PDA

View Full Version : Telecaster en Utrecht



tvmartini
6 februari 2008, 13:57
Hallo allemaal,

Ik wil dolgraag een telecaster gaan kopen (wie niet?), maar heb een paar vragen voordat ik ga beginnen met testen. In welke prijscategorie vallen goede telecasters (dus geen redelijke of prima kwaliteit, maar echt goede ook voor optredens en studiowerk). Dan weet ik in welke prijscategorie ik ongeveer moet beginnen met testen. Ik heb altijd het idee dat telecasters wat aan de goedkope kant zijn, terwijl het zulke fijne beesten zijn.

Mijn tweede vraag is (voor gitaristen uit Utrecht en omgeving) wat voor jullie de beste vindplaats is voor mooie en goede gitaren. Bij Feedback krijg ik toch vaak het idee dat er alleen maar 'uitverkoopjes' staan en het goedkope massamarkt segment aangeboord wordt. Hetzelfde geld voor Dirk Witte sinds die zijn overgenomen. Het echte mooie materiaal ligt er niet zo, of verschillen de meningen daarover?
Dus wat is een goed adresje in Utrecht om eens een mooie ontdekking te doen (haar guitars zit in de buurt, maar het liefst iets binnen de stad utrecht.)

mvg

gibsonfreak7
6 februari 2008, 14:03
gebruik de zoekfunctie
hemel is er dan niemand wat de moeite doet om die te gebruiken?

almarvk
6 februari 2008, 14:06
Idd; gebruik de zoekfunctie 's. Je kan toch zelf wel opzoeken welke muziekzaken in Utrecht en omgeving zitten? En als het iets is vanwege je persoonlijke afkeur jegens die winkels, dan heb je alleen jezelf ermee.

tvmartini
6 februari 2008, 14:08
zeg stelletje zuurpruimen! Misschien is het een tip om de zoekresultaten dan wat overzichtelijker te maken voordat iedere topicstarter doorgebashed wordt naar de zoekfunctie (of reageer gewoon niet). Bovendien zit niet iedereen al 10 jaar op gitaarnet, maar als je dat wel al zit, maak je dan niet zo druk dat er vragen opnieuw langskomen. Sorry bij voorbaat als ik mensen hiermee tegen schenen schop.

duckman
6 februari 2008, 14:14
Ik koop klein spul altijd bij Dirk Witte of Feedback, maar als je een specifiek gitaar/versterker zoekt, dan ga ik het hele land door of buitenland.
Andere zaken zijn Staffhorst (was vroeger echt een topzaak, eeuwig zonde) en Ebbeling (A'damse straatweg).

Goede telecasters is een ruim begrip, maar in de prijsklasse 500-1000 zijn de Fender Baja en Nashville wel populair.
Echt goed volgens mijn beleving start het vanaf de 52 RI (1700 euro dacht ik) en de CS modellen (rond de 3000 euro)

Als het niet perse een Fender moet zijn G&L, Haar en ESP maken ook mooie tele's.Anders ken ik ook nog een bouwer die deze maakt voor een goede prijs.

Luke-wannabe
6 februari 2008, 14:15
Amerikaanse Fenders zijn vaak goed. Ik moet ze zelf niet, maar ze zijn wel goed.
Mexicaanse Reissues zijn echt hele relaxte gitaren en anders een Japanner. Dat vind ik echt relaxte gitaren.

idv139
6 februari 2008, 14:16
wat is het nut van een forum als iemand die hier 2 weluitgelegde vragen stelt overgoten wordt met zinnetjes als "gebruik de zoekfunctie"...
één goede tip;
maak dan een database!

duckman
6 februari 2008, 14:20
Amerikaanse Fenders zijn vaak goed. Ik moet ze zelf niet, maar ze zijn wel goed.
Mexicaanse Reissues zijn echt hele relaxte gitaren en anders een Japanner. Dat vind ik echt relaxte gitaren.

Tele's zijn niet relaxed, dat zijn WERKPAARDEN ..hehehe :dance: ;)

duckman
6 februari 2008, 14:20
wat is het nut van een forum als iemand die hier 2 weluitgelegde vragen stelt overgoten wordt met zinnetjes als "gebruik de zoekfunctie"...
één goede tip;
maak dan een database!

Dit is een database..volgens mij SQL

Luke-wannabe
6 februari 2008, 14:25
Tele's zijn niet relaxed, dat zijn WERKPAARDEN ..hehehe :dance: ;)
Nou als zon ding niet goed speelt vind ik het niet fijn hoor. Werkpaard of non.

Harry
6 februari 2008, 14:27
je hebt in Utrecht wat dat betreft niet echt heel veel keus. Ik kan ook geen andere adressen bedenken dan Staffhorst, Feedback, Dirk Witte en Ebeling (bij die laatste ben ik nooit geweest, maar daar zul je ook niet al te veel dure gitaren zien).

gibsonfreak7
6 februari 2008, 14:27
[QUOTE=tvmartini]zeg stelletje zuurpruimen! Misschien is het een tip om de zoekresultaten dan wat overzichtelijker te maken voordat iedere topicstarter doorgebashed wordt naar de zoekfunctie (of reageer gewoon niet). QUOTE]
als de topic starter nu eens meer moeite deed
dan stelde hij die vraag niet en dan krijg je dat antwoord niet ;)

Luke-wannabe
6 februari 2008, 14:28
Zit niet zo te janken Gibsonfreak.

gibsonfreak7
6 februari 2008, 14:29
Zit niet zo te janken Gibsonfreak.
ik jank niet :o
die martini dude daar

tvmartini
6 februari 2008, 14:34
ach, ik heb er nog geen zakdoek bij hoeven pakken. Waar het mij om ging is dat als er kennelijk een aantal mensen het wel de moeite waard vinden om op mijn vraag te antwoorden (waarvoor dank!), er dan andere bovenopknallen met een 'zoekfunctie'-reply. Reageer dan uberhaupt niet, en laat dat aan anderen over. Laten we het er maar bij laten zitten anders wordt het gooien met modder etc.

Het antwoord van duckman was iig helpvol, en vanmiddag ga ik alsnog naar Feedback (consequent is anders :sssh: ), gewoon om te kijken wat ze er hebben en om me een alvast 'in' te testen.

hubert
6 februari 2008, 14:43
en ook dirk witte zeker eens binnenlopen.
Gewoon wat tele's vast pakken en spelen.
wie weet zit ie er toch tussen.

idv139
6 februari 2008, 14:43
ik jank niet :o
die martini dude daar
als je er niets zinnigs kan over schrijven blijf er dan af.

on-topic;
ik heb een mexicaantje en die doet het prima, enkel de afwerking was wat 'losjes' maar een schroevendraaier doet wonderen! zeker een aanrader.

beruk
6 februari 2008, 14:55
1. Ebbeling, Rob weet bijna alles heeft veel en kan er uitvoerig over vertellen.
2. Dirk Witte: matige collectie, zeer kundige technici, aardige lui.
3. Feedback: Vooral met elkaar errug gezellig, bij vragen adequaat geholpen.
4. Staffhorst, tja...

Mexicanen zijn zéér ok! Zeker vergeleken met de m.i overgeprijsde us modellen

almarvk
6 februari 2008, 14:56
Loop gewoon wat bekende zaken in en probeer 's wat uit. Zo kan je altijd al een schifting maken tussen een aantal merken en modellen.


@Duckman; bijna goed, tis MySQL...

Mr.Fingers
6 februari 2008, 15:02
Test dan ineens ook cross-merkend en cross-type (dus Fender, Squier, London City,...) en (gewone telecaster, telecaster custom, telecaster deluxe, telecaster thinline '69 & '72,...)

tvmartini
6 februari 2008, 17:13
Heb zojuist een telecaster Joe Strummer bespeeld (alhoewel ik normaal geen fan ben van signatures, behalve de eric johnson strat). Mooie gitaar, jammer dattie nagemaakt afgegargd is. Vooral met een wat overdrive klinkt het fantastisch, op een los clean kanaal istie iets té schel naar mijn mening. Ook bij het harde scheurwerk overtuigde ie niet echt. Maar met wat overdrive klinkt t fantastisch. Ben vooral te spreken over de aanslaggevoeligheid.
Maar er valt nog genoeg te testen, met morgen weer een dag.

Ash ketchum
6 februari 2008, 17:50
Als je buiten Utrecht wilt kijken, kijk ook anders in Amersfoort bij Kees Dee. Ruime selectie, qua prijzen niet echt mijn favoriet maar hij heeft wel van alles wat staan.

sjoerd5
6 februari 2008, 18:04
Je kunt zeker is bij ebeling langsgaan.
Rob is bereid van alles leuks te vertellen zonder dat je iets komt kopen.

Zeg gewoon: ik zit er over te denken om een tele te kopen.
Dan zegt Rob: Dan gaan we is even naar eentje kijken.
Dan zul bij dat kijken een benodigde info krijgen.

Maar verwacht daar geen super grote winkel, gewoon een leuk, op gitaar gericht muziekwinkeltje.

Dweezman
6 februari 2008, 18:23
Heb zojuist een telecaster Joe Strummer bespeeld (alhoewel ik normaal geen fan ben van signatures, behalve de eric johnson strat). Mooie gitaar, jammer dattie nagemaakt afgegargd is. Vooral met een wat overdrive klinkt het fantastisch, op een los clean kanaal istie iets té schel naar mijn mening. Ook bij het harde scheurwerk overtuigde ie niet echt. Maar met wat overdrive klinkt t fantastisch. Ben vooral te spreken over de aanslaggevoeligheid.
Maar er valt nog genoeg te testen, met morgen weer een dag.

Heb laatst ook één van in mn handen gehad. Met zo'n 'krijtboard-finish' toch? Finish voelde wat cheap aan, maar de gitaar was mooi van gewicht en klonk onversterkt echt heel goed.

Ash ketchum
6 februari 2008, 21:28
Heb laatst ook één van in mn handen gehad. Met zo'n 'krijtboard-finish' toch? Finish voelde wat cheap aan, maar de gitaar was mooi van gewicht en klonk onversterkt echt heel goed.
Kan je zo'n ding niet laten overspuiten met een lekker dunne nitrocellulose laklaag. Dan heb je een prima gitaar met een uiterlijk naar jouw wens.

almarvk
6 februari 2008, 21:29
Er zijn tientallen versies, dan ga je toch niet een nieuwe overspuiten?

En niet geschikt voor het harde werk? Het is een TELE!! Geen EMG monster oid.

AutoStatic
6 februari 2008, 21:57
Ik gebruik altijd Google om te zoeken op Gitaarnet aangezien die PHPBB zoekfunctie hier gewoon niet relaxed is. Voor winkels in Utrecht winkel utrecht site:gitaarnet.nl invullen in het zoekveld en voilà (http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=XJr&q=winkel+utrecht+site%3Agitaarnet.nl&btnG=Zoeken&meta=).

Postov
7 februari 2008, 10:05
Zoals hier ook al eerder genoemd is: Kees Dee in Amersfoort. Makkelijke gozer die ook echt niet te beroerd is om iets te onderhandelen.

Heb er destijds m'n Fender Tele 1998 Collectors Edition gekocht. Echt een heerlijke gitaar, maar je zit al wel boven de 1500+ e voor een 10 jaar oude gitaar.

Mexican Baja, 60-70 players Classic, Vintage 52 of Hot Rod 52 (of de Collectors Edition :D) en daarna de CS zoals de Nocaster.

Maar goed, gewoon veel spelen en wellicht vind jij een gitaar van 300 euro helemaal te gek die prima z'n werk zal doen.