PDA

View Full Version : 200.000 Euro



Ibanez666
6 februari 2008, 13:03
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/146108707-oude-verzameling-fender-gitaren-en-versterkers.html

Zouden jullie het doen als je teveel Eurootjes zou hebben?

artnaz
6 februari 2008, 13:06
Link doet niet?

Wausser
6 februari 2008, 13:07
doet het wel



OT: ik weet niet of ik het zou doen...

Bloodline
6 februari 2008, 13:08
"Deze foto komt van internet maar ik heb ongeveer hetzelfde scala aan gitaren."


ongeveer :D niet een slim woord voor een 200.000 euro advertentie.

dr.distortion
6 februari 2008, 13:09
Nee, ik zou het niet doen. Als ik teveel euries zou hebben, ging ik zeker weten verzamelen. Maar dan verschillende merken door elkaar en het echt allemaal zelf, stuk voor stuk uitzoeken.

Ibanez666
6 februari 2008, 13:10
sja das 4000 ballen per gitaar als je die 5 amps even niet meerekent en das wel erg veel....

Rutger
6 februari 2008, 13:10
Woah, gaaf :dance:

Heeft ie echt op deze manier z'n pensioen opgebouwd? Zo kan t ook natuurlijk :)

Da's E3636,36 per product, k hoop dat dat t allemaal waard is

GibsonDC
6 februari 2008, 13:11
Ik vind het maar een beetje vreemd. Als je iets koopt dan wil je toch wel weten wat je koopt. Hij zegt nog geen eens welke types en jaartallen het allemaal zijn en de foto heeft hij ook gewoon van internet afgeplukt.

Zamalan
6 februari 2008, 13:11
Neen.

Als ik al 200000 euro teveel had om enkel aan gitaren te spenderen dan kocht ik er een berg van verschillende merken (desnoods minder waardevast), en niet enkel Fender.

(Tele's vind ik trouwens toch niet mooi)

Trouwens 200.000 / 50 = 4000 gemiddeld per gitaar... Is dat niet een beetje veel?

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:12
Man, dit slaat echt op kaas. Voor zo'n dure verzameling niet eens een normaal fototje maken, of vermelden waar de verzameling uit bestaat. Hoe kan je nou weten of je geinteresseerd bent als je niet eens weet waarin je het zou moeten zijn. Verbaasd me dat het geen 1 april is...

Rutger
6 februari 2008, 13:12
Daar is de adv. wellicht te klein voor.

Maar een uitgebreide bezichtiging met je hypotheekadviseur kan geen kwaad...

Ibanez666
6 februari 2008, 13:12
Woah, gaaf :dance:

Heeft ie echt op deze manier z'n pensioen opgebouwd? Zo kan t ook natuurlijk :)

Da's E3636,36 per product, k hoop dat dat t allemaal waard is

meeste oudjes die ik zie op marktplaats doen tussen de 1500 en 3000 of zie ik het verkeerd?
Hij zegt dat het ook scheelt om alles te gaan bekijken en het land door te rijden en zo, maar ja dan heb je wel precies de gitaren die je zelf wilt hebben...

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:12
Trouwens 200.000 / 50 = 4000 gemiddeld per gitaar... Is dat niet een beetje veel?

Nee, als het zo'n mooie verzameling is kan dat gauw.

Mr.Fingers
6 februari 2008, 13:13
:oDE HEMEL BESTAAT:o
http://img339.imageshack.us/img339/1606/fendersjn6.png

Ja, ik zou het wel doen ja!!! Alleen, de kans is klein dat hij ervanaf geraakt als hij het in 1 koop wil hebben.

Na een snelle check:

7x Stratocaster (jaren '50-'60)
8x Jazzmaster (jaren '60)
4x Jaguar (jaren '60)
1x Bass VI (jaren '60)
1x Jazz Bass (jaren '60)

Jaguars en Jazzmasters in zeldzame "Custom-Colors" (Sharcoal Frost, Ocean Turquoise,...) Die brengen in originele staat bakken veel geld op!!!

EDIT: zo is er bij ons in Kalmthout ook een winkeltje, ik ging er gisteren snaren halen, hangt daar plots een NIEUWE Squier JV Strat aan de muur, en liggen er nog een 7-tal in stock... Nieuwe onderdelen voor Fenders vanaf 1955 tot nu, allemaal opgespaard...

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:13
Daar is de adv. wellicht te klein voor.

Maar een uitgebreide bezichtiging met je hypotheekadviseur kan geen kwaad...

Waarom wil hij het niet mailen dan? Kleine moeite als je zo'n bedrag wil slijten.

Ibanez666
6 februari 2008, 13:13
:oDE HEMEL BESTAAT:o
http://img339.imageshack.us/img339/1606/fendersjn6.png

Ja, ik zou het wel doen ja!!! Alleen, de kans is klein dat hij ervanaf geraakt als hij het in 1 koop wil hebben.

Na een snelle check:

7x Stratocaster (jaren '50-'60)
8x Jazzmaster (jaren '60)
4x Jaguar (jaren '60)
1x Bass VI (jaren '60)
1x Jazz Bass (jaren '60)

Jaguars en Jazzmasters in zeldzame "Custom-Colors" (Sharcoal Frost, Ocean Green,...)

foto is niet van hem...

Ibanez666
6 februari 2008, 13:14
Als het maar geen Nigeriaan is of zo...

artnaz
6 februari 2008, 13:15
Ik heb hem nu wel gevonden.

Maar ik weet niet waar die verzameling precies uit bestaat, maar het komt wel op een dikke €3600 per gitaar/versterker. Een koopje lijkt het me dus niet. Maar je kan inderdaad makkelijk een grote verzameling krijgen, dus is het overwegen wel waard...

Maar moet je wel geld en opbergplek ervoor (over) hebben. ;)

Squier4ever
6 februari 2008, 13:17
4000 euro voor een pre-cbs fender is een koopje, die gaan tegen woordig eerder voor het 10 voudig of nog meer....

Rutger
6 februari 2008, 13:17
Maar waar gaat het bij het verzamelen nou om? Ik denk dat elke verzamelaar juist gaat voor de zoektocht en de kick van het vinden van dat ene exemplaar waar je al zolang naar opzoek bent.

Als je in ene een hele partij opkoopt en je gelijk klaar bent, is de kunst van het verzamelen er ook gelijk af.

Of hij moet het aan een zaak als Purple Guitars slijten...

Squier4ever
6 februari 2008, 13:18
er staat trouwens ook een '52 LP met '73 nek en refinish door Haar op MP, door gibson zelf gedaan. 5000€ is niet heel duur voor zo'n gitaar tegenwoordig, zeker als je er een vette vintage player aan overhoudt...

Ibanez666
6 februari 2008, 13:18
Maar waar gaat het bij het verzamelen nou om? Ik denk dat elke verzamelaar juist gaat voor de zoektocht en de kick van het vinden van dat ene exemplaar waar je al zolang naar opzoek bent.

Als je in ene een hele partij opkoopt en je gelijk klaar bent, is de kunst van het verzamelen er ook gelijk af.

Of hij moet het aan een zaak als Purple Guitars slijten...

Sommige verzamelaars hebben misschien niet veel tijd (meer)

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:22
Lijkt me ook ruk. Hoe krijg je dan een band met zo'n gitaar. Dan weet je na tien jaar nog niet de indivuduele karakteristieken van elk instrument. Daarnaast, wat moet je nou met zoveel gitaren...

Ibanez666
6 februari 2008, 13:23
Daarnaast, wat moet je nou met zoveel gitaren...

afwisseling?

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:23
afwisseling?

Tja, ik vind 10 strats op een rij geen afwisseling, blijft een strat. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Squier4ever
6 februari 2008, 13:24
op een hoop flikkeren, benzine erover fikkie derbij

en dan foto's maken om iedereen hier op te naaien :D

Mr.Fingers
6 februari 2008, 13:24
afwisseling?

Stoeffen met een half museum aan je muur te hebben hangen?
Een stratocaster voor iedere dag van de week?
... (ik wil ze echt wel hebben, vooral dan die sunburst jazzmaster met blockinlays & tortoise plaat :()

GibsonDC
6 februari 2008, 13:25
er staat trouwens ook een '52 LP met '73 nek en refinish door Haar op MP, door gibson zelf gedaan. 5000€ is niet heel duur voor zo'n gitaar tegenwoordig, zeker als je er een vette vintage player aan overhoudt...
Ik kan hem niet vinden op marktplaats.

Ibanez666
6 februari 2008, 13:26
Tja, ik vind 10 strats op een rij geen afwisseling, blijft een strat. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Ik heb twee Ibanez Les Pauls en die verschillen op alle fronten. Ik denk dan ook dat de ene strat de andere niet is

Squier4ever
6 februari 2008, 13:26
Stoeffen met een half museum aan je muur te hebben hangen?
Een stratocaster voor iedere dag van de week?
... (ik wil ze echt wel hebben, vooral dan die sunburst jazzmaster met blockinlays & tortoise plaat :()

opletten voor de 2e keer, die foto is niet eens van die vent....

Mr.Fingers
6 februari 2008, 13:27
opletten voor de 2e keer, die foto is niet eens van die vent....

Nja, kan, maar toch, is wel een lekkere verzameling (en trouwens, ik ben student, ik ben niet iemand die vlot eventjes 200.000 op de tafel kan gooien.)

Rutger
6 februari 2008, 13:27
Het lijkt me sowieso stug dat een prive-verzamelaar effe 2 ton kan ophoesten...

Hij zal toch beter uit zijn bij een dealer/shop in vintage gitaren dan bij marktplaats

rickert
6 februari 2008, 13:28
Tsja als ik hem was zou ik ook purpleguitars of een andere vintage zaak bellen, of ze lekker 1 voor 1 verkopen, valt er nog best meer voor te vangen!

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:28
Ik heb twee Ibanez Les Pauls en die verschillen op alle fronten. Ik denk dan ook dat de ene strat de andere niet is

Nee, dat denk ik ook niet, maar het zijn wel twee strats en dat is wat ik bedoel.

Dirkdewaard
6 februari 2008, 13:29
Ik kan hem niet vinden op marktplaats.

Dan ligt het niet aan mij, gelukkig..... :)

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:31
Het zou me niet eens verbazen als die gast gewoon een forumlid is die lekker aan het dollen is.

Dirkdewaard
6 februari 2008, 13:32
Tsja als ik hem was zou ik ook purpleguitars of een andere vintage zaak bellen, of ze lekker 1 voor 1 verkopen, valt er nog best meer voor te vangen!

Geen gitaar zaak in nederland kan dit betalen, zelfs niet per stuk. Misschien die jaguar/mustang/jazzmaster bende euh.. gitaren.

Ik snap de verkoper zijn probleem, al dat gezeur aan je huis.
De vintage markt is echt niet leuk, ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.

rickert
6 februari 2008, 13:33
Dan ligt het niet aan mij, gelukkig..... :)

Toch wel! http://link.marktplaats.nl/135038131

Joey Handsome
6 februari 2008, 13:34
Misschien die jaguar/mustang/jazzmaster bende euh.. gitaren.



Oppassen hè... :sneaky:

Dirkdewaard
6 februari 2008, 13:38
Toch wel! http://link.marktplaats.nl/135038131

Thanks :D

(Mooi gespoten Haar, een grijze goldtop voor 6000 SUCCES!!)

GibsonDC
6 februari 2008, 13:39
Thanks :D

(Mooi gespoten Haar, een grijze goldtop voor 6000 SUCCES!!)
haha, jij denkt hetzelfde als mij.

Rutger
6 februari 2008, 13:40
(Mooi gespoten Haar, een grijze goldtop voor 6000 SUCCES!!)
:seriousf:

Silco
6 februari 2008, 13:48
2 electrische voor mij is al genoeg, 1 gitaar in E, de ander in Eb. Eventueel nog een derde in Dropped D.

Dus nee, ALS ik het geld had zou ik het niet doen.

Quink
6 februari 2008, 13:58
Man, dit slaat echt op kaas. Voor zo'n dure verzameling niet eens een normaal fototje maken, of vermelden waar de verzameling uit bestaat.

Ja, vind het ergens ook wel belachelijk dat er geen foto bij staat voor dat bedrag, al waren het maar een paar van zijn eigen gitaren, of zet er bij "o.a. die en die gitaar zitten er bij".

Maar goed, van de andere kant, die verkoper denkt misschien dat als mensen enige moeite moeten doen om e.e.a. te bekijken dat hij dan al een deel van de minder serieuze reacties er uit kan filteren?

Veekeren
6 februari 2008, 14:03
Maar goed, van de andere kant, die verkoper denkt misschien dat als mensen enige moeite moeten doen om e.e.a. te bekijken dat hij dan al een deel van de minder serieuze reacties er uit kan filteren?

Tsja... op zulke bedragen, zou ik als serieuze koper ook een serieuze advertentie willen voor ik er moeite voor zou doen.

Squier4ever
6 februari 2008, 14:04
Thanks :D

(Mooi gespoten Haar, een grijze goldtop voor 6000 SUCCES!!)

die foto is niet helemaal goed qua kleur volgens mij, lijkt zelfs overbelicht....
maar toch lijkt me wel een vet gitaartje, niks voor jou? :D

Dirkdewaard
6 februari 2008, 14:05
Tsja... op zulke bedragen, zou ik als serieuze koper ook een serieuze advertentie willen voor ik er moeite voor zou doen.

Serieuze kopers bellen en komen langs, niet serieuze kopers willen een serieuze advertentie.

Het is onmogelijk iets te beschrijven in een kleine ad. wat niet meer dan 80 emails met vragen opleverd.

Dirkdewaard
6 februari 2008, 14:16
die foto is niet helemaal goed qua kleur volgens mij, lijkt zelfs overbelicht....
maar toch lijkt me wel een vet gitaartje, niks voor jou? :D

Klopt de foto lijkt iets licht, maar het is duidelijk dat de kleur niet goed is gedaan. Goud is ook niet makkelijk maar ik ben van mening; Als je het niet kan moet je het ook niet doen.

Niets voor mij, wat moet ik met een grijze norlin? :)
Deze gitaar is voor mij waard:

De waarde van een goed klinkende gitaar + 2000 euro voor body en PU's.

Als hij goed klinkt.....

Veekeren
6 februari 2008, 14:23
Serieuze kopers bellen en komen langs, niet serieuze kopers willen een serieuze advertentie.

Het is onmogelijk iets te beschrijven in een kleine ad. wat niet meer dan 80 emails met vragen opleverd.

Tuurlijk, maar als je voor 200.000 aan gitaren aanbiedt ga je toch niet met een foto van internet aankomen? Iets duidelijker dan "voor 200.000 een hoop oude Fenders, iets als dit willekeurige plaatje" zou ik wel verwachten...

Dat je bij een advertentie voor iets als dit niet iemand krijgt van "Lijkt me mooi, wanneer kan ik het komen halen?" lijkt me ook wel duidelijk ja.

Quink
6 februari 2008, 14:52
Tsja... op zulke bedragen, zou ik als serieuze koper ook een serieuze advertentie willen voor ik er moeite voor zou doen.

Weet ik niet. Stel dat er een advertentie staat op internet van één gitaar waar jij serieus naar op zoek bent, maar die moeilijk te vinden is. Nu wordt de gitaar aangeboden voor een alleszins acceptabele prijs, er staat alleen geen foto bij, en een niet al te lange tekst. Zou je dan toch niet de moeite nemen om even te bellen? Als ik op zoek was naar 200.000 aan Fenders hing ik al in de telefoon iig.

Van de andere kant, hoeveel moeite kost het om één van die gitaren te fotograferen?

Veekeren
6 februari 2008, 15:04
Weet ik niet. Stel dat er een advertentie staat op internet van één gitaar waar jij serieus naar op zoek bent, maar die moeilijk te vinden is. Nu wordt de gitaar aangeboden voor een alleszins acceptabele prijs, er staat alleen geen foto bij, en een niet al te lange tekst. Zou je dan toch niet de moeite nemen om even te bellen? Als ik op zoek was naar 200.000 aan Fenders hing ik al in de telefoon iig.

Van de andere kant, hoeveel moeite kost het om één van die gitaren te fotograferen?

Dat laatste gaat het me om... Ik vind overigens ook wel dat er een verschil is tussen nou net dát ene model wat je graag wilt, en een collectie van 200.000... Ach, misschien ook niet, maar kan me niet voorstellen dat je specifiek op zoek bent naar "die ene collectie van 200.000".

Joey Handsome
6 februari 2008, 15:05
Ja, alsof je geen camera kan betalen met zoveel geld.

Ik vind het gewoon een stom verhaal. Hij is zijn hele leven gitaren aan het sparen geweest, zo'n passie had hij er nou voor. Nu hij met pensioen gaat en eindelijk de tijd heeft om ze tot in de eeuwigheid te bespelen wil hij ze verkopen om van zijn pensioen te gaan genieten. Vast wel.

Quink
6 februari 2008, 15:18
Ach, misschien ook niet, maar kan me niet voorstellen dat je specifiek op zoek bent naar "die ene collectie van 200.000".

Nee, ik ook niet. Ik denk dat er niemand gaat sparen totdat hij 2 ton bij elkaar heeft en dan denkt, zo nu ga ik lekker eens een collectie opkopen.

Wat ik me *wel* kan voorstellen is dat een verzamelaar gaat kijken met het doel de voor hem interessante gitaren er uit te pikken en de rest door te verkopen. En als ik die verzamelaar was, dan had ik al aan de telefoon gehangen, ondanks de slechte advertentie.

Er staat trouwens ook regelmatig een advertentie op MP van iemand die op zoek is naar oude en kapotte Fenders omdat hij het leuk vind om deze op te knappen. "Heeft u nog wat op zolder liggen" en zo. Misschien moeten we hem de link naar deze advertentie ff mailen. Ja, ik weet nog wel wat oude Fenders... :seriousf:

Edit: Deze pipo dus (http://link.marktplaats.nl/142432523)

Orgasmocaster
6 februari 2008, 16:38
Ik heb deze advertentie al eens eerder gezien (paar maanden geleden)
Als het echt is, dan wordt de collectie ongetwijveld opgekocht door een rijke knakker die ze voor 20 jaar in een kluis flikkerd en daarna voor 2 millioen weer doorverkoopt.

toch heb ik mijn twijvels:
als dit een echte kenner/verzamelaar was, dan zou hij weten
- dat andere verzamelaars/gitaristen fotos + jaartallen willen zien
- dat marktplaats een slechte keuze is voor zo'n aanbod, en dat je hier veel meer geld uit kan slaan als je het internationaal verkoopt.
- als het echt 50 vintage (pre-80) fenders gaat, dan zou een veiling via ebay, of nog beter christies oid hem nog veel meer geld opleveren, zelfs na commissies ed.

gerritje tralalalala
6 februari 2008, 16:47
op de foto staan ook geen 50 gitaren :???:

Joey Handsome
6 februari 2008, 16:48
op de foto staan ook geen 50 gitaren :???:

Omdat het niet de originele foto is SPUIT 11.

Squier4ever
6 februari 2008, 16:57
op de foto staan ook geen 50 gitaren :???:

je moet niet zoveel tralalalalalala-en en wat meer lezen....

Mr.Fingers
6 februari 2008, 17:09
dit: Deze pipo dus (http://link.marktplaats.nl/142432523)

Ergens heb ik wel goesting (zin voor de Nederlanders onder ons) om naar die mens te mailen, met een foto van m'n oude strat ('78-model), om te weten "wat die eerlijke prijs is"... Maar ik vrees dat ik dan een stalker aan m'n broek heb

Quink
6 februari 2008, 17:21
Ergens heb ik wel goesting (zin voor de Nederlanders onder ons) om naar die mens te mailen,

:D Ha ha ha, als je dat ooit doet ben ik zéér benieuwd naar de reactie!

Vonk
6 februari 2008, 17:33
Toch geniaal zo'n forum, er lopen allerlei soorten mensen rond.

Het aantal mensen waar ik niet snel iets van zou aannemen gezien de geposte reacties:

2

no 1 hops
6 februari 2008, 18:00
of er word gegokt op die ene die de beurs van amsterdam en waalstreet niet meer ziet zitten en onwetend in zo'n avontuur wil stappen en daarna blijft zitten met 50 gitaren die hij of zij aan de straatstenen niet kwijt kan omdat ze met fender decals beplakt zijn zonder het werkelijk te zijn.

als je vist, is het soms lang wachten totdat die ene onnozele vis aanbijt en blijft hangen

Onmeunig Hans
6 februari 2008, 19:59
Ik neem voor mezelf aan dat iemand hier de kluit belazert, de advertentie is fake of een geintje.
Maar wat ik me nou af zit te vragen. Welke gek met 21 Fenders, flikkert die op het gazon tegen een schutting en zet de foto daarvan op internet???????
Ik heb 4 gitaren. er is er daar maar 1 van die ik zo op het gazon zou zetten omdat ie zo aftands is dat alleen het gazon daar slechter van kan worden.

hans

Squier4ever
6 februari 2008, 20:02
Ik neem voor mezelf aan dat iemand hier de kluit belazert, de advertentie is fake of een geintje.
Maar wat ik me nou af zit te vragen. Welke gek met 21 Fenders, flikkert die op het gazon tegen een schutting en zet de foto daarvan op internet???????
Ik heb 4 gitaren. er is er daar maar 1 van die ik zo op het gazon zou zetten omdat ie zo aftands is dat alleen het gazon daar slechter van kan worden.

hans

niet de man van de advertentie iig.....

artnaz
6 februari 2008, 20:03
Grappig/triest/opvallend hoeveel mensen niet fatsoenlijk kunnen lezen... :dontgeti:

Squier4ever
6 februari 2008, 20:06
Grappig/triest/opvallend hoeveel mensen niet fatsoenlijk kunnen lezen... :dontgeti:

schandalig he

Onmeunig Hans
6 februari 2008, 20:06
niet de man van de advertentie iig.....

Ja, dat had ik ook al wel in de gaten, dat staat gewoon in de ad. Maar die foto heeft ie wel ergens vandaan.

Dirkdewaard
6 februari 2008, 20:23
Ik neem voor mezelf aan dat iemand hier de kluit belazert, de advertentie is fake of een geintje.
Maar wat ik me nou af zit te vragen. Welke gek met 21 Fenders, flikkert die op het gazon tegen een schutting en zet de foto daarvan op internet???????
Ik heb 4 gitaren. er is er daar maar 1 van die ik zo op het gazon zou zetten omdat ie zo aftands is dat alleen het gazon daar slechter van kan worden.

hans

Waarom niet? Zo slecht zal gras niet zijn voor een gitaar denk ik....

dimitri
6 februari 2008, 21:20
Tja wat kun je nu van zo een advertentie zeggen? Ik vertrouw het zaakje toch niet helemaal. Uiteindelijk staat er te weinig informatie beschreven. Mocht ik zo een collectie te koop hebben zou ik tenminste "echte" foto's geven.
Maar het is natuurlijk wel een leuke topic om eens over te palaveren.

Saf
6 februari 2008, 22:11
shit man, mij n vrouw vind het idee van een tweede hypotheek niets.

Ik zou zijn collectie wel stervens graag willen zien, als hij van bijna elk model dat fender geproduceerd heefter eentje heeft. Lijkt me een schandalige intressante verzameling.

Blijf het wel een vreemde ad vinden, zoals al eerder hier in het topic verteld is. Het is vreemd dat iemand die zo'n collectie weet aan te leggen in 10 jaar tijd. Die dus mag men aannemen op de hoogte is van de huidige vintage markt en deze vrij goed kent. Ze een een keer op marktplaats wil verkopen.

Zijn pensoen gaat nog langer duren dan twee weken mag ik hopen dus zou het heel erg veel slimmer zijn ze per stuk te verkopen en/of een veilinghuis in schakelen of op de internationale markt gooien via ebay ofzo.

Vintage gitaren zijn in nederland over het algemeen goedkoper / moeilijker verkoopbaar dan in de states en japan. En daar moet je zo'n verzameling zien te slijten.

Tupelo
6 februari 2008, 22:18
Kom op zeg.
Zoiets pleur je toch niet op Marktplaats als het echt is..?

Lijkt me dat je voor dat bedrag net zoals je bij de aan/verkoop van een huis een makelaar inschakelt, wel een veilingmeester o.i.d. inschakelt.
Sowieso de enige redelijke manier om ervanaf te raken en in een keer van je gespaarde centjes te genieten lijkt me, door verzamelaars te benaderen, en dan geen jantje, pietje thuis, maar gitaarzaken die er bekend om staan dit soort spul te verzamelen, dan wel te kunnen leveren.

Kaboemba
6 februari 2008, 22:21
Waarom niet? Zo slecht zal gras niet zijn voor een gitaar denk ik....

Ik zie het probleem ook niet, tis maar hout en het is een gebruiksvoorwerp en nog hele lelijke ook.
Tja ik heb het niet op fenders, als ik zo dat rijtje zie is het net een stel zuurstokken in een kermiskraam.

Btw waarom zou die advertentie fake zijn ? Dat hij niet te veel informatie vrijgeeft lijkt mij logisch, als het om zo'n bedrag gaat wil je echt alleen zeer geinteresserde hebben.
Als je dit zoekt dan reageer je toch wel.

Goed misschien verwacht je het hier niet maar je komt rare dingen tegen op marktplaats en veel ervan zijn echt.

Btw ik heb er ook een hele bult op staat, laten we zeggen 100.000 euro en je bent de man.

Megadeth_
6 februari 2008, 22:23
"circa 50 Fender gitaren"

Hilarisch, alsof het niet steekt op 3 stuks :seriousf: .

robostrat
6 februari 2008, 22:26
en als je niet zo groot behuisd bent kan je ook voor ietsje minder ( welliswaar veel minder gitaren ) deze (http://cgi.ebay.com/Fender-Clapton-SRV-strat-Gibson-Clapton-Mart-Harrison_W0QQitemZ130196155478QQihZ003QQcategoryZ4 7069QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
collectie kopen ...... exclusiviteit verzekerd ;)

Barkeepert
6 februari 2008, 22:29
Ik heb mijn inbrekert al geïnformeerd. Kan die vent z'n (klein)zoon niet inschakelen om die dingen fatsoenlijk op internet te zetten.

Anders Destium
6 februari 2008, 22:48
Wat Rutger al in het begin van het topic zei, daar ben ik het wel mee eens. Het gaat vaak niet zozeer om de heb, maar juist om de zoektocht naar dé gitaar (steeds weer opnieuw). Wat is er de lol van om in een keer een hele sloot gitaren te kopen (of om gigantisch opgelicht te worden), dat is toch geen hobby?

martelino
7 februari 2008, 00:46
Hij prijst het aan als een investeringsproject. Ik denk dat het ook alleen interessant is voor de mensen die het zo zien. Het is net als een peperduur schilderij dat je koopt om in een kluis op te bergen tot je het voor nog meer geld verkoopt.
Als het echt allemaal mooie en bijzondere gitaren zijn zullen die wel nooit meer in gretige en virtuoze handen komen, want welke bigshot die dit soort geld verdient is nou ook nog een rocker in hart en nieren...

Zonde.

sjoerd5
7 februari 2008, 09:13
Dat is het probleem met vintige gitaren.
Het zijn de best klinkende gitaren in de wereld, maar er zal waarschijnlijk nooit meer op gespeeld worden..

iwamoto
7 februari 2008, 10:50
en als je niet zo groot behuisd bent kan je ook voor ietsje minder ( welliswaar veel minder gitaren ) deze (http://cgi.ebay.com/Fender-Clapton-SRV-strat-Gibson-Clapton-Mart-Harrison_W0QQitemZ130196155478QQihZ003QQcategoryZ4 7069QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
collectie kopen ...... exclusiviteit verzekerd ;)
kijk, dat vind ik dan wel een erg leuke collectie, beetje afwisselend zo, ja, ja daar kan ik wel inkomen :)

maare, ik kon het verhaal ffe niet volgen, het zijn toch gewoon die limited edition custom shops?

Marc Oblivian
7 februari 2008, 10:55
Dat is het probleem met vintige gitaren.
Het zijn de best klinkende gitaren in de wereld, maar er zal waarschijnlijk nooit meer op gespeeld worden..

Ach, troost je met de gedachte dat de huidige nieuwe gitaren ook ooit eens vintage (mooi woord voor oud) worden...
Dat geeft dan ook gelijk weer te denken over het (noodzakelijke?) verband tussen het begrip "vintage" en "goed klinken".

taylor
7 februari 2008, 11:00
wel vreemd dat die dit via marktplaats doet dat is niet gebruikelijk ook omdat je daar weinig kans maakt op de verkoop van hele partij vintage fenders..

en per stuk verkopen levert meer op dan in 1 keer er vanaf.. ik weet niet geloof t niet zo eigenlijk+ dat verzamelaars wel andere verzamelaars kennen die t maar al te graag gitaren uit je collectie overnemen.

zal wel een flauwe grap zijn..

Luke-wannabe
7 februari 2008, 12:19
Dat is het probleem met vintige gitaren.
Het zijn de best klinkende gitaren in de wereld, maar er zal waarschijnlijk nooit meer op gespeeld worden..
Het zijn helemaal niet de best klinkende gitaren ter wereld.

Rutger
7 februari 2008, 12:26
Hij prijst het aan als een investeringsproject. Ik denk dat het ook alleen interessant is voor de mensen die het zo zien. Het is net als een peperduur schilderij dat je koopt om in een kluis op te bergen tot je het voor nog meer geld verkoopt.
Dat weet je niet. Toevallig is 'vintage' de afgelopen jaren helemaal hot en betalen mensen er belachelijke prijzen voor. Maar het kan net zo goed over enkele jaren afgelopen zijn, en dan wordt het weer gewoon als ouwe rommel gezien, net als 20 jaar geleden.

Tja, en dan zit je met je investering....

Luke-wannabe
7 februari 2008, 12:28
Dat weet je niet. Toevallig is 'vintage' de afgelopen jaren helemaal hot en betalen mensen er belachelijke prijzen voor. Maar het kan net zo goed over enkele jaren afgelopen zijn, en dan wordt het weer gewoon als ouwe rommel gezien, net als 20 jaar geleden.

Tja, en dan zit je met je investering....
Dat vraag ik me eigenlijk af. Want iedereen loopt elkaar op te hypen dat vintage echt helemaal geweldig is. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Keesz
7 februari 2008, 12:34
ik heb de beste man gemaild dat het geld geen probleem is, en dat ik zo zonder enig besef te hebben van wat ik koop ff die 200000 euro's uit mn mouw schud....

kijken wat ie terug stuurt

E-J
7 februari 2008, 12:36
Kijk naar auto's... bakken van voor de Tweede Wereldoorlog worden steeds zeldzamer, duurder en gewilder... net zoals bij gitaren.

Rutger
7 februari 2008, 12:40
.... omdat we er nu geld voor over hebben ja. Maar ik vraag me af of dat eeuwig zo duurt. Vintage instrumenten zijn op dit moment erg gewild, maar je weet niet hoelang dat nog duurt.

Ik ken een Roemeen die in auto's doet, en er niks van begreep dat men hier allemaal in die ouwe roestbakken wil rondrijden. In Roemenie moet je gewoon een nieuwe BMW hebben, dat is daar hot! Hier is een vooroorlogse truck geld waard, daar leg je er geld op toe. t Is dus maar net wat men leuk vind om geld aan uit te geven...

En idd, 'vintage' is meer een hype dan dat het vroeger werkelijk allemaal beter was.

dodeboboeror
7 februari 2008, 13:02
ik heb de beste man gemaild dat het geld geen probleem is, en dat ik zo zonder enig besef te hebben van wat ik koop ff die 200000 euro's uit mn mouw schud....

kijken wat ie terug stuurt


Lezen keesz, hij belt alleen terug

Kaboemba
7 februari 2008, 13:20
ik heb de beste man gemaild dat het geld geen probleem is, en dat ik zo zonder enig besef te hebben van wat ik koop ff die 200000 euro's uit mn mouw schud....

kijken wat ie terug stuurt

Wat geweldig van je, je had verder geen flikker te doen ofzo ?
O wacht jij hebt er natuurlijk echt veel plezier in dat je tig "leuke" mailtjes krijgt als je iets op marktplaats zet.

En over het terug sturen ? ik gok op DEL.

Joey Handsome
7 februari 2008, 13:31
Wat geweldig van je, je had verder geen flikker te doen ofzo ?
O wacht jij hebt er natuurlijk echt veel plezier in dat je tig "leuke" mailtjes krijgt als je iets op marktplaats zet.

En over het terug sturen ? ik gok op DEL.

En jij weet het weer allemaal beter met je bijdehandte bek. Duidelijk, dat jij je in ieder geval niet verveeld hè. :cheerup:

Kaboemba
7 februari 2008, 13:51
En jij weet het weer allemaal beter met je bijdehandte bek. Duidelijk, dat jij je in ieder geval niet verveeld hè. :cheerup:

Had ik het tegen jou ? Neuh dacht het niet.
Ik weet het niet beter, geen idee wat dat er in godsnaam mee te maken heeft, maar ik heb nog al de pest aan al die marktplaats grappenmakers.

Enne ik verveel me soms wel, maar niet genoeg om iemand lastig te vallen per mail.

Btw mogelijk weet je niet beter, omdat je nogal een dierlijk uiterlijk hebt of zo, maar het is mond bij mensen.

Btw best vreemd dat je nu wel ingaat op mijn post maar niks zegt over keesz, wat zegt dat over jou ?

Joey Handsome
7 februari 2008, 14:20
Had ik het tegen jou ? Neuh dacht het niet.
Ik weet het niet beter, geen idee wat dat er in godsnaam mee te maken heeft, maar ik heb nog al de pest aan al die marktplaats grappenmakers.

Enne ik verveel me soms wel, maar niet genoeg om iemand lastig te vallen per mail.

Btw mogelijk weet je niet beter, omdat je nogal een dierlijk uiterlijk hebt of zo, maar het is mond bij mensen.

Btw best vreemd dat je nu wel ingaat op mijn post maar niks zegt over keesz, wat zegt dat over jou ?

Sorry man, ik zal eerst even aan je vragen of ik op een post van je mag reageren op dit openbare forum.

Kan mij het schelen dat hij een mailtje stuurt, die advertentie slaat toch nergens op. Grappenmakers op marktplaats heb je aan beide zijden.

Alsof jij er zo lekker uitziet. :satisfie:

Keesz
7 februari 2008, 14:21
ja juist, IK ben de grappen maker....die verkoper is een bloedserieuze man die graag z'n collectie wil verkopen aan mensen die

- 200.000 over hebben voor een zoot oude gitaren
- het geen reet intereseert WAT ze precies kopen (want offerte's doet de beste man niet aan)

en dan maak ik de grap idd, scherp gezien jongen!

EuroCinema
7 februari 2008, 14:24
Ik koop voor dat geld liever tien echt goeie ouwe Gibson jazzbakken. :)

robert-gitarist
7 februari 2008, 14:28
ja juist, IK ben de grappen maker....die verkoper is een bloedserieuze man die graag z'n collectie wil verkopen aan mensen die

- 200.000 over hebben voor een zoot oude gitaren
- het geen reet intereseert WAT ze precies kopen (want offerte's doet de beste man niet aan)

en dan maak ik de grap idd, scherp gezien jongen!

Wie zegt dat hij niet aan offerte's doet?
Hij zet er niet neer wat hij allemaal heeft maar ik denk dat als echt geintreseerden wel een lijst zullen krijgen wat er allemaal is etc.
Tsja, ik weet ook niet in hoe verre ik de advertentie moet geloven. Waarom zou die man zo op safe spelen? Okee 200.000 euro is pleurus veel geld maar goed, dan kun je er toch wel neerzetten wat het allemaal is+een foto van de betreffende collectie. Neuh ik snap het niet helemaal maar goed, wie ben ik...

Ik vind het wel een toffe collectie opzich (die op de foto dan) maar goed, wat moet je met tig van dat soort oude Fenders. Heb liever 2/3 oude Fenders en een 3/4 tal oude Gibsons :).

sjoerd5
7 februari 2008, 15:58
Hij zegt: Ik wil van mijn pensioen (gitaren) gaan genieten.
Misschien heeft hij nog wel 20 ouwe gibsons/fenders staan.

Blind Owl
7 februari 2008, 16:21
Wie zegt dat hij niet aan offerte's doet?
Hij zet er niet neer wat hij allemaal heeft maar ik denk dat als echt geintreseerden wel een lijst zullen krijgen wat er allemaal is etc.
Tsja, ik weet ook niet in hoe verre ik de advertentie moet geloven. Waarom zou die man zo op safe spelen? Okee 200.000 euro is pleurus veel geld maar goed, dan kun je er toch wel neerzetten wat het allemaal is+een foto van de betreffende collectie. Neuh ik snap het niet helemaal maar goed, wie ben ik...

Ik vind het wel een toffe collectie opzich (die op de foto dan) maar goed, wat moet je met tig van dat soort oude Fenders. Heb liever 2/3 oude Fenders en een 3/4 tal oude Gibsons :).

Hij zegt JUIST dat hij daar niet aan doet :satisfie:

Kaboemba
7 februari 2008, 19:53
Hij zegt JUIST dat hij daar niet aan doet :satisfie:

Nee hoor dat zegt hij helemaal niet, hij zegt niet per mail en dat hij alleen telefonisch wil reageren.
Hij is gewoon erg voorzichtig en ja idd redelijk vaag, maar kennelijk wil hij gewoon niet dat jan en alleman weet wat hij precies heeft.

CrudeSapphire
7 februari 2008, 22:16
Geen idee wat ik met al die gitaren zou moeten aanvangen.

Snare verandere zou in dat geval ook een hel zijn :satisfie:

Dirkdewaard
7 februari 2008, 22:23
ik heb de beste man gemaild dat het geld geen probleem is, en dat ik zo zonder enig besef te hebben van wat ik koop ff die 200000 euro's uit mn mouw schud....

kijken wat ie terug stuurt

Dit is precies de reden waarom ik niet in de man zijn schoenen wil staan, en waarom hij dit dus in 1 keer wil verkopen.

Als je dit soort gitaren hebt, heeft iedereen een mening over je.
Ik zeg het vaker: je snapt vintage of je snapt het niet.

Iedereen heeft er een mening over die eigenlijk altijd negatief is.
Iedereen neemt aan dat er niet op gespeeld wordt.
Iedereen denkt dat de gitaar goed klinkt.
Iedereen gelooft dat gitaren niet meer kunnen stijgen in prijs.

Daar gaat het helemaal niet om.

Waarom een Porsche kopen als je dit kan kopen? Ik rij liever in een VW polo.
Iedereen heeft andere prioriteiten. Alsjeblieft laat het.

Luke-wannabe
7 februari 2008, 23:06
Dit is precies de reden waarom ik niet in de man zijn schoenen wil staan, en waarom hij dit dus in 1 keer wil verkopen.

Als je dit soort gitaren hebt, heeft iedereen een mening over je.
Ik zeg het vaker: je snapt vintage of je snapt het niet.

Iedereen heeft er een mening over die eigenlijk altijd negatief is.
Iedereen neemt aan dat er niet op gespeeld wordt.
Iedereen denkt dat de gitaar goed klinkt.
Iedereen gelooft dat gitaren niet meer kunnen stijgen in prijs.

Daar gaat het helemaal niet om.

Waarom een Porsche kopen als je dit kan kopen? Ik rij liever in een VW polo.
Iedereen heeft andere prioriteiten. Alsjeblieft laat het.
Ik denk gewoon dat mensen jaloers zijn.
Waarom zou je in 1 keer aannemen dat het nep is? Ik vind het logisch dat die man niet reageerd op emailtjes, omdat je waarschijnlijk 10.000 van die kut emailtjes zoals van die Keesz dude (wat een achterlijk actie trouwens) krijgt.
Waarschijnlijk heeft ie gewoon die gitaren allemaal staan en wil hij het gewoon doorverkopen aan een andere verzamelaar of wat dan ook.
Big deal.

pimmedoris
11 februari 2008, 14:50
Big deal

dat wel in ieder geval :seriousf:

p604p603
12 februari 2008, 18:43
Ik kan het niet betalen maar als ik zo'n verzameling zou hebben zou ik het nooit verkopen. Het is over 10 jaar niet meer betaalbaar.

Was benieuwd of er iemand heeft gereageerd op het forum en een reactie heeft terug gehad.

toneblo
12 februari 2008, 19:49
gemiddelde fender waarde is 2000,-, ik telde iets van 22 gitaren...ff rekenen..

22 x 2000= 44000,- ...eh...dat is idd bijna 2 ton................toch??


....zei hij ook niet iets over reeds de dementerende leeftijd te hebben bereikt???


:nervous:

Onmeunig Hans
12 februari 2008, 19:54
gemiddelde fender waarde is 2000,-, ik telde iets van 22 gitaren...ff rekenen..

22 x 2000= 44000,- ...eh...dat is idd bijna 2 ton................toch??


....zei hij ook niet iets over reeds de dementerende leeftijd te hebben bereikt???


:nervous:

Zoals je gelezen hebt, heeft ie niet zijn eigen gitaren op de foto gezet, maar een andere foto gebruikt. Zoals je via de link gelezen hebt op MP heeft ie 49 gitaren te koop.

toneblo
12 februari 2008, 19:55
dan kom ik nog steeds een ton tekort...

Onmeunig Hans
12 februari 2008, 19:56
Dan zul je wel geen zaken kunnen doen met hem

bass blom
12 februari 2008, 19:56
dan kom ik nog steeds een ton tekort...

heb jij een paar 1965 stratjes voor mij voor 2000 per stuk dan?
doe maar een stuk of 5 :D

Dirkdewaard
12 februari 2008, 20:27
dan kom ik nog steeds een ton tekort...

Ik heb een leuke site voor iedereen die denkt dat het te duur is:

www.gbase.com

Type even in:
Fender stratocaster
Jaren 1955 t/m 1961

Of

Fender Telecaster
jaren 1950 t/m 1960

:)

p604p603
13 februari 2008, 21:51
5 stratjes uit de jaren 60 is al een ton

pimmedoris
14 februari 2008, 11:41
dan is het dus een koopje! Oeh, ik ga maar eens even met de bank praten!!

Of toch niet... :chicken:

p604p603
14 februari 2008, 19:42
Er is meer in het leven dan gitaren. Je kan het geld wel investeren in gitaren maar hoe meer ze waard worden hoe moeilijker ze zijn te verkopen. Ik ken iemand die ging onverwachts dood. Hij had heel heel klassieke auto's en al zijn geld er in gestoken ook met de gedachte van later. Pluk de dag en leef vandaag. Als je zoveel geld hebt om zo'n verzameling te kopen ga dan eerst lekker met vakantie en koop wat minder gitaren, koop een mooie ring voor je vrouw en heb je die niet investeer daar dan in

Tho
14 februari 2008, 19:47
bedankt voor deze wijze les

Joey Handsome
14 februari 2008, 21:17
bedankt voor deze wijze les

:D 1234567890

rickert
14 februari 2008, 23:28
Er is meer in het leven dan gitaren. Je kan het geld wel investeren in gitaren maar hoe meer ze waard worden hoe moeilijker ze zijn te verkopen. Ik ken iemand die ging onverwachts dood. Hij had heel heel klassieke auto's en al zijn geld er in gestoken ook met de gedachte van later. Pluk de dag en leef vandaag. Als je zoveel geld hebt om zo'n verzameling te kopen ga dan eerst lekker met vakantie en koop wat minder gitaren, koop een mooie ring voor je vrouw en heb je die niet investeer daar dan in
Echt lame als je een ring voor je vrouw een betere investering vind dan een vette gitaar.

pimmedoris
15 februari 2008, 12:30
ja, koop dan een gitaar voor je vriendin... Ik weet nog wel iemand die een setje gitaren te koop heeft :)

iwamoto
15 februari 2008, 12:37
wtf, een ring? dat meen je niet, als ik de keuze heb, tussen een ring voor mn vrouw en een gitaar voor mezelf, dan kijk ik maar een paar dagen tegen een chagrijnige kop aan hoor.... een ring, jeetje zeg, wat een oppervlakkige gedachte

bass blom
15 februari 2008, 12:44
bedoelt hij het niet meer iets als investeren in een vrouw in het algemeen?
zodat je die investeringen terug krijgt in de vorm van warme hap, gestopte sokken, gestreken hemden en een (b)lik op/aan tetten etc. af en toe? :D

iwamoto
15 februari 2008, 12:52
mwa, voor die tetten zou ik het niet doen, de rest doe ik wel gewoon zelf :p ik bedoel, ik vind een vrouw erg leuk hoor, maar ze moet niet in de weg van mijn geluk staan, er enkel deel van uitmaken :p

LaurentB
15 februari 2008, 13:31
bedoelt hij het niet meer iets als investeren in een vrouw in het algemeen?
zodat je die investeringen terug krijgt in de vorm van warme hap, gestopte sokken, gestreken hemden en een (b)lik op/aan tetten etc. af en toe? :D

Volgens mij bedoelt hij het investeren in het vinden van een vrouw. Maar als je nu heel mooie gitaar speelt versier je daarmee misschien ook wel een vrouw, en in dat licht bezien is twee ton voor een paar gitaren natuurlijk helemaal verantwoord, want die helpen bij het mooi spelen :D

Nino1110
15 februari 2008, 13:51
Zeker gaaf , allemaal fenders uit 1960 en eerder.
Als ik het geld had zouw ik die vent opbellen en haal ik ze op.
Maarja , wie koopt nu voor 2 ton aan gitaren terwijl je niet weet of het klinkt , echt / nep is etc.

Want , je komt daar niet met je versterkertje en even 60 gitaren uittesten.

Aan de anderen kant zijn die dingen grof geld waard over 20 jaar.
Maar wie koopt nouw voor 50.000 een gitaar?

Wicked Willy
15 februari 2008, 14:38
Er klopt iets niet aan deze advertentie dat lijkt me duidelijk. Alles in 1 koop........dat slaat al nergens op....niemand die 200.000 euro aan gitaren gaat kopen....of zeer uitzonderlijk.

Waarom veilt die gast niet alles bij een veilinghuis? grotere kans van slagen dan op marktplaats lijkt me.....typisch gevalletje oplichting lijkt me.

p604p603
23 februari 2008, 18:28
Ik heb die man gemaild of hij ze nog had. Kreeg een reactie terug dat hij ze nog had. Zal hij ze nog verkopen. Ik wed van niet

rickert
23 februari 2008, 18:29
Bedankt voor je undercoverwerk Patrick!!!!

sjoerd5
23 februari 2008, 19:35
we moeten hem dit draadje maar mailen.

CrudeSapphire
23 februari 2008, 22:12
Ik vind het maar een beetje vreemd. Als je iets koopt dan wil je toch wel weten wat je koopt. Hij zegt nog geen eens welke types en jaartallen het allemaal zijn en de foto heeft hij ook gewoon van internet afgeplukt.
Idd, kan het geen nepperd zijn?
Hij geeft wel verdacht weinig informatie