PDA

View Full Version : telecaster thinline



josszee
5 februari 2008, 19:27
Ik kan een gitaar van me ruilen tegen een london city comet thinline (enkel 48 stuks van gemaakt) Moet deze gitaar onderdoen voor zijn Fender collega's (dan wel de made in mexico's en made in japan). Ik heb al eens gespeeld op een fender thinline 72'(MIM) vond dit een geweldige gitaar maar vond de prijs iets te hoog.

Als ik ze zou kunnen ruilen is dat ok maar wat is nu het beste...Een thinline van london city of van fender japan of mexico. :strat:

:cheerup:

Rormo
5 februari 2008, 19:31
Andere London city gitaren zijn zeker zo goed als een mexicaanse Fender. Maar ze voelen wel anders, het moet je dus wel liggen. Ik vind de LC's veel beter, anderen beweren het tegenovergestelde. Een heel groot risico loop je niet. Die thinlines heb ik hele goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf nooit 1 in handen gehouden. Denk dat je het veilig kunt doen, maar kom niet bij mij klagen als het achteraf tegenvalt :)

Noid
5 februari 2008, 23:43
Een kameraad van mij heeft er 1. Dat is zeker een goede gitaar! Die dingen waren ook best prijzig toen, maar kunnen zeker concureren met de MIM en MIJ Fenders.

Maar gebruik ook vooral de search: in dit topic staat volgens mij het antwoord op je vraag
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92740&highlight=thinline+london+city

Pepe
6 februari 2008, 01:53
Hmsja, ik heb een "86 japanse thinline gehad. Nog even op de thinline van LC gespeeld maar dat is toch een ander verhaal hoor. Maar goed, is ook 2 keer zo goedkoop natuurlijk. Ik liet hem staan, was er snel klaar mee.

Orgasmocaster
6 februari 2008, 05:18
Vergeet niet dat de Japanse en de Mexicaanse Re-issue fenders wereldwijd een goede reputatie hebben, en de London Cities hebben alleen maar in Nederland een goed reputatie. Daarnaast worden de London Cities in China gemaakt.

Met andere woorden, London cities kunnen wel een goede kwaliteit zijn voor het geld, maar voor een beetje meer is een mex of japanner een betere investering.

Kim Wilson
6 februari 2008, 07:35
Je hebt ook onder de Mexicaanse Fenders verschillende niveau's. Ik geloof best dat een LC Comet de vergelijking met een standard MIM Tele aankan, maar er zijn betere Mex Tele's dan de std. :)