PDA

View Full Version : Robert Cray - fender master



rockandrolling
6 februari 2008, 14:04
Vandaag luisterde ik naar wat cd's van Robert Cray, en het verrast me telkens weer. Als je de 80's poprock even vergeet, dan speelt ie wel erg mooie blues/soul... Erg unieke gitaarsound en een topgitarist, zowel technisch als qua feeling.

Live is ie bijvoorbeeld erg spetterend, maar dan wel op een intiem podium, en niet op het North Sea of als voorprogramma bij de Stones...

Ik wil 'm weleens live zien in één van de podia!

Hoe denkt de gemiddelde forummer hierover?

Van Dattum
6 februari 2008, 14:58
Heel smooth, heel smaakvol en errug lekker!!!!!!! Een échte gitarist en een goeie zanger ook!

rockandrolling
6 februari 2008, 15:56
Heel smooth, heel smaakvol en errug lekker!!!!!!! Een échte gitarist en een goeie zanger ook!

Inderdaad, was ik even aan voorbij gegaan, maar inderdaad een briljante zanger!

stinkhippie
6 februari 2008, 16:23
in mijn optiek één van de meest onderschatte bluesartiesten.

geweldige songwriter, fantastische zanger en verbluffend eigen stijl.

Van Dattum
6 februari 2008, 17:51
Damn right.....

bass blom
7 februari 2008, 01:24
the forecast calls for pain :strat:

LuukieRayVaughan
7 februari 2008, 14:21
Op crossroads 2004 is hij zo ontzettend heerlijk! http://www.youtube.com/watch?v=FAH7XehGf7I echt een heerlijke gitarist+zanger!

EuroCinema
7 februari 2008, 14:57
Yep, je hoort niet zo veel meer over hem, maar ik heb hem aardig wat keren live gezien en hij heeft echt een unieke eigen stijl binnen de blues - en dat is behoorlijk zeldzaam vandaag de dag!

Benjamin Blue
7 februari 2008, 17:37
heerlijke muziek en sound,fijne gitarist inderdaad! :hippie:

jemke
2 maart 2008, 10:21
Op crossroads 2004 is hij zo ontzettend heerlijk! http://www.youtube.com/watch?v=FAH7XehGf7I echt een heerlijke gitarist+zanger!

Inderdaad fantastisch. Zeker niet te vergeten hoe hij tussen de nummers snel van gitaren kan wisselen:) Al voor de bindtekst van strat verwisseld.

Eko
2 maart 2008, 11:17
Heerlijke hardtail speler, dat geluid van een Fender hardtail met een Vibroking is hemels. Hij heeft een goede techniek en timing en inderdaad een fantastische stem. Een strong persuader.

rockandrolling
14 maart 2008, 12:18
En ja hoor, zie het gigs-topic!