PDA

View Full Version : Snaren en pole pieces.



Hendriks
6 februari 2008, 11:59
Ik heb andere elementen en een nieuwe slagplaat op mijn strat gezet , nu valt mij op dat de snaren bij het brug element over het midden van de polepieces lopen ,bij het midden element wijkt het iets af en bij het hals element wijkt het behoorlijk af , de lage E-snaar klopt nog wel maar bij de hoge E is de afwijking het grootst.
Dit is mij nog nooit eerder opgevallen bij voorgaande strats.
Is dit normaal?

http://img85.imageshack.us/img85/6588/dscn1665rt2.jpg

bass blom
6 februari 2008, 12:02
dat is heel normaal, de snaren staan op de brug verder uit elkaar dan bij de topkam.
eigenlijk zou het halselement meer schuin moeten staan om dat te compenseren :D
en de middenste ietsjes schuin.
raar dat je het nu pas ziet :D

Hendriks
6 februari 2008, 12:05
Inderdaad raar ,was mij eigenlijk nog nooit eerder opgevallen.

no 1 hops
6 februari 2008, 12:32
kom je ook gauw tegen als je 'fender' maat pups zet in een cheapocaster met een brug die net iets minder breed is zoals bij chineese kopieen.

iemand die aan al die verschillen iets heeft proberen te doen is bill lawrence.

http://www.billlawrence.com/Pages/Pickup_Window/tempered.htm

Hendriks
6 februari 2008, 12:35
kom je ook gauw tegen als je 'fender' maat pups zet in een cheapocaster met een brug die net iets minder breed is zoals bij chineese kopieen.

iemand die aan al die verschillen iets heeft proberen te doen is bill lawrence.

http://www.billlawrence.com/Pages/Pickup_Window/tempered.htm

Alles is origineel Fender en absoluut geen cheapocaster. De pu's zijn Texas Specials.

fred dons
6 februari 2008, 13:02
fender heeft dit ook al jaren (60 jaar om precies te zijn) de single coils zijn alledrie net zo groot in een strat terwijl de snaren verder uit elkaar staan bij de brug en dichter bij elkaar bij de neck met als gevolg dat ze bij de neck niet zo netjes over de polepieces lopen, overigens is dit voornamelijk iets cosmetisch, de snaar moet wel heel ver van de polepiece afstaan wil je een volume verlies hebben

Hendriks
6 februari 2008, 13:16
Klopt volume/geluid is prima.

jplm
6 februari 2008, 15:03
Ik heb andere elementen en een nieuwe slagplaat op mijn strat gezet , nu valt mij op dat de snaren bij het brug element over het midden van de polepieces lopen ,bij het midden element wijkt het iets af en bij het hals element wijkt het behoorlijk af , de lage E-snaar klopt nog wel maar bij de hoge E is de afwijking het grootst.
Dit is mij nog nooit eerder opgevallen bij voorgaande strats.
Is dit normaal?

Hallo.

Zoals de anderen al zeiden, dit is redelijk normaal. Een paar dingen daarover; het is mij meerdere keren opgevallen dat de snaren bij een goedkope gitaar soms precies over de poles lopen, en bij een peperdure dan weer niet. Verder, ik heb een Strat-namaak waar ik Rio Grande pickups in heb gezet, en daar loopt de lage E finaal langs de magneet. Is echter wel de gitaar met het mooiste bas-geluid die ik heb. Ik heb me zodoende al vaker afgevraagd wat het nut van het precies over de magneet lopen nu eigenlijk is, druk maar eens een snaar op, je drukt hem dan als het ware weg van z'n pole-piece, tussen twee in, maar, hoor jij dat (aan het volume of zo)?

Groet, Jan.