PDA

View Full Version : Ik zoek nieuwe gitaar en I need advice!



SZ1990
5 februari 2008, 11:38
Beste medegitaristen,

Ik wil graag een nieuwe gitaar kopen met de volgende richtlijnen:

* budget: hoogstends circa 1200 euro
* warm geluid
* faded (ik heb een gibson les paul studio faded uitgeprobeerd die echt geweldig speelde, dus wil ik nu het liefst een faded gitaar)
* ik speel vrij diverse muziek, van Tool tot Jimi Hendrix zal maar zeggen
* een mooi uiterlijk, maar het gaat natuurlijk voornamelijk om speelgemak en sound ;)

Verder heb ik een zwak voor Gibsons, ik ben niet zo'n Fender fan. Momenteel heb ik een Epiphone Les Paul waar ik best wel tevreden mee ben, maar ik wil gewoon nog een gitaar.

Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven om een beetje een idee te geven wat ik wil.. roep maar als je passende ideeen hebt!

Mr.Fingers
5 februari 2008, 11:39
Alles uit de "Gibson Faded Stal" dan zeker:

Les Paul Faded
Les Paul Studio Faded
SG Faded
Flying V Faded
...

Eko
5 februari 2008, 11:51
Klinkt als : als ik hem koop doe ik het dan goed?!

polysix
5 februari 2008, 11:52
Volgens mij heb jij zelf al een beetje voor die les paul faded gekozen.
Vertel eens waarom je nog niet helemaal voor die gitaar gaat?

Nobler
5 februari 2008, 11:54
Je mag er niet van uit gaan dat elke Gibson faded voor jou een goede gitaar is. Ook Gibsons moet je allemaal gewoon testen. Waarom koop je niet de Studio faded die je zo geweldig vond spelen.

Kim Wilson
5 februari 2008, 11:58
Vanwaar de keuze "faded"? Is dat de kleur, de naam, of iets anders?

harrie-beton
5 februari 2008, 11:58
Al eerder geroepen, een vrouw koop je op haar uiterlijk. Een gitaar moet je op spelen om tot aanschaf over te gaan. Op de gitaarmeeting had bijna niemand dezelfde gitaar - het is heel persoonlijk. Met je budget is de keuze zeer ruim.

josszee
5 februari 2008, 12:56
als je heel tevreden was over die les paul faded waarom koop je hem dan niet ? Als je eventueel nog een gibson melody maker kunt vinden zeker kopen kunnen alle stijlen aan en zijn faded...

Moest je geintreseerd zijn in een melody maker ik heb er nog eentje en ik wil een nieuwe amp dus ik hoor het wel. :strat:

SZ1990
12 februari 2008, 19:01
Hey,

Nog bedankt voor de reacties. De reden dat ik toch een topic startte was omdat ik deze gitaar wilde reserveren en hij toen al weg bleek te zijn... maar dat was een foutje (godzijdank). En nu issie dus van mij :D

Ik ben er erg blij mee, hij speelt geweldig, hij klinkt geweldig, en hij is ook nog mooi! (vind niet iedereen, maar ik wel)

Rexke21
12 februari 2008, 19:18
En waarom geen prs?

EDIT vorige post niet gezien
Nog veel plezier met je nieuwe plank :)

Rormo
12 februari 2008, 23:20
Hey,

Nog bedankt voor de reacties. De reden dat ik toch een topic startte was omdat ik deze gitaar wilde reserveren en hij toen al weg bleek te zijn... maar dat was een foutje (godzijdank). En nu issie dus van mij :D

Ik ben er erg blij mee, hij speelt geweldig, hij klinkt geweldig, en hij is ook nog mooi! (vind niet iedereen, maar ik wel)

Nu moet je dus fotos posten ;)

Marc Oblivian
13 februari 2008, 08:52
Ja, en rap een beetje!