PDA

View Full Version : Chicago Western MP-312



iesiediesie74
5 februari 2008, 11:10
Hoi,
Ik ben een absolute beginner en ben me aan het orienteren op een beginner Western gitaar.
Het doel is om na 2 jaar bij gebleken doorzettingsvermogen, aanleg en progressie over te stappen op elektrisch.

Ik heb voor mezelf al een lijstje gemaakt van opties
Fender CD60, Yamaha F310, Ibanez V50, maar ik kwam ook nog deze tegen en ik vroeg mij af of dit merk bekend is en wat de ervaringen zijn

De Chicago Western MP-312
http://www.udensemuziekhandel.nl/contents/nl/image_viewer.html?lmd=39370.636806

Ik hoor graag van jullie en sta open voor suggesties, ik lees overal dat ik er zelf mee moet spelen maar ik heb geen ervaring en zal dus weinig verschil merken.

jplm
5 februari 2008, 14:50
Hoi,
Ik ben een absolute beginner en ben me aan het orienteren op een beginner Western gitaar.
Het doel is om na 2 jaar bij gebleken doorzettingsvermogen, aanleg en progressie over te stappen op elektrisch.

Hallo.

Even geen antwoord m.b.t. de door jou genoemde gitaartypes, maar over de volgorde: als je graag elektrisch speelt hoef je niet eerst twee jaar op een akoestische te spelen hoor, dat is net zoiets als graag op een motorfiets willen rijden, en dan eerst twee jaar in een auto gaan zitten. Qua prijs maakt het tegenwoordig ook al niet zoveel meer uit.

Groet, Jan.

Picker
5 februari 2008, 15:00
Anderszijds... ECHTE gitaristen spelen uiteraard akoestisch!

(Hooeii... laat nu de flames maar komen...!;)) [ASBEST MODE]

Gitaar4LifeDude
5 februari 2008, 15:02
geheel waar ;)
acoustisch is gewoon veel echter

Picker
5 februari 2008, 18:04
geheel waar ;)
acoustisch is gewoon veel echter
Ik bedoel, echte MANNEN doen het met een akoestische! (Het verschil tussen gespierde armen en een echte bijl, of een mietje-met-een-motorzaag zal ik maar zeggen.)

(Oei - dit wordt vast een uitbrander van de mod, misschien zelfs wel een een slotje...)

Even on-topic dus: iesiediesie74. kun je toelichten waarom je wilt beginnen op akoestisch om over te stappen op elektrisch? Vanwege de investering, en het risico dat je toch afhaakt? Als dat zo is, zou ik zeker direct met elektriek beginnen. Waarom twee jaar iets doen waar niet echt je hart ligt, om daarna te doen wat je echt leuk vindt?

Anderszijds leg je met akoestische gitaar wel een veel bredere basis, waar je veel meer kanten uit kunt. Als je goed met een akoestische gitaar overweg kunt, kom je op elektriek direct ook een heel eind. Omgekeerd ligt dat vaak anders.

Kijk eens naar wat filmpjes van goeie akoestische gitaristen, zoals Doyle Dykes of Tommy Emmanuel. En denk dan nog eens na of je misschien toch niet liever met de bijl aan de gang wilt i.p.v. met de motorzaag... ;)

iesiediesie74
5 februari 2008, 19:45
Je haalt eigenlijk al twee redenen aan:
-Ik wil eerst zeker weten dat ik doorzet en dat het lukt
-Ik denk ook dat akoestische gitaar een goede basis is om mee te beginnen,
elektrisch lijkt mij ook makkelijker
-Ik woon nog met meer mensen in huis waaronder 2 kleine kinderen, die ik hiermee ook wil prikkelen
-Ik zie het nu ook nog niet zitten om gelijk in een elektrische gitaar met
toebehoren te investeren, als ik dat doe wil ik er ook gelijk op kunnen spelen.
-Mijn hart ligt toch meer elektrische gitaar jaren 70 rock, Nirvanan, Guns n Roses enzovoort.

Ik hoop dat ik mijn motavitatie goed heb uitgelegd, vandaar de start met een akoestische.

jplm
5 februari 2008, 20:25
mod edit: off topic post verwijderd.

Opm => pm

Laser
5 februari 2008, 20:39
Anderszijds... ECHTE gitaristen spelen uiteraard akoestisch!

(Hooeii... laat nu de flames maar komen...!;)) [ASBEST MODE]

ROFL
Jeppie... brandweer komt eraan.....;

Serieus nu (grmmmmpfff)
Akoestisch is veeleisender dan electricsch omdat je alle klankknepen en effecten uit je handen en gitaar haalt, en neit uit dat effectdoosje.
En als je je gewenste effecten uit een .12 acoestische kan halen dan haal je dat gegarandeerd uit een .10 voorziene electrische. Wat knopjes draaien en je effecten (distort, ...) zitten erbij.
Helemaal mee eens dus;

maar:
je houdt van een R+R stijl. Laat de dreadnaughts dan maar aanrukken. Smalle hals, snelle actie, bomm boom klank en wat hoge trillers.... Dat zou ik kiezen.

Ieder zijn eigen smaak....

belangrijk is dat je SPEELT en ROCKT......

Picker
5 februari 2008, 20:42
mod edit: off topic post verwijderd.

opm => pm

Pais
5 februari 2008, 20:51
-Ik woon nog met meer mensen in huis waaronder 2 kleine kinderen, die ik hiermee ook wil prikkelen

Ik denk dat je kleine kinderen meer 'prikkelt' met een akoest dan met een elektrische. Maar dan in negatieve zin - op een akoestische gitaar kun je het volume niet omlaag draaien als de koters op bed liggen.
Ik ben helemaal weg van akoestisch maar ergens ben ik stinkend jarloers dat elektrische gitaristen heel makkelijk tot 3 uur snachts over een koptelefoon kunnen spelen, zonder dat er iemand last van heeft :)

iesiediesie74
5 februari 2008, 20:56
Ik denk dat je kleine kinderen meer 'prikkelt' met een akoest dan met een elektrische. Maar dan in negatieve zin - op een akoestische gitaar kun je het volume niet omlaag draaien als de koters op bed liggen.
Ik ben helemaal weg van akoestisch maar ergens ben ik stinkend jarloers dat elektrische gitaristen heel makkelijk tot 3 uur snachts over een koptelefoon kunnen spelen, zonder dat er iemand last van heeft

Bovenstaande klopt helemaal, maar mijn besluit staat vast eerst akoestisch.
Maarre om even on topic te gaan, niemand kent het merk Chicago ?
Ik moet zeggen mijn voorkeur gaat zonder goede argumenten naar de Yamaha.

jplm
6 februari 2008, 15:06
mod edit: off topic post verwijderd.

Opm => pm

Wat valt er moeilijk te begrijpen aan "opm => pm"?

Post wederom verwijderd plus een waarschuwing.

p_h

Picker
6 februari 2008, 15:54
Hetzelfde als bovenstaande geldt voor picker.

Post verwijderd plus waarschuwing.

p_h

hendrix2
6 februari 2008, 17:31
Verwijderde posts kunnen teruggelezen worden door de mods. Aangepaste posts zijn onheroepelijk verloren.

Nu graag weer ontopic heren. Verdere posts over verwijderde posts zullen verwijderd worden (mooie zin hé ;))