PDA

View Full Version : BLACKHEART BH15H BH 5H modificatie?



guhlenn
5 februari 2008, 11:29
Thomann geeft aan dat de 15 watt versie binnekort verkrijgbaar is. Afgezien van drive/level en presence control extra op de 15 watt versie geeft thomann aan dat 'Solid State Rectifer with Tap for future mods,'. Nou wou ik net dat 5 watt topje aanschaffen, bijna precies wat ik zoek. Bijna, want een tube rectifier staat nog op het wenslijstje. Is zo;n tap dan eigenlijk precies wat ik zoek? Wattage verschil is me niet de moeite waard... zoveel verschil geeft dat toch niet.

Hulp?

bass blom
5 februari 2008, 11:38
een keer zo hard al 5 watt is (theoretisch) 50 watt..
dan maakt 15 tegenover 5 volgens mij best wel verschil.

guhlenn
5 februari 2008, 11:59
Ik denk dat het mee gaat vallen, bass. Maar goed, dat terzijde...

Liefst heb ik de 5 watter overigens. Maar als die tap geen marketing bullshit is maar relatief eenvoudig een buis mod toe laat is die 15 watter echt wel interessant. Nog afgezien dat push pull en class A (de beschrijving zegt dat dit een push-pull class A amp is :) ) mekaar uitsluiten als ik het goed heb begrepen (lees; meer mod opties?), maw; een schakelaartje om hem van classe AB naar classe A te doen lijkt mij persoonlijk wel geyl...

Jimwoud
5 februari 2008, 12:03
EDIT: niks gezegd!!

guhlenn
5 februari 2008, 12:37
Goed zo...

guhlenn
6 februari 2008, 09:01
bump............

Luke-wannabe
6 februari 2008, 10:32
Wat houd dat eigenlijk in? Zo'n rectifier? Dat is toch de gelijkrichter ofzo? Maar wat heeft dat voor effect op het geluid?

Sorry topicstarter voor de offtopic.

bass blom
6 februari 2008, 10:35
kan het ook niet helemaal volgen.. solid state rectifier.. transistor dus.. met tap en dan iets met buizen doen? :chicken:

Jimwoud
6 februari 2008, 10:41
kan het ook niet helemaal volgen.. solid state rectifier.. transistor dus.. met tap en dan iets met buizen doen? :chicken:
dat is een gelijkrichter, wat dat in sound doet weet ik niet. Er zit nu een solid state rectifier is, met een aansluiting om er een buizen rectifier van te maken, waarschijnlijk komen ze later met een modkitje om dat te doen.

guhlenn
6 februari 2008, 11:21
Da's idd de vraag; is die 'tap' bedoeld om en geschikt voor het (makkelijker) plaatsen van een tube rectifier? Schakelbaar, welteverstaan.

Het effect op het geluid? mensen omschrijven het met 'sag', maar om eerlijk te zijn, ik vond het effect van de tube rectifer bij een rectifier erg lekker klinken en da's de enige reden dat ik er interesse in heb. minder 'metal', meer vintage, zou ik zeggen. Maar da's een gok.

Kortom; Gaat dat nou echt veel makkelijker met die 'tap' of kan ik die 5 watter ook langts de ampbier brengen voor zo'n modificatie?

Jimwoud
6 februari 2008, 11:38
Da's idd de vraag; is die 'tap' bedoeld om en geschikt voor het (makkelijker) plaatsen van een tube rectifier? Schakelbaar, welteverstaan.

Het effect op het geluid? mensen omschrijven het met 'sag', maar om eerlijk te zijn, ik vond het effect van de tube rectifer bij een rectifier erg lekker klinken en da's de enige reden dat ik er interesse in heb. minder 'metal', meer vintage, zou ik zeggen. Maar da's een gok.

Kortom; Gaat dat nou echt veel makkelijker met die 'tap' of kan ik die 5 watter ook langts de ampbier brengen voor zo'n modificatie?
Ik denk inderdaad het makkelijker plaatsen, maar of het door een leek gedaan kan worden is niet duidelijk.

Denk dat het toevoegen van een tube rectifier in dat 5 watt model niet de moeite waard is, en dat het veel geld kost, is volgens mij wel omslachtig.

bass blom
6 februari 2008, 11:41
*graaft in geheugen*

ja, bij de mesa dual rectifier was het verschil te horen.
geluid werd wat vloeiender? minder scherpe kantjes?
maar toch ook weer niet zo een heel erg groot verschil.

guhlenn
6 februari 2008, 11:55
Ik denk inderdaad het makkelijker plaatsen, maar of het door een leek gedaan kan worden is niet duidelijk.

Denk dat het toevoegen van een tube rectifier in dat 5 watt model niet de moeite waard is, en dat het veel geld kost, is volgens mij wel omslachtig.

Jim, waarop is dit gebaseerd?

@Bass; natuurlijk is het verschil subtiel. Ik heb genoeg versterking. Dit is goeie ouwe GREED. Wat jij noemt is ook mijn ervaring trouwens.

bass blom
6 februari 2008, 11:57
Jim, waarop is dit gebaseerd?

@Bass; natuurlijk is het verschil subtiel. Ik heb genoeg versterking. Dit is goeie ouwe GREED. Wat jij noemt is ook mijn ervaring trouwens.

good old greed, ja, nog steeds weemoed naar die recto :D

Jimwoud
6 februari 2008, 12:02
Jim, waarop is dit gebaseerd?

Ik baseer het op een Epi valve jr, toen had ik ook het idee daar een fxloop in te laten zetten, maar dat scheen nogal moeilijk te zijn vanwege de overgang van voor en eindtrap. Een tube rectifier zit ook in dat gebied dacht ik, en die blackhearts lijken volgens mij wel aardig op die epi. Zelfde ontwerper ook dacht ik.

Maar 100% zeker weet ik het niet. Ik bedoel het ook meer op de manier van: houd er rekening mee.

guhlenn
6 februari 2008, 12:09
Mijn dank.

EN ja, een recto (die ouwe, die jij had, sukkel! ;) ) hoort erbij...

Zoek al een tijdje naar een low wattage amp. maar liefst met zoveel mogelijk poweramp opties. een triode/pentode switch zit er al op... dus...