PDA

View Full Version : BRROMM!!



jackson tom
9 februari 2003, 00:54
hey mensjes,
ik zat me te vervelen en heb een slagplaat van aluminium (traanplaat) op mn gitaar gemaakt,
ik heb er meteen twee nieuwe elementen (duncans) ingezet... heb het ook zelf gesoldeerd
wil ik hem proberen: een veette brom waar het je niet goed van wordt, volgens mij heb ik allles goed gesoldeerd, waar kan dat aan liggen?

help me pleaz ik ben verdrietig :sad:

Lacrymosa
9 februari 2003, 00:57
waarschijnlijk je signaal met je aarde op je plug verwisseld

probeer de 2 draadjes aan je plug is om te draaien, als et dan erger wordt, of nix veranderd moet je ff een mailtje sturen, ik help je er wel door heen

CheerS!!

jackson tom
9 februari 2003, 00:59
:smile: wel aardig :smile:
hmm ik er komt wel een signaal uit de lementen, dus ik denk niet dat het bij de plug zit...

anders zou er toch helemaal geen signaal zijn?

FTI
9 februari 2003, 01:00
een foto zou wel helpen.

In de eerste plaats denk ik niet dat het aan de slagplaat kan liggen. Maar misschien kan je weer de originele slagplaat erop zetten 'to be sure'. Wat hoor je als je handen van de snaren weghaalt en dan weer erop zet?

fti

Lacrymosa
9 februari 2003, 01:01
als je je 0 en je signaal omdraait komt er wel degelijk geluid uit je gitaar, met extra brom

het is serieus een van de meeste voorkomende problemen bij de klussers
(zeker bij mij, aangezien ik nogal een warhoofd ben)

CheerS!!

jackson tom
9 februari 2003, 01:04
dus de 0 en de plus omdraaien bij de plug?

FTI--> de brom blijft hetzelfde... neemt niet, neemt niet toe....

tanx

Lacrymosa
9 februari 2003, 01:05
ja, dat is een van de meest gemaakte fout

het kan natuurlijk ook ergens anders aan kunnen liggen,maar dan moet ik even je schema bekijken

CheerS!!

jackson tom
9 februari 2003, 01:11
http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/2hb_1vol_1tone_3way.html

dit is mijn schema
ik heb alleen een andee drie switcher,
maar die meot goed aangesloten zijn, ik heb het bij een goede gitaarzaak laten optekenen...

FTI
9 februari 2003, 01:15
http://www.olga.net/dynamic/browse.php?local=resources/construction_docs/faq/faq.grounding.txt

toch denk ik dat lacrymosa hier gelijk heeft.

success.

fti

Anders Destium
9 februari 2003, 01:18
Heb je de potmeters wel aangepast aan de hogere output van de elementen en de weerstand die is veranderd? Meestal is dit geen probleem (alleen als je elementen wel signaal geven zit het probleem waarschijnlijk wél in deze hoek) maar het is wel de moeite na te kijken, een nieuwe volume-pot kost nog geen 15 euro.

jackson tom
9 februari 2003, 01:20
If you are getting noise
out of the humbucker - you have a real problem....

hmmzz leuke pagina :grin:

ik zal het morgen eens prberen,
bedankt voor de hulp!!!!

ik zal jullie wel raadplegen als he tniet lukt!

tanx, ik ga nu slapen

jackson tom
9 februari 2003, 01:22
Op 2003-02-09 01:18, schreef Anders Destium:
Heb je de potmeters wel aangepast aan de hogere output van de elementen en de weerstand die is veranderd? Meestal is dit geen probleem (alleen als je elementen wel signaal geven zit het probleem waarschijnlijk wél in deze hoek) maar het is wel de moeite na te kijken, een nieuwe volume-pot kost nog geen 15 euro.


het zijn de potmeters en humbickers die bij elkaar horen...
ze komen uit een andere gitaar waar ik EMG's in heb laten zetten

xxx

Anders Destium
9 februari 2003, 01:27
Ik denk dat als je je elementen aan je slagplaat hebt opgehangen er in ieder geval ook een soort van isolatie tussen moet zitten, schroeven zijn namelijk ook geleidend :wink: grote kans dat je slagplaat een gedeelte van je signaal verstoort/opneemt

green_day
9 februari 2003, 10:53
Op 2003-02-09 01:20, schreef jackson tom:
If you are getting noise
out of the humbucker - you have a real problem....

juist.. dit heb ik dus.. alleen ligt et aan die stink boss ds-2.. KOTS

Lacrymosa
9 februari 2003, 12:11
Op 2003-02-09 01:27, schreef Anders Destium:
Ik denk dat als je je elementen aan je slagplaat hebt opgehangen er in ieder geval ook een soort van isolatie tussen moet zitten, schroeven zijn namelijk ook geleidend :wink: grote kans dat je slagplaat een gedeelte van je signaal verstoort/opneemt


Dit is niet nodig
het enige wat je moet doen is die plaat aan de aadre hangen, dit kan helpen, maar dit zal nooit de oorzaak van extreme brom zijn

CheerS!!

Horus
9 februari 2003, 17:36
ik zou zeggen, vangen, in een pedaal proppen, é voilà, een fuzz pedaal.

jackson tom
9 februari 2003, 22:06
hey bedankt voor de reacties!!!
ik gfa het deze week eens proberen, ik heb nog geen tijd gehad...
moet nog iets maken als een profielwerkstuk,
volgens mij ouders gaat dat voor ofzo?
haha
nouja

andere ideeen om mn probleem te verhelpem; POST ZE!!!

tanxx

jackson tom
10 februari 2003, 20:25
JAAAAAAHHHHH!!!!!!!
bedankt hij doet het!!!!!!!

jackson tom
10 februari 2003, 20:26
het lag dus idd aan de plug!!!