PDA

View Full Version : Is dit wat? Peavey (Pacer) of een Session



PAniek
5 februari 2008, 15:13
Deze versterker staat te koop, maar ik heb niet veel ervaring met versterkers.
Zelf heb ik een epiphone les paul standaard. Ik hou van het geluid als in bijvoorbeeld 'always on the run & fields of joy' van Lenny Kravitz en Slash.

Peavey Pacer gitaarversterker, U.S.A., uit de late jaren '70. Dus niet nieuw, wel goed. Met pre-volume en master volume, zodat 'scheuren' in de huiskamer mogelijk is zonder dat de woning instort.
Hij heeft een 'veer-reverb', en bass-, mid- en treble-regelaars.
Er staat trouwens nog geen prijs bij.

Ook staat er een session te koop
Er zijn ook versterkers met celestion speakers. Deze speakers zitten toch ook in de Marshalls?


PS Mijn budget is niet hoog, zo rond de 100 euro. Gebruik: ik wil er mee kunnen jammen met anderen; en voor thuisgebruik.

roger
28 februari 2008, 22:12
Ik zou voor de Session gaan (sessionette 75?) Ik heb ooit een optreden op een geleende peavey pacer gedaan en dat was crap! Heb nu zelf een Peavey Deltablues en een sessionette 75 als backup.


Grtz Roger

guitartub
1 maart 2008, 09:44
Keuze tussen deze twee? De session natuurlijk. Alleen ben ik er niet zeker van of de door jouw genoemde geluiden uit deze versterker te halen zijn.

blindmouse
1 maart 2008, 17:17
De Peavey Pacer heeft een totaal ander geluid dan de Sessionette. Ik ken ze beide van dichtbij. De Pacer heeft wat mij betreft meer dynamiek en klinkt 'Amerikaans'. De Sessionette klinkt helderder en meer hifi, veel vlakker. Prima voor slagpartijtjes. Geef mij de Pacer maar, meer karakter.

Yep