PDA

View Full Version : Guitar Rig 3. wie weet het?



sidjuh
5 februari 2008, 21:54
Ik ben sinds kort begonnen met gitaar spelen (elektrisch) en vind het echt geweldig.

Ik heb een starterssetje gekocht bij een winkel in Rotterdam was een mooi setje met gitaar en versterker.

Afin genoeg haha.

Mijn vraag gaat eigenlijk over Guitar Rig 3, ik heb een demo gevonden op internet, nu weet ik eigenlijk niet precies wat je met guitar rig kan, ik moet zeggen de effecten klinken erg leuk! De distortion klinkt bijvoorbeeld beter dan de apparte module die ik erbij heb aangeschaft :p

Maar kan je uit guitarrig ook een sound krijgen a'lá dick dale bijvoorbeeld.
Of werkt dit weer heel anders.

Ik heb een beetje zitten kijken in de config je kan een hoop verschillende amps kiezen, maar wat heeft dit eigenlijk voor zin?

Is er misschien een website waar je meer informatie kan vinden over de werking van Guitar Rig 3.


Mijn bedoeling is eignelijk om gewoon lekkere sounds te krijgen:
Dick Dale
Metallica
Eric Clapton

You know the deal, is dit mogelijk d.m.v. guitar rig of moet je dan echt gaan kijken naar de gitaar die je hebt?

M Kactus
6 februari 2008, 08:43
Ik ben sinds kort begonnen met gitaar spelen (elektrisch) en vind het echt geweldig.

Is er misschien een website waar je meer informatie kan vinden over de werking van Guitar Rig 3.

Mijn bedoeling is eignelijk om gewoon lekkere sounds te krijgen:
Dick Dale
Metallica
Eric Clapton

You know the deal, is dit mogelijk d.m.v. guitar rig of moet je dan echt gaan kijken naar de gitaar die je hebt?

Om je gerust te stellen: Dat kan zeker. Maak maar eens een patch leeg (met "clear") en kies de ene versterker, haal die weg en pak dan eens de andere. Zo hoor je de verschillen. Die verstekers bootsen bestaande versterkers na, dus als je het geluid van een groep wilt, moet je eerst bedenken welke versterker zij gebruiken. Dan voeg je er effecten aan toe die je nodig hebt, tot je het geluid hebt wat je wilt.
In het begin kan je echter beter een preset kiezen die je wel aanstaat en die dan gaan tweaken. Het is niet zo dat het bij sommige types van gitaren onmogelijk is, hoor. Gewoon wat anders afstellen.

De website waar je op zou kunnen kijken is die van Native Instruments. Daar heb je een redelijk forum dat je misschien op weg kan helpen, en een rist tutorials. Daar hebben ze voor registered users ook een databank met settings van andere gebruikers: De geluiden die zij hebben ingesteld. Misschien wat voor jou ?

sidjuh
6 februari 2008, 22:35
Super bedankt man, ga straks gelijk kijken!
vandaag bij feedback geweest in rotterdam en gelijk maar een Guitar Link aangeschaft, dit schijnt beter de zijn dan de standaard line in die op je geluidskaart zit, ga hier even lekker mee experimenteren.