PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met de Peavy T-26?



Ibanez666
5 februari 2008, 15:03
Iemand die me wat meer kan vertellen over de sound, kwaliteit enz??

http://www.nofadz.com/carnival/13/t26.jpg

Squier4ever
5 februari 2008, 16:21
ikke niet, volgens mij heeft zeppo aardig wat oude peavey's.

zeppo
5 februari 2008, 20:46
Ikzelf heb geen ervaring met dit model. Heb wel ooit een T-30 gehad, maar dat was te fragiel voor mij. Dit i.t.t. het topmodel uit die serie, de T-60, waarvan ik er een paar heb.

Er zat wel een lekkere klank in, maar ik was ook minder te spreken over de kwaliteit van de tuners, daar was op bezuinigd, oh nee, dat heet vintage.

Ik zou er iig geval op proberen te spelen, mocht je er over denken om 'm te kopen.
D'r staat er nu ook een op MP, in naturel, vraagprijs 250, en dat is te hoog m.i.

Hier zijn de specs (afkomstig van VintageGitaar)


De hals (full scale 24 ¾", 23 frets) is in zijn geheel vervaardigd uit ahorn (maple). Voor optimale sterkte en weerstand tegen kromtrekken is de hals vervaardigd volgens de Peavey gepatenteerde ,,bi-lateral'' constructie (zie T-60). De hals is voorzien van een verstelbare halspen en is in de body bevestigd met behulp van een metalen plaat met vier schroeven. In deze bevestigingsconstructie is bovendien een ,,neck-tilt'' opgenomen, waarmee de hoek tussen hals en body (en daarmee de snaarhoogte) kan worden ingesteld. De stemmechanieken zijn six-in-line gepositioneerd.
De body is van essen. De brug is 3-laags chroom en bevat per snaar aparte zadeltjes zodat perfecte afstelmogelijkheden aanwezig zijn. Uitgebracht in Natural en in de kleuren Sunfire Red, Frost Blue en Sunburst.
De T-26 is uitgerust met drie high output single coil design elementen, vergelijkbaar met de standaard "Strat" line-up. Met een vijfstandenschakelaar kan elk element afzonderlijk of kunnen twee elementen gelijktijdig worden ingeschakeld. Het volume wordt geregeld met een master volume knop. Toonregeling is gescheiden mogelijk op zowel het nek- als het brugelement. Dus: Strat-liefhebbers opgelet!

Ibanez666
5 februari 2008, 23:17
thnx.......