PDA

View Full Version : BC Rich



Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 12:48
Wat vinden jullie van deze gitaren? Kan imand me een goede BC Rich warlock/beast/warbeast aanraden (budget rond 500 euro) want ik ken de verschillende series niet goed? En, euhm als ze op iets trekken, waar kan ik er een krijgen in België? Liefst rond Antwerpen. :blast:

vulvasonic
5 februari 2008, 13:46
Ze hebben slechts 1 model dat me aanspreekt. Wel meteen een wonderschoon model. Maar voor de rest heeft het merk me nooit weten aan te sporen om ze te testen. Nutteloze info van mijn kant dus.


Ik heb me wel laten vertellen door mensen op dit forum dat er nogal een kwaliteitsverschil is tussen de Amerikaanse versies en die uit de budget-reeksen.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 13:59
Wel euhm iemand die nog wat info heeft i.v.m. de soorten/kwaliteit? :???: Of als je echt denkt je nog andere goeie rock-metal gitaren kent rond 500 euro, zeg het dan a.u.b. Bedankt op voorhand! :p

Dark_Tranquillity
5 februari 2008, 14:02
Jackson DKMG

Squier4ever
5 februari 2008, 14:02
ik ken een goeie rockgitaar:

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/c3ef8a19340c5112193cb0b14301d5c4.jpg

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 14:11
Das wel lekker, Squier4ever linkt een gibson :seriousf: Anyway,...wat serieus advies zou ook wel leuk zijn. :dontgeti:

nevyn292
5 februari 2008, 14:14
moet je ook serieuze gerichte vragen stellen als je een goed advies wilt :cheerup:




en ik heb er zelf een, ben er nog steeds van aan het genieten :dance:

EDIT: en bereidheid tot moeite willen doen tot uitzoeken van dingen wil ook nog wel eens helpen, zou niet inzien waarom ik via google het verschil tussen de series beter zou kunnen onderscheiden dan jij, gewoon even wat moeite in steken, en natuurlijk is vragen stellen op een forum veel verleidelijker ;)

Squier4ever
5 februari 2008, 14:19
Das wel lekker, Squier4ever linkt een gibson :seriousf: Anyway,...wat serieus advies zou ook wel leuk zijn. :dontgeti:

squier4ever linkt een gibson omdat squier4ever ook wel weet dat er betere gitaren dan squiers zijn, maar de mijne is een meer dan prima gitaar.

Geoffrey
5 februari 2008, 14:19
http://www.voerman.nl/pricelists/BNL/BCR-April2007.pdf

Dit is de prijslijst van alle BC Rich modellen..
Ikzelf heb een Warlock NT en een Warlock IT.
Deze kan je ook vergelijken met de Platinum reeks..

http://www.groove-factory.nl/catalog/bc-rich-m-38.html

Dit is de Warlock IT..:
http://www.groove-factory.nl/catalog/rich-warlock-p-5867.html
En dit is de NT..:
http://www.groove-factory.nl/catalog/rich-warlock-p-5869.html

Persoonlijk zou ik je niet aanraden om een goedkoper model te kopen zoals de Revenge reeks ed..
Ikzelf ben ZEEEEEEEEEEEER tevreden over dit merk.. en kan je deze zeker en vast aanraden!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een winkel rond Antwerpen weet ik zo direct niet zijn..maar op het net vind je dit snel terug.

Geoffrey
5 februari 2008, 14:22
Wat gemakkelijke hulp.. ;)

Succes er mee..
Met een BC Rich voor metal zit je zeker niet verkeerd!!!!! :dance:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 14:22
moet je ook serieuze gerichte vragen stellen als je een goed advies wilt :cheerup:




en ik heb er zelf een, ben er nog steeds van aan het genieten :dance:

EDIT: en bereidheid tot moeite willen doen tot uitzoeken van dingen wil ook nog wel eens helpen, zou niet inzien waarom ik via google het verschil tussen de series beter zou kunnen onderscheiden dan jij, gewoon even wat moeite in steken, en natuurlijk is vragen stellen op een forum veel verleidelijker ;)
Euhm ik zoek eigenlijk het advies van mensen die een of meerdere BC Rich's hebben. Ik heb al zo veel op het internet gezocht man, altijd hetzelfde: de ene zegt dat A goed is en B slecht en de volgende zegt het omgekeerde. Tjah kweet niet wat er dan zo raar is aan het hier ff te vragen. :dontgeti:

Squier4ever
5 februari 2008, 14:23
Euhm ik zoek eigenlijk het advies van mensen die een of meerdere BC Rich's hebben. Ik heb al zo veel op het internet gezocht man, altijd hetzelfde: de ene zegt dat A goed is en B slecht en de volgende zegt het omgekeerde. Tjah kweet niet wat er dan zo raar is aan het hier ff te vragen. :dontgeti:

dat is omdat iedereen een andere smaak heeft en je zult het alleen door te testen te weten komen.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 14:24
http://www.voerman.nl/pricelists/BNL/BCR-April2007.pdf

Dit is de prijslijst van alle BC Rich modellen..
Ikzelf heb een Warlock NT en een Warlock IT.
Deze kan je ook vergelijken met de Platinum reeks..

http://www.groove-factory.nl/catalog/bc-rich-m-38.html

Dit is de Warlock IT..:
http://www.groove-factory.nl/catalog/rich-warlock-p-5867.html
En dit is de NT..:
http://www.groove-factory.nl/catalog/rich-warlock-p-5869.html

Persoonlijk zou ik je niet aanraden om een goedkoper model te kopen zoals de Revenge reeks ed..
Ikzelf ben ZEEEEEEEEEEEER tevreden over dit merk.. en kan je deze zeker en vast aanraden!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een winkel rond Antwerpen weet ik zo direct niet zijn..maar op het net vind je dit snel terug.
Hehe dat bedoelde ik, het advies van iemand die er wat van kent :dance: bedankt!

nevyn292
5 februari 2008, 14:25
wat denk je heir dan tegen te komen :seriousf:

hier zegt ook de een dat A goed is en B slecht, en diegene daarna beweert weer compleet het tegenovergestelde.

als je een bc rich wilt ga je gewoon testen totdat je een mooie tegenkomt. als je toch rond antwerpen zit zijn er genoeg muziekzaken, dagje antwerpen 3 muziekwinkels doorlopen en geheid dat je een paar bc richjes tegenkomt.


EDIT: PARASIET!

Geoffrey
5 februari 2008, 14:29
Hehe dat bedoelde ik, het advies van iemand die er wat van kent :dance: bedankt!

Zoveel ken ik er nu ook weer niet van.. :p
Maar met deze twee modellen zit je rond je budget van 500euro!!
En de keuze tussen een NT en de IT kan je zo makkelijk maken..

Graag gedaan.. ;)

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 14:32
Zoveel ken ik er nu ook weer niet van.. :p
Maar met deze twee modellen zit je rond je budget van 500euro!!
En de keuze tussen een NT en de IT kan je zo makkelijk maken..

Graag gedaan.. ;)
Ik vind het toch wel wreed aardig dat je helpt aangezien al de rest blijkbaar gewoon graag zeurt over weinig moeite doen :sssh:

Orpheo
5 februari 2008, 14:38
Ik vind het toch wel wreed aardig dat je helpt aangezien al de rest blijkbaar gewoon graag zeurt over weinig moeite doen :sssh:

omdat er zoiets als GOOGLE bestaat, en ook nog iets als harmony-central. en als je dat te high-tech vind, kan je je eigen oren gebruiken. gewoon spelen, en als je denkt 'dit vin dik tof', kopen.

Dark_Tranquillity
5 februari 2008, 14:40
Jackson DKMG




Ja, ik blijf hiermee doorgaan.

toon-
5 februari 2008, 14:41
Ik heb ook een Warlock IT en ben hier ook best tevreden over :)
Ik heb de mijne voor 550 euro in Mechelen gekocht, bij muziekwinkel De Monte (www.demonte.be). Zoals ik al zei, ben ik zeer tevreden over de klank, maar achteraf gezien heb ik wat spijt van de vorm. Vroeger vond ik het echt te gek om zo'n gitaar met extreme vormen te hebben, maar dat is er tegenwoordig toch wat af..
Kijk dus zeker ook eens naar de modellen Mockingbird, Assassin, ASM, of Gunslinger, die vind ik zeer fraai.
En er zijn nog genoeg andere merken voor metal, bv. Jackson, Ibanez, LTD, Dean,...

Geoffrey
5 februari 2008, 14:43
Jackson DKMG




Ja, ik blijf hiermee doorgaan.

BC Rich IT of NT :p

Dark_Tranquillity
5 februari 2008, 14:45
BC Rich IT of NT :p

BC Rich ga je de aardappelen maar schillen. Jacksons zijn echte metal gitaren, ipv die overrated puber gitaartjes die BCR maakt. Alhoewel die nieuwe retro strat en Chuck Schuldiner replica in de toekomst wel bij mij aan de wand hangen.

Geoffrey
5 februari 2008, 14:52
Ik vind het toch wel wreed aardig dat je helpt aangezien al de rest blijkbaar gewoon graag zeurt over weinig moeite doen :sssh:

Heb ik hier ook geleerd.. om eerst even Google en Harmony-central af te schuimen en dan pas hier mn vraag te stellen. Er is namelijk heel veel te vinden op het net..maar BC Rich heeft ook f#king veel modellen en reeksen dat de keuze nogal moeilijk ligt.
Daarom ook..ga eerst even testen (heb ik hier ook geleerd :p ) en beslis dan pas.
De NT is makkelijk te vinden maar de IT dacht ik wat moeilijker..

Ik had dit toevallig onlangs opgezocht over de IT en NT.. en het komt blijkbaar nog eens van pas.. :dance:

Geoffrey
5 februari 2008, 14:56
BC Rich ga je de aardappelen maar schillen. Jacksons zijn echte metal gitaren, ipv die overrated puber gitaartjes die BCR maakt. Alhoewel die nieuwe retro strat en Chuck Schuldiner replica in de toekomst wel bij mij aan de wand hangen.

Uhm.. ja.....

Ieder zijn eigen keus dacht ik zo.....
hahaha.. overrated puber gitaartjes..misschien wel
Maar ze hebben extremere vormen en daar ben je voor of niet.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 14:57
BC Rich ga je de aardappelen maar schillen. Jacksons zijn echte metal gitaren, ipv die overrated puber gitaartjes die BCR maakt. Alhoewel die nieuwe retro strat en Chuck Schuldiner replica in de toekomst wel bij mij aan de wand hangen.

Wat is er nou overrated aan? De hogere reeksen hebben zeer degelijk elementen en die vormen zijn toch wel eens iets anders he :blast: Ik heb niks tegen Jackson hoor, ik vind gewoon niet dat je een goed merk moet afkraken.

nevyn292
5 februari 2008, 14:59
hoe kan je weten of het een goed merk is als je niet eens weet wat de verschillen zijn tussen de series? :cheerup:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:01
Is het eigenlijk normaal als ze di gitaren in de winkel voor je afstellen? Want waarschijnlijk wil ik er wel wat dikkere snaren op en dan zal die Floyd Rose weer op niks trekken, natuurlijk je kan het zelf doen mja...

Malle Eppie
5 februari 2008, 15:01
BC Rich ga je de aardappelen maar schillen. Jacksons zijn echte metal gitaren, ipv die overrated puber gitaartjes die BCR maakt. Alhoewel die nieuwe retro strat en Chuck Schuldiner replica in de toekomst wel bij mij aan de wand hangen.

Als je idd niet verder kijkt dan de instap modellen die hier in de winkels hangen, dan snap ik dit bekrompen antwoord.

Dan heb je zeker nog nooit een Amerikaans Cumstom Shop model gezien.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:03
hoe kan je weten of het een goed merk is als je niet eens weet wat de verschillen zijn tussen de series? :cheerup:

http://www.bcrich.com/artists.html ik denk niet dat die gasten op het podium staan met een speelgoedgitaartje :dance:

Geoffrey
5 februari 2008, 15:06
Als je idd niet verder kijkt dan de instap modellen die hier in de winkels hangen, dan snap ik dit bekrompen antwoord.

Dan heb je zeker nog nooit een Amerikaans Cumstom Shop model gezien.

PUNT!!!!!!!

nevyn292
5 februari 2008, 15:06
nou, als je kijkt naar die gasten van deadstar assembly...





dat is gewoon een kwestie van geld neertellen voor die jongens, bovendien hebben de meesten van hun een custom-shop model, dat is niet echt iets wat je rond antwerpen in de winkel gaat vinden en dat ligt zeker niet in een budget van 500 euro....

Geoffrey
5 februari 2008, 15:07
Is het eigenlijk normaal als ze di gitaren in de winkel voor je afstellen? Want waarschijnlijk wil ik er wel wat dikkere snaren op en dan zal die Floyd Rose weer op niks trekken, natuurlijk je kan het zelf doen mja...

Ik heb er 0.52 snaren op liggen..
en op mn IT 0.56..

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:09
nou, als je kijkt naar die gasten van deadstar assembly...





dat is gewoon een kwestie van geld neertellen voor die jongens, bovendien hebben de meesten van hun een custom-shop model, dat is niet echt iets wat je rond antwerpen in de winkel gaat vinden en dat ligt zeker niet in een budget van 500 euro....
Je vroeg of ik weet dat het een goed merk is, niet of dat ze een gitaar voor pro's hebben voor 500 euro...Now show me where the BC Rich touched you :seriousf:

nevyn292
5 februari 2008, 15:13
tot nog toe heb ik er hier 1 in een standaard staan, en jij niet.

eerst ga je lopen eikelen over dat je neit weet wat wat is, om vervolgens te lopen schreeuwen dat het een 'goed merk' is, terwijl je nog niet eens dat ding in je klauwen hebt gehad aangezien je niet eens weet waar ze die dingen verkopen.

waar haal je in godsnaam de kennis vandaag dat het een goed merk is? als je zou komen met verkoopcijfers nog tot daarentoe, maar op basis van mensen die op een custom-shop model spelen? no-way :seriousf:

en ik vind het een goed merk hrr, maak je daar maar geen zorgen over, raad je zelf een neck-trough model aan, die zijn echt subliem :cheerup:

hesse
5 februari 2008, 15:15
Ik vind het een lelijk merk, maar als het je geluid geeft en je vindt het mooi dan pak je dat he. Als je iets moois vindt dan klinkt ie trouwens altijd beter ;)
En voor 500 euro heb je nog zotveel keuzes van leuke gitaren hoor. Gewoon zoeken, kijken en testen, zoeken, kijken en testen enz. Das al een van de leukste dingen die er zijn.

Geoffrey
5 februari 2008, 15:17
Je vroeg of ik weet dat het een goed merk is, niet of dat ze een gitaar voor pro's hebben voor 500 euro...Now show me where the BC Rich touched you :seriousf:

Simpel..:
Koop jezelf een IT of een NT als je toch persé een BC Rich wil..

Straks ga ik me verdomme noch schamen dat ik een BC Rich staan heb!!!!!!!! :angry:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:17
Ik vind het een lelijk merk, maar als het je geluid geeft en je vindt het mooi dan pak je dat he. Als je iets moois vindt dan klinkt ie trouwens altijd beter ;)
En voor 500 euro heb je nog zotveel keuzes van leuke gitaren hoor. Gewoon zoeken, kijken en testen, zoeken, kijken en testen enz. Das al een van de leukste dingen die er zijn.

Ja, ik wil me niet bepaald beperken tot een BC Rich, ik vond di vormen wel leuk. Maar er zijn ook zo veel merken he, bijvoorbeeld een soort Ibanez RG lijkt ook wel leuk.

nevyn292
5 februari 2008, 15:18
Simpel..:
Koop jezelf een IT of een NT als je toch persé een BC Rich wil..

Straks ga ik me verdomme noch schamen dat ik een BC Rich staan heb!!!!!!!! :angry:

ja, waarom eigenlijk PER SE een bc rich? er zijn zat andere goede merken in de 500 euro. bc rich heeft alleen wel bijzonder goede Neck-trough modellen voor een aardig prijsje.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:19
Simpel..:
Koop jezelf een IT of een NT als je toch persé een BC Rich wil..

Straks ga ik me verdomme noch schamen dat ik een BC Rich staan heb!!!!!!!! :angry:

Haha, als die goed klinkt moet je je toch niet schamen? :dance: Ik vind di vormen nog altijd machtig :blast:

nevyn292
5 februari 2008, 15:19
Ja, ik wil me niet bepaald beperken tot een BC Rich, ik vond di vormen wel leuk. Maar er zijn ook zo veel merken he, bijvoorbeeld een soort Ibanez RG lijkt ook wel leuk.

wat speel je voor muziek? wat voor gitaar speelde je hiervoor? wat zoek je in een gitaar?

(kijk, nu komen we ergens)

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:20
ja, waarom eigenlijk PER SE een bc rich? er zijn zat andere goede merken in de 500 euro. bc rich heeft alleen wel bijzonder goede Neck-trough modellen voor een aardig prijsje.

Kijk ff naar de post boven de jouwe.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:20
wat speel je voor muziek? wat voor gitaar speelde je hiervoor? wat zoek je in een gitaar?

(kijk, nu komen we ergens)

Lmao we missen telkens elkaars post :seriousf:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:22
En euhm als antwoord op je vraag: Punk rock tot Metal, dus dan is een BC Rich wel nogal aggresief he? xD

nevyn292
5 februari 2008, 15:23
bc rich is best wel aggresief, maar bijvoorbeeld mockingbird ST kan je ook nog 'normale' sounds uit krijgen, bovendien speel ik blues met mijn bc rich dus het maakt ook eigenlijk allemaal niet uit, zolang je het zelf lekker vind klinken.

let wel dat BC Rich halzen meestal wat groot en grof zijn, in tegenstelling tot de dunne wizard halzen van de Ibanez'jes. maakt wel groot verschil in spel, je moet echt even gaan testen voordat je iets koopt.

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:28
bc rich is best wel aggresief, maar bijvoorbeeld mockingbird ST kan je ook nog 'normale' sounds uit krijgen, bovendien speel ik blues met mijn bc rich dus het maakt ook eigenlijk allemaal niet uit, zolang je het zelf lekker vind klinken.

let wel dat BC Rich halzen meestal wat groot en grof zijn, in tegenstelling tot de dunne wizard halzen van de Ibanez'jes. maakt wel groot verschil in spel, je moet echt even gaan testen voordat je iets koopt.

Hehe, bedankt voor het kundige advies, maar ik ga bvb. geen Mockingbird kopen. Ik denk dat je met de look van je gitaar ook tevreden moet zijn en die vind ik toch maar lelijk. Het is mijn mening maar he :p

nevyn292
5 februari 2008, 15:29
Hehe, bedankt voor het kundige advies, maar ik ga bvb. geen Mockingbird kopen. Ik denk dat je met de look van je gitaar ook tevreden moet zijn en die vind ik toch maar lelijk. Het is mijn mening maar he :p

geheel aan de andere kant heeft het uiterlijk NIKS met je sound te maken ;)

hou je ook rekening met een koffer/tas? die van mij gaat in een bas-tas omdat reguliere gitaartassen niet passen :seriousf:

Geoffrey
5 februari 2008, 15:30
Hehe, bedankt voor het kundige advies, maar ik ga bvb. geen Mockingbird kopen. Ik denk dat je met de look van je gitaar ook tevreden moet zijn en die vind ik toch maar lelijk. Het is mijn mening maar he :p

Een mockingbird lelijk..? :???:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:30
Ik heb idd wel gehoord dat die hals van de Ibanez RG's goed zijn voor solo's. Anyway als iemand wil weten hoe ver het gaat qua metal: vooral Disturbed (waarschijnlijk zullen er wel wat mensen zijn die dat geen metal vinden maar daar gaat het nu niet om he :seriousf: )

nevyn292
5 februari 2008, 15:31
Een mockingbird lelijk..? :???:

ja, ik had al eerder het gevoel dat ie niet helemaal 100% was :cheerup:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:31
Een mockingbird lelijk..? :???:

Zeg, het is mijn smaak niet he :sssh:

Geoffrey
5 februari 2008, 15:32
geheel aan de andere kant heeft het uiterlijk NIKS met je sound te maken ;)

hou je ook rekening met een koffer/tas? die van mij gaat in een bas-tas omdat reguliere gitaartassen niet passen :seriousf:

Van BC Rich zelf zijn er wel tassen-koffers te koop waar ze allemaal in passen.. :dance:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:32
Jezes, doe es ff volwassen :seriousf: ik vind di niet mooi, big deal xP

Geoffrey
5 februari 2008, 15:33
ja, ik had al eerder het gevoel dat ie niet helemaal 100% was :cheerup:

blijkbaar... :p

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:34
blijkbaar... :p

Zeg, ik denk niet dat k de enige ben he :P

Geoffrey
5 februari 2008, 15:35
Zeg, ik denk niet dat k de enige ben he :P

Hoe bedoel je..?

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:35
En dan heb ik het over di vogel lelijk vinden :seriousf:

nevyn292
5 februari 2008, 15:35
Van BC Rich zelf zijn er wel tassen-koffers te koop waar ze allemaal in passen.. :dance:

coffincase :cheerup:

nee, maar om nou naar een speciale tas op zoek te gaan, geef mij die bas-tas maar :strat:

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:39
Ok, nu ff terug on topic: Aangezien het ng maar men tweede gitaar zou zijn dacht ik aan een fixed bridge, of denken jullie dat ik later naar een floyd rose zou verlangen? xD

Geoffrey
5 februari 2008, 15:40
coffincase :cheerup:

nee, maar om nou naar een speciale tas op zoek te gaan, geef mij die bas-tas maar :strat:

Ik heb de IT en NT samen gekocht.. en toen heb ik er een flight-case bij gekregen. :dance:
Mag wel ook..
En de tweede zit in zo'n flauwe tas/case.. hadden ze nog staan.. :p

Geoffrey
5 februari 2008, 15:42
Ok, nu ff terug on topic: Aangezien het ng maar men tweede gitaar zou zijn dacht ik aan een fixed bridge, of denken jullie dat ik later naar een floyd rose zou verlangen? xD

doe dan zoals ik..
Koop er één met floyd rose en één zonder :p

Heb je een floyd rose op je eerste gitaar..?
Dit is ook iets persoonlijks.. ik gebruik dit practisch nooit en voor mij is dit een leuk speeltje..

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:46
doe dan zoals ik..
Koop er één met floyd rose en één zonder :p

Heb je een floyd rose op je eerste gitaar..?
Dit is ook iets persoonlijks.. ik gebruik dit practisch nooit en voor mij is dit een leuk speeltje..

Haha, tuurlijk kzal ff een winnend lotto biljetje vinde :P

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 15:47
doe dan zoals ik..
Koop er één met floyd rose en één zonder :p

Heb je een floyd rose op je eerste gitaar..?
Dit is ook iets persoonlijks.. ik gebruik dit practisch nooit en voor mij is dit een leuk speeltje..
wel euhm ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb ng niet veel mense gezien met een floyd rose op hun 1e gitaar xD

GeofJackon
5 februari 2008, 15:59
Hey! ;) Ik heb een floyd op men eerste elektrische. Nu en dan krijg ik er wel t schijt in dat ik niet in 1-2-3 naar drop b kan, maar dan speel k maar wat iced earth

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 16:02
Hey! ;) Ik heb een floyd op men eerste elektrische. Nu en dan krijg ik er wel t schijt in dat ik niet in 1-2-3 naar drop b kan, maar dan speel k maar wat iced earth

Haha xD mja als iemand ng wat advies voor me heeft, laat maar komen. Ik zou wel graag in drop C stemmen dus als iemand daar ng wat info over heeft (snaardikte fzo?) zeg het dan a.u.b.! :p

Geoffrey
5 februari 2008, 16:02
wel euhm ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb ng niet veel mense gezien met een floyd rose op hun 1e gitaar xD

Ahzo..
ik had een floyd rose op mn eerste gitaar..

Dan denk ik dat je nog niet veel mensen gezien hebt.. :dontgeti:

Geoffrey
5 februari 2008, 16:03
Haha xD mja als iemand ng wat advies voor me heeft, laat maar komen. Ik zou wel graag in drop C stemmen dus als iemand daar ng wat info over heeft (snaardikte fzo?) zeg het dan a.u.b.! :p

0.52 snaardikte

min gitaren staan in C#

Adisturbedgreenday
5 februari 2008, 16:04
Ahzo..
ik had een floyd rose op mn eerste gitaar..

Dan denk ik dat je nog niet veel mensen gezien hebt.. :dontgeti:

Euhm, ik denk niet dat jij zoals de meesten bent man xD weet je wel hoeveel gitaren er geen floyd rose hebben? toch veel he :P

bert k
5 februari 2008, 16:14
Zou het iets minder bijdehand mogen? De mensen proberen je alleen maar te helpen.


Bert K, mod

Geoffrey
5 februari 2008, 16:16
Zou het iets minder bijdehand mogen? De mensen proberen je alleen maar te helpen.


Bert K, mod

precies..

en verder..succes met het kiezen van een nieuwe gitaar

macwilliams
5 februari 2008, 22:54
Ik heb een warlock ( 1ste platinum serie) uit 86/87 geweldig ding maar de tremolo heeft het naar 20 jaar begeven. Daar zoek ik nu een andere voor. Verder
echt een geweldig ding die nogsteeds vreselijk lekker speelt. Het brug element is toen wel vervangen voor een di marzio megadrive. Als ik weer een gitaar koop is het een Bitch uit de NJ serie wat ziet die er goed uit.

Die zelfde warlock kom je soms op marktplaats tegen voor 50/60 euro...

Rexx
6 februari 2008, 00:10
Ik heb een bc-rich uit de platinum series gehad,
en dit valt niet aan te raden.

Als je punk rock tot metal speelt kijk dan eens op www.espguitars.com en dan bij de 'ltd' (dan wel alleen de 400-series).
Ik heb een f-400, en deze is wat mij betreft perfect. De ex en ax zijn ook nog eens wat meer bc-rich qua uiterlijk.

M Kactus
6 februari 2008, 10:20
Een BC Rich uit de platinum-serie is inderdaad niet aan te raden. Ik heb nergens gelezen wat je eerste gitaar nou is, maar een low-end BC Rich zal meer dan waarschijnlijk geen stap voorwaarts zijn. Die van 20 jaar oud kan best een ander verhaal zijn, maar zeker tegenwoordig zijn ze geen verbetering.

Je kan eens kijken naar Washburn, Jackson en inderdaad ESP of LTD. Vooral die laatsten zijn erg in trek de laatste tijd.

Swampash
6 februari 2008, 17:11
Wat een onzin zeg, de platinum serie wordt al een tijd niet meer gemaakt en de huidige BC Rich series doen absoluut niets ten onder van kwaliteit tov esp of jackson. Misschien nog wel beter ook, check maar eens de nieuwste modellen in de winkels en oordeel dan!

Jellyfish00
6 februari 2008, 17:14
Hoe zit het trouwens die acryl serie, die plastic doorzichtige. Overal mega in de aanbieding, dat kan toch nooit goed zijn..

M Kactus
6 februari 2008, 17:23
Wat een onzin zeg, de platinum serie wordt al een tijd niet meer gemaakt en de huidige BC Rich series doen absoluut niets ten onder van kwaliteit tov esp of jackson. Misschien nog wel beter ook, check maar eens de nieuwste modellen in de winkels en oordeel dan!

Onzin vind ik het niet. De TS heeft nu een beginnersgitaar en wilt overstappen op het instapmodel een BC Rich. Is dat dan een vooruitgang ?

Squier4ever
6 februari 2008, 17:42
Onzin vind ik het niet. De TS heeft nu een beginnersgitaar en wilt overstappen op het instapmodel een BC Rich. Is dat dan een vooruitgang ?

nee totaal niet.....

macwilliams
6 februari 2008, 18:17
De eerste platinum series waren best ok, en speelden ook erg fijn. Een maat van me die haalde er ook een een paar jaar later en die was inderdaad volkomen K*T. Ze zijn daar toen een tijdje aan het kl*ten geweest. Hoe de laatsten waren weet ik niet maar daar was toch wel verbetering te verwachten.


Over smaak valt niet te twisten.

Geoffrey
6 februari 2008, 22:19
Onzin vind ik het niet. De TS heeft nu een beginnersgitaar en wilt overstappen op het instapmodel een BC Rich. Is dat dan een vooruitgang ?

De IT of NT zou k nu niet direct een instapmodel willen noemen..
De Bronze series vind ik dan eerder een instapmodel..

CrudeSapphire
7 februari 2008, 22:29
Warlock metal master pack heb ik ooit gekocht, heeft wel een tribal op zen body maar klinkt enorm goed voor de prijs van 250 euro alleen en 350 euro in een pack :satisfie: En dit is een bronze

Eigenlijk gaat het als volgt [kwaliteit];

Bronze > special > it/nt > platinum > platinum pro


Maar over laatst hebben ze wat aan hun instrumenten gemod en brengen ze nu warlocks uit [met 6pointed headstock:(] met een emg 81/85 combo en floyd rose tremolo

En ondanks vele mensen zeggen dat Bc Rich enorm zuigt, en je er enkel metal op kan spele, hebben het heel mis,

Ik speel op m'n warly metal, goeie ouwe Van Halen rock, punk, en klinkt zelfs goed clean.

Maar je moet 'm zelf testen ;)

Lord Abortion
11 februari 2008, 14:38
Zie dit topic nu pas, maar ik kan er misschien wel helpen. Zelf heb ik een aantal BC Riches (vijf) en ik weet wel van welke series je best weg blijft en welke de moeite zijn.

Voor 500 euro kan je zeker een goede gitaar scoren, dus dat is al ok. Als het een nieuwe moet zijn, dan moet je eerst weten wat je juist zoekt. De huidige reeksen zijn allemaal op niveau voor hun prijsklasse, het enige waar ik weg van zou blijven zijn de gitaren die een licensed floyd rose hebben. Ik heb uit één van de vorige modeljaren een NJ Beast gehad, en die redelijk snel weer weg gedaan omdat de floyd rose echt slecht was. Maar tegenwoordig zitten er originele floyds op veel BC Riches, dus dat zit wel snor. Een IT-serie zou ik ook niet voor gaan, want uiteindelijk is dat een simpele bolt-on die ze duur verkopen door nog zo een widowkopje in de achterkant te zetten.

Als het tweedehands mag zijn, dan heb je wat meer opties. Dan zou ik gaan voor een oude NJ. Afhankelijk van modeljaar en vorm gaan die tussen 200 en 600 euro. De beste zijn de Japanse uit de jaren '80. Die hebben kwaliteitshout, zijn erg goed afgewerkt en de hardware is topkwaliteit. Ook hier goed opletten als je kiest voor een gitaar met tremolo. Je wil een model met een Kahler tremolo ofwel een Gotoh of Takeuchi floyd rose. Andere hebben een badass fixed bridge, deze vind je veel op de neck-thru NJ's met een uitgebreid electronicapakket (booster, 2x split, fase, varitone en de normale controls). Voor het geld onklopbaar meestal, als je weet van welke modeljaren weg te blijven.

Bij de oude gitaren zou ik wegblijven van alles dat geen NJ is, da's een goede vuistregel. Er is wel eens een goede Platinumserie gebouwd in de eighties, maar je moet ze er kunnen uithalen.

Mijn favoriete gitaar is nog steeds mijn Japanse Gunslinger (superstrat) uit '88. Ik heb die ooit op eBay gekocht voor 200 euro. En da's niet veel voor een volledig esdoorn gitaar met Gotoh floyd en tuners, en Bill Lawrence/Ultrasonic pickups erin. Ik heb nog geen rockgitaar gevonden die zo goed speelt, of 't is iets onbetaalbaar.