PDA

View Full Version : Cube 20x



Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 19:57
Denken jullie dat je hier een fatsoenlijke distortion kunt uithalen, ook op een laag volume? Ik heb em enkel gebruikt met een fender squiertje, dus niet bepaald een metal gitaar. Ik wil binnenkort een gitaar met humbuckers kopen, zou dit veel verschil maken qua distortion? Want zoals je wel kan verwachte is er nogal wat ruis in de achtergrond met die (nogal goedkope wss) single-coils. Op voorhand bedankt! :cheerup:

rock 'n roll
5 februari 2008, 20:04
Als ik extreem veel distortion wil, met mijn kustom ampje.

volume van de gitaar helemaal open
neck en midden element tone ongeveer in de helft
gain van de amp helemaal open
volume van de amp zo laag mogelijk

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 20:07
Als ik extreem veel distortion wil, met mijn kustom ampje.

volume van de gitaar helemaal open
neck en midden element tone ongeveer in de helft
gain van de amp helemaal open
volume van de amp zo laag mogelijk

Ja dat doe ik ook, mr dan krijg ik fantastisch veel ruis :seriousf:
toch bedankt voor de tip!

Puerco
5 februari 2008, 22:05
Op wat voor standje gebruik je die cube dan??? Ik heb zo een ding gehad en hoewel het niks voor mij is (ik gebruikte alleen 1 standje) geeft dat ding echt niet veel ruis ofzo, gain moet je alleen nooit helemaal open draaien want dat klinkt verrot. Hangt ook weer van de preset af.
Probeer eens een van die metal presets met de gain knop op de helft of iets minder, dat moet een stuk beter klinken.
Voor een lijst met presets die zoveel mogelijk het geluid van een aantal bekende gitaristen benaderd klik HIER (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-20X.pdf)
Is een PDF bestandje, openen met adobe acrobat reader dat gratis te downloaden is van www.adobe.com

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 22:49
Op wat voor standje gebruik je die cube dan??? Ik heb zo een ding gehad en hoewel het niks voor mij is (ik gebruikte alleen 1 standje) geeft dat ding echt niet veel ruis ofzo, gain moet je alleen nooit helemaal open draaien want dat klinkt verrot. Hangt ook weer van de preset af.
Probeer eens een van die metal presets met de gain knop op de helft of iets minder, dat moet een stuk beter klinken.
Voor een lijst met presets die zoveel mogelijk het geluid van een aantal bekende gitaristen benaderd klik HIER (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-20X.pdf)
Is een PDF bestandje, openen met adobe acrobat reader dat gratis te downloaden is van www.adobe.com

Ten eerste: bedankt voor die presets, ten tweede; ik denk nu wel echt dat het aan di squier ligt hoor :strat:

svdijk
6 februari 2008, 09:16
Ik heb pas nog over een cube20x gespeeld met een Ibanez GRG170DX.
Ik vond het een geweldig leuke oefenversterker met veel mogelijkheden en een goed geluid, zowel clean als distortion geluiden. Stand tube, en metalstack vond ik erg oké.