PDA

View Full Version : KISS op Arrow festival



FNaRK
6 februari 2008, 16:09
DELFT - Glamrockband Kiss staat op zondag 15 juni als hoofdact geprogrammeerd op het Arrow Rock Festival 2008. Ook Whitesnake en Def Leppard beklimmen op deze dag het podium in het Goffertpark in Nijmegen.
http://www.nu.nl/img.db/796514+s(120!x120!)

Dat meldde organisator Mojo Concerts woensdag. De voorverkoop begint zaterdag.http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif

De extravagante Amerikaanse band Kiss werd in 1972 opgericht door Gene Simmons (zang, basgitaar) en Paul Stanley (zang, gitaar) en staat garant voor een flink portie commerciële hardrock, bombastisch en met veel melodie. Het is inmiddels negen jaar geleden dat de band voor het laatst een optreden gaf in Nederland.

Whitesnake

Whitesnake viert dit jaar zijn dertigste verjaardag en komt daarom met het nieuwe album Good To Be Bad. Ook van Def Leppard ligt er vanaf mei dit jaar een nieuw album in de schappen getiteld Songs From The Sparkle Lounge.

"De band met de éénarmige drummer weet hardrock en pop moeiteloos met elkaar te combineren, maar zal het publiek op het Arrow Rock Festival ongetwijfeld ook weer kennis laten maken met wat verrassende muzikale zijsprongen", aldus een Mojo-zegsvrouw.

Squier4ever
6 februari 2008, 16:19
bruut, die wil ik eigk wel een keer zien, sowieso lijkt arrrow me erg vet!

artnaz
6 februari 2008, 16:28
Ik heb het niet zo met festivals, maar Whitesnake wil ik supergraag weer zien! Ik hoop dat ze ook gewoon gaan touren... :)

Stratman70
6 februari 2008, 20:38
Kiss... gaaf! Zal de derde keer worden dat ik ze zie. Whitesnake... jammer dat Coverdale geen stem meer heeft. His voice is totally shot.

artnaz
6 februari 2008, 20:47
Whitesnake... jammer dat Coverdale geen stem meer heeft. His voice is totally shot.Daar ben ik het niet mee eens. Het is anders geworden, maar ik kan niet zeggen dat het echt beduidend slechter is. Eind jaren '80 - na zijn operatie - had hij de mooiste stem imho.

Maar dit vind ik echt heerlijk: Burn (http://youtube.com/watch?v=sN8grtFUQYs). De hele band staat als een huis! :)

Van Kiss vind ik eigenlijk alleen I Still Love You en A World Without Heroes mooi...

lennaertn
7 februari 2008, 17:38
IK heb net om 17:02 in de presale me kaartje gekocht :D

Kan niet wachten.. Kiss, Whitesnake en Leppard... :D:D Wahoooo

MjS
7 februari 2008, 17:58
He cool, Def Leppard! Als Aerosmith en Deep Purple ook nog komen, ga ik zeker kijken, haha.

artnaz
7 februari 2008, 19:38
Als Deep Purple ook komt, ben ik gedwongen te gaan!

Orpheo
7 februari 2008, 23:53
Kiss komt. ik ga :) zal wel moeten he ;) glamrock fan die ik ben, haha.


Ik hoop, ik HOOP dat de lineup leuk word dit jaar. ik hoop ook dat de scorps weer gaan optreden in NL. er zijn geruchten van wel! ik ga, ik ga ik ga ik ga!!!



als ze komen dan!

Ace 1.15.19
13 februari 2008, 21:38
KISS eindelijk weer in Nederland :cooler: Ga ZEKER kaartjes bestellen. Hoop dat Van Halen ook van de partij is.

Ace 1.15.19
15 februari 2008, 01:45
Ik heb trouwens afgelopen woensdag kaarten besteld. KISS, here we come :lp: !!!

Squier4ever
24 februari 2008, 16:58
Journey en Twisted sister komen ook

artnaz
24 februari 2008, 17:02
Cool, Twisted Sister is wel leuk!

Nu hopen dat Deep Purple ook komt, want dan haal ik de kaartjes zeker!

Ace 1.15.19
24 februari 2008, 23:03
Journey en Twisted sister komen ook

Nou ook Van Halen nog en het is helemaal perfect ;). De Ramones zullen wel niet komen :seriousf:.

Megadeth22
25 februari 2008, 15:13
Nou ook Van Halen nog en het is helemaal perfect ;). De Ramones zullen wel niet komen :seriousf:.
Ik wil ook Van Halen :rockon:

Realeigo
28 februari 2008, 11:36
Ik heb per ongeluk een ticket deluxe besteld :D

MjS
7 maart 2008, 15:25
REO Speedwagon & Kansas zijn ook bevestigd.

Line-up so far:
Kiss
Whitesnake
Def Leppard
Journey
Twisted Sister
REO Speedwagon
Kansas

Tjemig, ze zijn lekker bezig met de line-up, zeker voor de 80ies liefhebbers. Nu nog Deep Purple!

happynjitram
7 maart 2008, 15:57
Kansas!!!kansas :D Whooooo!!!! :hippie:

Realeigo
7 maart 2008, 16:03
Ik wil ook Van Halen :rockon:

Heel erg jammer, maar dit zit op het moment weer in een afkick kliniek....

Kon het weer niet laten aan de drank te gaan..

De huidige tour word uitgesteld en daarna afgemaakt en daarn waarschijnlijk niks meer...

gerrekat
12 maart 2008, 10:27
twisted sister is cool, maar KISS is zo'n beetje de meest overgewaardeerde band ever.

B_2_the_a
12 maart 2008, 10:32
maar KISS is zo'n beetje de meest overgewaardeerde band ever.

so what?
kiss = kick

Megadeth22
8 april 2008, 17:01
3 doors down en Gotthard komen ook!

happynjitram
8 april 2008, 17:39
3 doors down en Gotthard komen ook!



Bleeugghh 3 doors down :mad:

Ace 1.15.19
7 juni 2008, 17:04
Voor de liefhebbers: KISS brengt van 10 shows van de huidige tour een live CD uit. Ze zijn ook vantevoren te bestellen op de KISS site.

Arrow Rock Festival in Nijmegen: ga ik zeker kopen! :D

[edit] en misschien van GMM ook omdat ik daar niet bij kan zijn jammergenoeg :(

DTmaster
7 juni 2008, 21:34
3 Doors Down komt niet!!!!

Ace 1.15.19
13 juni 2008, 15:02
Dat was inderdaad al langer bekend. Hun Europese tour wordt uitgesteld.


26-5-2008, 3 Doors Down helaas niet op Arrow

De Amerikaanse band 3 Doors Down heeft hun Europese tour uitgesteld. Hierdoor zal de band op zondag 15 juni helaas niet op het podium staan in Nijmegen.
Er wordt op dit moment nog naar een vervangde act gezocht. Voorlopig blijft het tijdschema dus ongewijzigd.

Realeigo
13 juni 2008, 16:00
3 Doors Down komt niet!!!!


Yesss!!

Hopelijk komt er een goede band voor in de plek.
3DD was echt en smet op het affiche van arrow classic

JimiDylan
13 juni 2008, 17:31
Ze komen al op graspop, maar daar zitten voor de rest ook GOEIE bands bij :rockon:

DTmaster
15 juni 2008, 10:05
Vandaag Gaat Het Beginnen Goffertpark Here I Come !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Whitesnake Word Super :)

Wie Gaan Nog Meer

DTmaster
16 juni 2008, 11:03
iemand nog gegaan, ben benieuwd naar jullie ervaring.

kokeleko
16 juni 2008, 11:30
Journey had een kut geluid dat is jammer, wel een goede show.
Def Leppard kon me niet bekoren, wat een patster die Phil Collen.
Twisted Sister kwam niet verder dan "shit", mthrfckr, etc, veel gelul dus.
Whitesnake moest het hebben van Doug Aldrich, weergaloze gitarist is dat.
Motorhead was zoals verwacht in dik orde.
Toen gauw weg want toen kwam Kiss.

Realeigo
16 juni 2008, 13:30
- Reo Speedwagon was meer aan dat ik verwachte, er was bijna niemand dus ik stond lekker tegen het hek t kijken. Heb ook nog ff een plectrum van de zanger uit de lucht geplukt.

- Gotthard kende ik niet maar heeft mij een zeer goede indruk achter gelaten.
- Journey idem. Heb een plectrum van de toetsenist/slaggitarist.

-Tijdens kansas heb ik wat gesnackt enzo. Op de achtergrond wel wat gehoord maar leek me niet veel aan.

- Def leppard was een beetje n patser show wat verder niet veel aan was idd.

- Twisted sister was gewoon fucking cool :D

- Whitesnake was fantastisch behalve dat coverdale niet meer zo goed is.. Ook leuk dat adje v/d berg weer ff de solo van here i go again kwam doen.

- Motorhead kennen we nu wel. Lekker beuken op ace spades en 10 nummers die er op lijken.

- Kiss had een geweldig amuserende show, maar that's it.

Jan Buurman
16 juni 2008, 15:25
- Reo Speedwagon was meer aan dat ik verwachte, er was bijna niemand dus ik stond lekker tegen het hek t kijken. Heb ook nog ff een plectrum van de zanger uit de lucht geplukt.

- Gotthard kende ik niet maar heeft mij een zeer goede indruk achter gelaten.
- Journey idem. Heb een plectrum van de toetsenist/slaggitarist.

-Tijdens kansas heb ik wat gesnackt enzo. Op de achtergrond wel wat gehoord maar leek me niet veel aan.

- Def leppard was een beetje n patser show wat verder niet veel aan was idd.

- Twisted sister was gewoon fucking cool :D

- Whitesnake was fantastisch behalve dat coverdale niet meer zo goed is.. Ook leuk dat adje v/d berg weer ff de solo van here i go again kwam doen.

- Motorhead kennen we nu wel. Lekker beuken op ace spades en 10 nummers die er op lijken.

- Kiss had een geweldig amuserende show, maar that's it.

Je ben imho erg mild voor Coverdale. Ik vond hem dramatisch!!! Alle zang werd gedaan door de achtergrond zangers en wij (de mensen met wie ik was) hadden sterk de neiging om te denken dat er een sampletje o.i.d. meeliep voor de zang. Hij "mompelde" wat mee. Ook de vocale uithalen klonken zeer krijserig. Hij moet de eer aan zichzelf houden en echt stoppen. Ik vond het Coverdale-onwaardig...
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens!!
Al met al een lekker festivalletje, toch?

artnaz
16 juni 2008, 15:49
Ik vind Coverdale verre van dramatisch (tenminste, op de DVD's en de nieuwe CD). Hij is inderdaad wat krijseriger geworden, wat minder die diepe warme stem (tenminste, als hij krachtig zingt).

Hebben ze nog nieuwe nummers gedaan trouwens?

Jan Buurman
16 juni 2008, 16:29
Op CD/DVD kun je nog een hoop "goochelen" maar live was het dramatisch. In ieder geval gisteren. Hele stukken zong hij ook gewoon niet...

Ik heb (geloof ik) alleen gouwe ouwe nummers gehoord.

kokeleko
16 juni 2008, 16:36
Er waren 2 of 3 nieuwe nummers te horen van de laatste CD.

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 17:43
De twee bands waar ik voor kwam was Twisted Sister en KISS natuurlijk.

- Bij onze binnenkomst was REO Speedwagon al aan het spelen, niks van meegekregen eigenlijk.
- Gotthard kende ik niet en heb ik ook niet naar geluisterd. We waren druk bezig met shirtjes, muntjes en dergelijke kopen.
- Journey vond ik gewoonweg niet zo veel aan. Al vind ik wel dat die Chinees (of wat het dan ook is) ontzettend goed kan zingen.
- Kansas had best gave instrumentale stukken maar die viool mocht wel oprotten van mij.
- Def Leppard heb ik niet veel van gezien. Stonden eerst in de rij voor wat te snacken en daarna vooraan het podium bij Twisted Sister proberen te komen. Zit die drummer met één arm er nog bij?
- Twisted Sister maakte er een goede show van die hun publiek aandacht gaf en ze vroeg mee te doen met hun liedjes.
- Whitesnake vond ik behoorlijk tegenvallen. Had er meer van verwacht en die zanger verklootte een hoop vind ik.
- Motörhead heb ik niks van gezien. Die muziek boeit me ook totaal niet. We probeerde zo ver mogelijk vooraan te komen voor de grote show van KISS, des te reden meer om er niet heen te gaan.
- KISS had een geweldige show boordevol solo's, vuurwerk, stunts en vliegende bandleden. Paul Stanley heeft nog steeds erg veel energie voor een oude knar van 56 jaar. Gene Simmons blijft gewoon het feestbeest hemzelf. Wat me wel opviel is dat Eric Singer sterk was in de achtergrondzang en hij was goed te horen. Fantastisch concert, heb na de show ook meteen de live CD opgehaald die we vantevoren besteld hadden :cooler:.

Verder vond ik het drinken en het eten absurd duur maar dat zal wel normaal zijn bij dit soort festivals.

Noid
16 juni 2008, 21:34
REO & Gothard: niet gezien
Journey: was indrukwekkend. Energieke zanger met een goede stem, strakke band en goede solos van Neal Schon. De muziek is niet helemaal mijn cup of tea, wat te poppy en commercieel, maar ik kon het optreden zeer waarderen. Waar wij stonden was het geluid goed.
Kansas: niet (echt) gezien. Tijd om een plasje te doen na alle bier en wat rond te hangen.
Def Leppard: dit was het slechtste optreden wat ik van ze gezien heb. Ze maakten een matte indruk, muzikaal werd het met routine maar met weinig passie gebracht. PC had flink in de sportschool rondgehangen en moest schijnbaar iedereen zijn tieten laten zien. Joe was waarschijnlijk blijven hangen bij de Mac Donalds, maar gelukkig liet hij zijn tieten niet zien. Verder speelde ze materiaal waar Vivian vrijwel geen solo in had en da's jammer want ik vind zijn stijl mooiere stijl dan PC. Halverwege was het dus maar weer tijd om naar de bierkraam te lopen.
Twisted Sister: prettige afwisseling en een leuke verrassing. Wat een enthousiasme en inzet. Echt van genoten.
Whitesnake: het begin was ronduit vals (vooral de zang, maar ook een solo). Mister Bottox liet ook vaak verstek gaan waar het de zang betrof, maar de gitaristen zaten er lekker in. Mooi gitaarwerk van Reb Beach en Doug Aldrich. Ja en dat Adje nog even meespeelde was te verwachten, maar wel een leuke
Motorhead: Zoals altijd strak, hard, korte nummers achter elkaar. Leuk dat Rosalie werd gespeeld als eerbetoon aan Phil Lynott. Dee Snider van TS stond in het begin aan de kant te swingen en kwam later spontaan meezingen met "Killed by Death"
Kiss: not my cup of tea. Qua show etc goed, maar saai, net zoals in 88 toen ze in Tilburg speelden op Monsters of Rock. Ik had verwacht dat het me meer aan zou spreken, maar helaas. Halverwege de show zijn we maar weg gegaan.

Al met al een leuke dag met goede bands, en verder ook alles goed voor elkaar. De sfeer op Arrows vind ik altijd lekker relaxed.

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 21:52
Twisted Sister: prettige afwisseling en een leuke verrassing. Wat een enthousiasme en inzet. Echt van genoten.
I totally agree! Echt een super goede show van die rockers. Had je die bassist zien gaan? Rammen op zijn bas alsof het conga's waren :cooler:.


Motorhead: Dee Snider van TS stond in het begin aan de kant te swingen en kwam later spontaan meezingen met "Killed by Death"
Ooh jammer, had ik wel willen zien. We stonden zo ver mogelijk vooraan bij KISS en we zijn op tijd gegaan om alles goed te kunnen zien.


Kiss: not my cup of tea. Qua show etc goed, maar saai, net zoals in 88 toen ze in Tilburg speelden op Monsters of Rock. Ik had verwacht dat het me meer aan zou spreken, maar helaas. Halverwege de show zijn we maar weg gegaan.
Ik vond KISS echt f*cking geweldig. Maarjah, het is dan ook mijn favoriete band. 'Nuff said. Ik had ze nog nooit eerder live gezien. Maar smaken verschillen natuurlijk :satisfie:.


Al met al een leuke dag met goede bands, en verder ook alles goed voor elkaar. De sfeer op Arrows vind ik altijd lekker relaxed.
Ik was nog nooit op zo'n groot evenement geweest, maar wat je zegt: die sfeer. Geweldig, je kan met bijna iedereen praten alsof je al 10 jaar bevriend bent ofzo. Zo heb ik regelmatig een praatje staan maken met andere KISS liefhebbers.

In één woord: GE-WEL-DIG! :rockon:

Jan Buurman
16 juni 2008, 21:57
Het concept met de live CD vind ik erg leuk.
's middags de CD gekocht die je na het concert kon afhalen. Ziet er gelikt uit en de opnamekwaliteit vind ik zeker niet tegenvallen.
Kicken om het concert thuis (of in de auto) meteen terug te kunnen luisteren!!!!

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 21:59
Het concept met de live CD vind ik erg leuk.
's middags de CD gekocht die je na het concert kon afhalen. Ziet er gelikt uit en de opnamekwaliteit vind ik zeker niet tegenvallen.
Kicken om het concert thuis (of in de auto) meteen terug te kunnen luisteren!!!!
Inderdaad, goede kwaliteit! Op weg naar huis meteen die CD in de auto gedraaid en ik was verrast door de goede geluidsopnames.


Allright Nijmegen! You wanted the best, you got the best. The hottest band in the world: KISS!

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 21:59
Sorry dubbele post

happynjitram
16 juni 2008, 22:01
Het was echt super! heb nog wat foto's, als ik tijd heb post ik die wel even.

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 22:01
Het was echt super! heb nog wat foto's, als ik tijd heb post ik die wel even.
Zou echt vet zijn! Met mijn 2.0 megapixel camera (in mijn telefoon) heb ik alleen bagger foto's kunnen maken :mad:.

wiltin
16 juni 2008, 22:59
Reo Speedwagon een band die ik 30 jaar geleden voor het eerst heb zien optreden in Paradiso, toen was ik zwaar onder de indruk nu.. was het te doen.

Gotthard: een paar maanden een overweldigend optreden van ze gezien in Plato Helmond, en nu op Arrow een evenaring. Jammer dat deze band in Nederland niet zoveel aandacht krijgt.

Journey klonk: wel lekker, goede zanger!

Kansas: geen zak aan.

Def leppard kon me ook niet echt bekoren.

Twisted Sister, wat een stelletje over het paardgetilde nichten zeg..Meer dan veel gevloek heb ik niet gehoord.

Whitesnake: klonk wel aardig maar de kracht is er nu echt wel uit.

Motorhead: Die vind je in hun doodskist nog ergens op een podium geen verschil tussen 25 jaar geleden en nu het beukt nog steeds maar is ook nog steeds het zelfde.

Kiss: Geweldige live show, jammer dat de hele show op safe gespeeld werd was te gelikt. Wat me erg mee viel was dat ze het live wel waarmaken.

Kortom een geslagde Arrows dit keer zonder de parkeer ellende van vorig jaar.

Bastin
17 juni 2008, 12:13
Kon iemand ook toevallig zien op wat voor amps de beste heren van kiss speelden. Google kan er weinig van vinden.

Op de fotos kon ik nog een beetje herkennen: gene speelt op ampeg
Maar wat Tommy en Paul hebben?


Mijn cijfers:

Kiss ****
Gotthard **** (nooit van gehoord maar echt een grote verassing!)
Twisted sister ***
REO speedwagon ***
Motorhead **
Journey **

Def leppard *
kansas *
whitesnake *

Realeigo
17 juni 2008, 12:21
Kon iemand ook toevallig zien op wat voor amps de beste heren van kiss speelden. Google kan er weinig van vinden.

Op de fotos kon ik nog een beetje herkennen: gene speelt op ampeg
Maar wat Tommy en Paul hebben?



http://www.inventorysource.com/images/dh/DHCD01U.jpg

:seriousf:

minoin
17 juni 2008, 12:21
Kon iemand ook toevallig zien op wat voor amps de beste heren van kiss speelden. Google kan er weinig van vinden.

Op de fotos kon ik nog een beetje herkennen: gene speelt op ampeg
Maar wat Tommy en Paul hebben?


Mijn cijfers:

Kiss ****
Gotthard ****
Twisted sister ***
REO speedwagon ***
Motorhead **
Journey **

Def leppard *
kansas *
whitesnake *

Toe maar, helemaal anders dan mijn rijtje!

Gotthard: **** (inderdaad vier sterren, blijft een ijzersterke band, vooral met Steve Lee!)

Twisted sisters: *

Speedwagon: **

Motorhead: **

Journey: *** (goeie nieuwe zanger!!)

DefLeppard: * (saaie band zeg)

Kansas: ****
(hier verschil ik blijkbaar van mening, want ik stond helemaal voor aan bij Kansas en ze deden het naar mijn mening fantastisch! Hoge muzikaliteits waarde!)

Whitesnake: **** (Zeker een ongelooflijk sterke band met tevens een dijk van een gitaar geluid! Voor mij de topper van de avond!)

KISS: *

Wat een pauperzooi, dat KISS :S Na Whitesnake heb ik speciaal voor KISS een uur staan wachten tussen de drukte en wat een tegenvaller...
Goed, ik ben 20, dus ik heb de klassiekers niet meegemaakt, maar muzikaal vind ik het niet. Daar komt ook nog een hoop gerommel bij van de muzikanten tussendoor, alsof ze geen twee uur vol krijgen met hun eigen hits.
Tuurlijk, een heel vette show wat heel wat mooie kliekjes heeft bezorgd, maar de volgende keer ga ik wel naar de kermis voor zo'n show.

Just my two cents..

Bastin
17 juni 2008, 12:29
Ik ging mij bij whitesnake gewoon echt irriteren aan het zang geluid van die coverdale. wat een (extreem lelijke) schreeuwerd. als hij op bepaalde punten wat meer ingetogen zong klonk het stukken beter maar dat geschreeuw van hem.
driewerf niks, bah!

Ace 1.15.19
18 juni 2008, 13:54
Kon iemand ook toevallig zien op wat voor amps de beste heren van kiss speelden. Google kan er weinig van vinden.

Op de fotos kon ik nog een beetje herkennen: gene speelt op ampeg
Maar wat Tommy en Paul hebben?
Tommy is nou op tournee met zijn nieuwe signature Hughes And Kettner amp. Paul gebruikte eerst volgens mij Laney maar ik weet niet of hij die nog steeds heeft.

Bastin
18 juni 2008, 14:28
Ik bedoelde deze

http://img.photobucket.com/albums/v227/MTHC27/mini-DSC02501.jpg

zover ik kan zien niet de H&K signatures van Tommy

of zijn het echt allemaal dummys?
dr stonden wel mics bij de cabinetten

minoin
18 juni 2008, 15:05
Ik bedoelde deze

http://img.photobucket.com/albums/v227/MTHC27/mini-DSC02501.jpg

zover ik kan zien niet de H&K signatures van Tommy

of zijn het echt allemaal dummys?
dr stonden wel mics bij de cabinetten

Jup alle amps die je zag, behalve de onderste rij cabs, zijn dummy's! Toen ik een uur moest wachten na Whitesnake zag ik de technici die dingen verslepen alsof het koekjes waren.

Ace 1.15.19
20 juni 2008, 00:54
zover ik kan zien niet de H&K signatures van Tommy
Die H&K sig van Tommy heb ik ook niet gezien (stond niet ver weg, maar had geen bril op), maar ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat hij die gebruikt bij de Alive 35 tour.

Is die foto trouwens afgelopen zondag gemaakt? Of is die van internet?

Bastin
20 juni 2008, 07:54
Fotos komen van Internet
ze stonden op festivalinfo.nl in de arrow thread

http://forum.fest.nl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=8233&viewmode=flat&order=ASC&type=&mode=0&start=300

of FTD staat ook een hele zooi fotos (200mb) van kiss op arrow