PDA

View Full Version : is dit een goede koop!?



osniumfan
8 februari 2003, 22:12
hee luitjes...ff een vraagje...
is het slim om een squier tom delonge te kopen? ik heb de forumpjes hierover gelezen. deze gingen er het meest over hoe slecht die tom delonge wel niet is... het maakt mij dan ook nix uit hoe slecht hij is. deze gitaar speelt gewoon lekker. zijn er hier mensen in het bezit van deze squier?? (ervaringen graag!!)

vulvasonic
8 februari 2003, 23:42
Ik vind het geen verkeerde gitaar.
Laten we eerlijk wezen, er zit niks op en dus kan er ook niks kapot. Het is gewoon een stevige plank met een humbucker die je altijd nog kunt vervangen zodra je hogere eisen aan het geluid gaat stellen.

Anders Destium
9 februari 2003, 01:03
Die gitaar heeft toch alleen een enkele hum? Dat is niet wat ik een flexibele en multi-functionele gitaar zou noemen :wink: Als je alleen pretpunk speelt is er niets aan de hand, als je ook eens een gevoelige noot wil kraken wordt het lastiger, dat is ook mijn persoonlijke probleem met soortgelijke gitaren. Ik ben niet veeleisend, maar een gitaar moet tenminste een brug- en halshumbucker hebben! Ik kan me niet voorstellen dat ik op een gitaar enkel distortion zou kunnen spelen (een halshum of single coil klinkt clean VEEL beter dan welke brughum dan ook), als je ook vrijwel dezelfde gitaar hebt die wél flexibel is. Of je je andere pickups gebruikt of niet, JE HEBT ZE TENMINSTE!

srv-man
9 februari 2003, 14:00
Wat is er mis met 1 humbucker. Eddie van Halen heeft er zijn bankrekening goed vol mee gespeeld! En over zijn geluid klaagt ook niemand....Het is maar net wat je zoekt.

Pee
9 februari 2003, 14:01
als je enkel het blink geluid zoekt, koop hem. maar als je nog wat anders dan dat wilt spelen. koop een fat strat.

7th heaven
9 februari 2003, 15:54
goeie koop recht toe recht aan veel sustain mooie kleuren. toch?

gjlp
9 februari 2003, 16:02
Op 2003-02-09 14:00, schreef srv-man:
Wat is er mis met 1 humbucker. Eddie van Halen heeft er zijn bankrekening goed vol mee gespeeld!

Anders zegt ook niet dat er iets mis mee is. Een gitaar met 1 hb die niet sc te schakelen is is gewoon niet veelzijdig.

Robert

pimmetje
9 februari 2003, 16:20
Je zegt dat 't je niet uitmaakt hoe slecht hij is (omdat hij gewoon lekker speelt), maar je wilt wel weten of 't slim is om 'm te kopen??? Op z'n zachts gezegd toch apart :grin:. Of wil je alleen een duwtje in de rug om een koop waar je zelf al terecht over twijfelt TOCH door te zetten?

ff enkele redenen om 't niet te doen:
Het is een squier... dat zijn gewoon kwalitatief gezien (van hout tot schroefjes) vrijwel altijd al slechte gitaren.

Het is een signature model... die geven over het algemeen niet de beste prijs/kwaliteit verhouding (tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ga er vooral bij budget-merken maar niet vanuit).

Je kan over een tijdje het geluid (en wat andere zaken) proberen te verbeteren door er een nieuwe hum en wat andere hardware op te gooien, maar als 't hout kut klinkt, gaat 't met die nieuwe elementen ook kut klinken.

Het feit dat je zegt dat hij lekker speelt, doet me vermoeden dat je al wat gitaar kan spelen. Waarom spaar je er dan nog niet 100 of 200 euro bij om 2eHands een betere (en meer waardevaste) gitaar te kopen?

srv-man
9 februari 2003, 21:26
Op 2003-02-09 16:02, schreef gjlp:


Op 2003-02-09 14:00, schreef srv-man:
Wat is er mis met 1 humbucker. Eddie van Halen heeft er zijn bankrekening goed vol mee gespeeld!

Anders zegt ook niet dat er iets mis mee is. Een gitaar met 1 hb die niet sc te schakelen is is gewoon niet veelzijdig.

Robert


Ja Robert, je hebt gelijk. Maar niet iedereen zoekt een veelzijdige gitaar. Overigens kan een humbucker in brugpositie zeer mooi clean klinken, maar dat geldt inderdaad niet voor de Tom Delonge want die is alleen gericht op distortion.

michielv
10 februari 2003, 08:54
Op 2003-02-09 16:02, schreef gjlp:


Op 2003-02-09 14:00, schreef srv-man:
Wat is er mis met 1 humbucker. Eddie van Halen heeft er zijn bankrekening goed vol mee gespeeld!

Anders zegt ook niet dat er iets mis mee is. Een gitaar met 1 hb die niet sc te schakelen is is gewoon niet veelzijdig.

Robert


Ligt eraan, iemand die zijn gitaar goed beheerst kan vele verschillende geluiden uit hetzelfde element halen.

En wat is veelzijdig? Als een instrument doet wat jij wilt is het voldoende.

Overigens ben ik het wel eens met de mening dat een hals element clean veel beter klinkt dan een brugelement. Maar ik speel ook liever op een gitaar met 1 goed element dan een ding met meerdere elementen van mindere kwaliteit.

Neals
10 februari 2003, 15:50
minimalse eis aan gitaar bij mij is een H-S-s of H-H.

clean hoeft een humbucker niet altijd van mij

punkydude
2 maart 2003, 18:12
Ik vond hem ook wel goed spelen, maar het blijft nog altijd een Squier hé!! Dus als ik jou was zou ik nog enkele Euro's meer sparen, en dan kan je een Fender kopen, die maken toch ook dat model van Tom Delonge. En BTW, die Fender heeft ook nog een massas mooiere slagplaat dan die brol van Squier!!!

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 18:15
slagplaatje vervangen kost ook niet veel hoor, als het je alleen daarom te doen is

Shay
2 maart 2003, 19:00
De titel is al erg relatief!!

Goede koop hangt van veel aspecten af!! Dus wees duidelijker met wat je verlangt van EEN instrument! Prijs-kwaliteit verhouding is ook van belang!

belfrink
2 maart 2003, 19:33
Misschien een achterlijke vraag, maar wie is Tom DeLonge?

sash
2 maart 2003, 19:48
De achterlijke gitarist van Blink182 :grin:

Neals
2 maart 2003, 19:55
jaja... op achterlijke vragen krijg je achterlijke antwoorden :grin:

Marc Oblivian
3 maart 2003, 14:08
Op 2003-02-09 16:20, schreef pimmetje:
Je zegt dat 't je niet uitmaakt hoe slecht hij is (omdat hij gewoon lekker speelt), maar je wilt wel weten of 't slim is om 'm te kopen??? Op z'n zachts gezegd toch apart :grin:. Of wil je alleen een duwtje in de rug om een koop waar je zelf al terecht over twijfelt TOCH door te zetten?



Pim..... hij had het niet over de gitaar, maar over die Tom DeLonge zelf (dat die dus een kutgitarist is/of niet... maar dat maakte hem niet zoveel uit)