

Rude Perception
6 februari 2008, 19:45
je kan die xlr-out (met de juiste verloopplugjes) gewoon in je pc stoppen, lijkt mij. Zonde om dan nog een hele line6 pod erbij te kopen.

Syndicate
6 februari 2008, 22:15
Ahn k, goed dat ik weet dat het duppelop is !
Ik denk dat ik dan beter gewoon een goedkope toneport koop :)
Het is de bedoeling dat ik het live(ok met de toneport gaat dit niet) en voor recording naar pc kan gebruiken en onder de 200€ blijft maar dan toch niet duppelop is, kent er iemand zo iets ?

De Digitech RP 150 is ook een moddeling processor, valt dan ook de preamp van de line 6 spider valve weg ?
Ale ja, dat probeer ik vooral te weten te komen. Want als ik die RP 150 er vanachter bij de effecten loop er tussen hang, zijn dit dan gewoon effectjes die er bij komen en behoudt je dan je preamp vn je versterker?
Bedankt !

pol
7 februari 2008, 15:53
waarom laat je die spider valve niet achterwege ? Ik vind het maar een mislukking van line6 eigenlijk, ouderwetse pod 2.0 technologie gekoppeld aan een buizeneindtrap ?

Dan ben je toch beter af met een pod x3 + buizeneintrap..., ben je evenveel kwijt maar wel meer opties + beter geluid voor opnames.

Syndicate
7 februari 2008, 18:46
@ pol
Nja daar heb je wel een punt .. Misschien toch nog eens rond kijken voor een andere amp:)

MjS
7 februari 2008, 19:09
Ja als je nou gaat voor een X3 plus een Atomic amp, dan heb je een supermooi setje!

Syndicate
7 februari 2008, 20:26
Ja als je nou gaat voor een X3 plus een Atomic amp, dan heb je een supermooi setje!

Staat genoteerd, bedankt !