PDA

View Full Version : Ltd Mh 50



vipskate
5 februari 2008, 22:58
na mijn epiphone sg special te hebben verkocht ben ik uit op iets nieuws

ik wil graag de LTD MH 50 hebben, ik zou er EMG inzetten
(81/85)
is dit verstandig? ik speel in een hardcoreband
gear: randall acbinet en peavey valveking head

budget: 500 euro

andere tips zijn welkom!

Jellyfish00
5 februari 2008, 23:04
Koop dan de MH-400, daar zitten standaard die EMG's in.

almarvk
5 februari 2008, 23:09
Inderdaad. Ga niet onder de 400 serie kopen.

Tho
5 februari 2008, 23:36
voor hardcore heb je geen goeie gitaar nodig hoor. Tuurlijk bevorderd het je plezier/speelgemak/sound, maar hardcore is toch maar een paar akkoordjes in één nummer, dus echt kwaliteit heb je niet nodig. Het belangrijkst is dus een vette humbucker en een dikke amp.

Badr
6 februari 2008, 12:13
Dat is dus echt een nonsense post, ik heb zelf ook enige tijd in een HC band gebivakkeerd van enig formaat en ik ben eigenlijk altijd wel een gigantische scepticus geweest tegenover de HC, maar goeie gear is zeer zeker ook in de muziek ook een pré. Lekker volwassen post.

vipskate
6 februari 2008, 12:40
zou het verstandig zijn om er EMG's in te plaatsen dan?
budget is max 500 euro

iemand die andere suggesties heeft binnen mijn budget?

almarvk
6 februari 2008, 12:51
Kijk gewoon 's wat verder rond of kijk 's in de catalogus van LTD. Daar staan prima gitaren in die perfect zijn voor het genre.

vipskate
6 februari 2008, 13:15
kben er uit denk ik...

ik neem een LTD viper 50 olympic white en steek er EMG's in
81/85

http://www.mt247.co.uk/acatalog/Viper-50_OW_tmbn.jpg

Bins
6 februari 2008, 13:23
Lijkt me wel wijs om eerst ff bij de feedback een zooi gitaartjes te testen. Als je er toch emg's inzet is bespeelbaarheid het belangrijkst. Trek gewoon alles van rond de 350,- van de muur en speel er ff op.
Ik heb zelf een stuk brandhout met een heerlijke hals en emg's als backup, en die klinkt en speelt als een tiet.

Ik wilde op marktplaats een 400 serie voor je zoeken, maar de guys die die dingen verkopen zijn echt helemaal van de pot gepleurt!