PDA

View Full Version : niet genoeg vermogen!



koen_V
9 februari 2003, 12:02
Gisteren had ik een club optreden, in een kleinere zaal van een jeugdhuis en we gingen gewoon op onze versterkers spelen.
Je hoort mij al afkomen, ik had niet genoeg vermogen, mijn Laney Linebacker 120b basversterker haalde het niet tegenover de gitaarversterkers die maar 100W zijn en de drum, ik weet nu wel dat voor boven een gitaarversterker uit te komen je veel meer wattage nodig hebt dan de gitaarversterker.
Hoe vervelend het ook was, ben ik dus een versterker bij de groep die na ons zouden spelen moeten gaan vragen. En die had een Peavey Nitro bass, echt ik vond het een redelijk geweldige versterker ( kan ook zijn dat ik het niet objectief bekijk omdat ik zo gelukkig was dat ik een versterker had gevonden die hard genoeg ging :smile: ) Ik vroeg toen aan die bassist wat die koste en die zei 1100€, maar is dat niet redelijk veel voor een gewone top en met 4x10 boxen?
Of heeft iemand nog suggesties? ik zou iets willen van rond de 300-400W, (top+kast)?
De muziekstijl van mijn groep is, stereophonics/oasis en al die andere ""new accoustic" groepen!

Dude
9 februari 2003, 14:09
probeer het eens in het bas forum ?

andy
9 februari 2003, 22:04
Lullig om daar tijdens een optreden achter te komen.
Maar het verschilt allemaal.
Bv> Onze oude bassist speelde over een 100 watt Fender combo, maar die klonk lang zo hard niet als de installatie van de nieuwe bassist.
En dat is een oude London City buizen 50 watt met twee kasten eronder.
Dus het aantal watts zegt niet alles.
Mijn tip, zoeken en uitproberen.
Maar die prijs voor een basinstallatie, 1100 euro??, is wel normaal, zelfs goedkoop als het om een losse top en box gaat.

koen_V
10 februari 2003, 07:36
Ja als je lampen hebt, is het normaal dat je met 50W superhard kan gaan...
Ja ik ben eens aan het rondkijken geweest en ik denk dat ik ook nog eens de 2de hands markt ga uitzoeken, er moet toch iets betaalbaar te vinden zijn.
Maar ik zit dan met de twijfels, hoeveel keer gaat dat nog voorkomen dat ik zonder PA moet spelen,heeft het wel nut van een nieuwe versterker te kopen...

andy
10 februari 2003, 13:25
Weet natuurlijk niet in welke band je speelt en hoe bekend die is.
Maar met mijn band doen we grote en kleine optredens door elkaar heen, dus ook alleen met zanginstallatie.
En als dat bij jou ook zo is, is een zwaardere amp wel aan te raden.
succes.