PDA

View Full Version : verschil: Marshall 2061x en de kit van deze



diengeman
5 februari 2008, 10:11
Ik hoor veel goede verhalen over de Marshall 2061x lead&bass en ook over de 1974x.
Ze schijnen waanzinnig te klinken. Net als een overstuurde 1959 plexi, JMP, jtm45 of bluesbreaker, maar dan op lager volume.

Nu hoor ik ook hele goede verhalen over verschillende kits van deze, zoals:
-Ceriatone lead&bass
-Ceriatone 18W.
-De Dr. Tube Ceriatone 18W TMB met aangepaste trafo's
-TAD Plexi 18W (bij Tubeampdoctor)

Er zijn veel verschillende kits te koop van de 2061x en de 1974x.
Maar welke klinkt nou eigenlijk het beste?
En dan bedoel ik dus echt die er met de kop bovenuit steekt. Minimale verschillen in sound, maar wel 200 euro duurder bedoel ik niet.

En Komt deze heel dicht in de buurt van de Marshall 2061x of 1974x? Of is de Marshall zijn geld waard omdat deze gewoon veel beter klinkt en van betere kwaliteit is?

Mitch
5 februari 2008, 11:32
Talk about the devil.... ik heb gisteren toevallig over een 2061-met-wat-tweaks gespeeld van CMW, beetje beta-testing. Ik zit nu eigenlijk wel voor mijn beurt te praten,want ik heb 'm zelf nog niet gemaild met mijn bevindingen :D Maar goed, ik kende de 2061x van Tristan, was ik zeer van onder de indruk, maar ook dit was een geweldig ding. Wat zeg ik: een beest !
De opzet is gelijk, dus een Lead en Bass kanaal met volume en toon en maar met wat mogelijkheden om het laag strakker te krijgen én een mastervolume.
Afijn, ik bleef het ding zachter draaien, hij was enorm dominant in de mix :cheerup: Ik had de kanalen doorgelust maar sjonge jonge, wat een sound zeg. Dy-na-miek all over the place. Met de master vol open was -ie tot op hoog volume clean (zoals ik het van Tristans 2061x ook gewend was) met hier en daar een randje, maar door de master volume kon je het randje een stuk eerder indraaien. Van de Ceriatone kit begreep ik uit de eerste reacties dat de headroom wat minder was.
Afijn, ik heb verder geen idee of het is wat je zoekt, het is natuurlijk ook geen kit en ik heb al helemaal geen idee van de prijs, maar daar moet je maar even de rechtmatige eigenaar voor mailen of PB'en.

diengeman
5 februari 2008, 12:59
Hier kan je een complete kit kopen die al bijna helelmaal in elkaar zit.
Is dit te doen zonder meetapparatuur en zonder ervaring in het bouwen van amps? Hij kost maar 580 euro:

http://www.drtube.nl/tubeshop.htm#Celestion

MarkS
5 februari 2008, 13:47
Het kan wel `aan de hand van het afgebeelde schema, maar nogal linke soep als je niet weet wat je aan het doen bent.
Het zijn namelijk juist de componenten die onder hoogspanning komen te staan die je nog zelf moet monteren.
En tel er voor het gemak nog 100 euro bij op voor een zelf te bouwen behuizing, of een kleine 200 euro voor een kant-en-klare behuizing.

Orpheo
5 februari 2008, 13:59
Ik heb de 2061x paar keer flink getest, en ik vind dat echt een mini-me plexi. geweldig ding. met veel volume heb je niet echt 'scheur' maar wel al wat compressie, en met een pedaal ervoor (dat ding vreet pedalen voor ontbijt, avondeten en lunch, en tussendoor) heb je echt een geweldige amp.

De ceriatones: van wat ik ervan getest heb vind ik 't leuke dingen. sommigen zijn heel goed, anderen goed. maar dat kan aan de cab liggen die ik toen had. Hoe 't ook zei: het ontloopt elkaar niet veel qua 'kwaliteit' van geluid, maar in voicing en headroom enzo is 't iets anders, maar de ceriatone komt wel heel erg in de buurt van de marshall.

Mitch
6 februari 2008, 00:51
Bump! Waar is Tristan als je 'm nodig hebt ?!

Tristan
6 februari 2008, 13:27
Huh?
Shit man, ik lag nog in winterslaap, hoor ik ineens mede-Yeti Mitch brullen... :seriousf:
Tsja, euh, ik weet hier weinig meer van eerlijk gezegd, ik ben het wel met je eens jongen...
Die kits kan ik weinig over zeggen, behalve dan dat ik de 18 watt Ceriatone kit erg goed vond, kwam behoorlijk dicht in de buurt van de Marshall 2061x...
Het voordeel aan de Marshall is dat 'ie zijn waarde wat meer behoudt en dat 'ie waarschijnlijk makkelijker door te verkopen is, niet dat ik dat op dit moment zou willen, maar toch...
De 2061x vind ik persoonlijk wel lekkerder klinken dan de 1974x, die mist naar mijn idee toch behoorlijk wat laag, klinkt ook minder Plexi-achtig...
Die van Chris/CMW amps heb ik nog niet gehoord, ben wel benieuwd... :D
Ik zou denk ik gaan voor een Ceriatone/CMW/Vernet Lead & Bass of voor de Marshall 2061x...

Negative K3 fan
6 februari 2008, 16:21
zou het geen lijp idee zijn om zo'n lead & bass preamp te hangen aan een 50 watt EL34 eindtrap? ik begin namelijk helemaal warm te lopen door de lyrische verhalen en ik heb nog een LC losliggen waar ik nog een bestemming voor moet vinden.

Tristan
6 februari 2008, 16:34
Ik weet het niet man, ik denk dat die preamp wat minder gain heeft, werkt goed in combinatie met de EL84's maar ik denk dat het in combinatie met EL34's misschien wel een erg cleane toon gaat geven, slechts giswerk hoor, ik weet het natuurlijk niet zeker...
Oude Orange/Matamp amps klinken ook te gek, waarom bouw je niet eens zoiets?

Negative K3 fan
6 februari 2008, 16:45
is een optie, ik heb alleen een afkeer van Orange gekregen nadat ik 2 nieuwere modellen had getest bij musik produktiv en ik ben op zoek naar wat marshalls, anders tweak ik het huidige superbass gedoe gewoon verder.

Mitch
6 februari 2008, 17:23
Voor een 50W eindtrap moet je inderdaad iets pittigers zoeken. Trouwens, die CM20W vond ik al belachelijk hard. Op zichzelf al, maar in de mix helemaal. Een zwaardere eindtrap is met dat circuit echt pure overkill. En voor de"ik wil minimaal 50W voor die beuk in het laag" club: ja, dat laag zit er gewoon in...

Tristan
6 februari 2008, 19:16
Die nieuwe Orange amps zijn ook minder goed dan de oude, ik heb laatst een oude getest en die klonk waanzinnig mooi...
Die Customshop Orange amps klinken ook wel goed hoor, ik denk dat je zoiets wel cool zal vinden...
En Mitch, ik moet het wederom met je eens zijn man, het ding gaat HARD en er zit een aardige bak laag in de 2061x, ik mis zelfs met mijn bescheiden 2x12 cabje niks wat dat betreft...
Lyrische verhalen over de 2061x, okee, laat ik dan een paar minpuntjes noemen:
- Hij moet hard wil 'ie gaan oversturen, erg HARD...
- Veel cleane headroom dus (gelukkig klinkt 'ie clean ook wel lekker)...
Voor de rest weet ik het eigenlijk niet, heerlijke amp... :D

guitarguru
6 februari 2008, 21:27
Een Lead & Bass meeting?? :dance:
Ik neem mijn Vernet wel mee.........

Chris Winsemius
6 februari 2008, 22:20
Een Lead & Bass meeting?? :dance:
Ik neem mijn Vernet wel mee.........

Leuk idee (zelfs al over gehad buiten dit topic om)!

Ik hoop trouwens binnenkort nog even mij plexi Junior met 'n oude 20 watter te vergelijken enm wat laatste metingen te doen... reïssue van Marshall (waar dus de vele clones op gebasseerd zijn nadat het schema online kwam) verschilt 'n beetje tov. oude modellen

Qua 2061-meeting, om maar zo brutaal en vrijmoedig te zijn:

GuitarGuru met 'n Vernet amps 2061
Chris met 'n CMW amps Plexi Junior ™

Tristan?

Misschien ook verstandig/tof om 1 cabinet te gebruiken, ik weet dat Tristan (bijna) 'n toffe, bijbehorende Marshall kast heeft met (bijna) twee M20s d'r in (8 ohm), ik kan 'n 80s Marshall 4x10" buikkast meenemen met 80s Celestion 10L35s (8 ohm) en/of 'n heel lelijke kast met twee 60s M20s (4 of 16 ohm schakelbaar).

zjanke
6 februari 2008, 22:22
Mogen de twijfelaars ook komen luisteren? Als mijn Blue angel een nieuwe eigenaar heeft komt er ook een 2061 clone. Tristan heeft al eens een orginele voor mijn neus weggekaapt :nervous: (ok, ok ik had toen de centjes niet :()

Maar ik heb meteen een vraagje: Een setje met matchend cabinet is wel mooi, maar hoe hebben de clone-bezitters hier dat opgelost? Een "standaard" cabinet en dan maar niet matchen, zelf een cabinet gebouwd en getolexed met een zo goed mogelijke benadering van afmetingen en soort tolex of kun je bijvoorbeeld een ceriatone bestellen met headshell, maar zonder tolex en dan zelf een mooie match maken (Een paarse 2061?)

Tristan
6 februari 2008, 22:32
Leuk idee (zelfs al over gehad buiten dit topic om)!

Ik hoop trouwens binnenkort nog even mij plexi Junior met 'n oude 20 watter te vergelijken enm wat laatste metingen te doen... reïssue van Marshall (waar dus de vele clones op gebasseerd zijn nadat het schema online kwam) verschilt 'n beetje tov. oude modellen

Qua 2061-meeting, om maar zo brutaal en vrijmoedig te zijn:

GuitarGuru met 'n Vernet amps 2061
Chris met 'n CMW amps Plexi Junior ™

Tristan?

Misschien ook verstandig/tof om 1 cabinet te gebruiken, ik weet dat Tristan (bijna) 'n toffe, bijbehorende Marshall kast heeft met (bijna) twee M20s d'r in (8 ohm), ik kan 'n 80s Marshall 4x10" buikkast meenemen met 80s Celestion 10L35s (8 ohm) en/of 'n heel lelijke kast met twee 60s M20s (4 of 16 ohm schakelbaar).

Haha, goed idee Chris... :D
Ik dacht er vandaag nog aan dat ik je nog moest bellen, doe ik van de week wel even, ik denk dat ik zondag of maandag even langskom voor de speakerruil en alles, als dat jou ook uitkomt...

Maareuh, back on topic, waar gaat het gebeuren dan plaatsvinden?
Ergens in de buurt van Amsterdam/Utrecht ofzo?

Tristan
6 februari 2008, 22:34
Mogen de twijfelaars ook komen luisteren? Als mijn Blue angel een nieuwe eigenaar heeft komt er ook een 2061 clone. Tristan heeft al eens een orginele voor mijn neus weggekaapt :nervous: (ok, ok ik had toen de centjes niet :()

Maar ik heb meteen een vraagje: Een setje met matchend cabinet is wel mooi, maar hoe hebben de clone-bezitters hier dat opgelost? Een "standaard" cabinet en dan maar niet matchen, zelf een cabinet gebouwd en getolexed met een zo goed mogelijke benadering van afmetingen en soort tolex of kun je bijvoorbeeld een ceriatone bestellen met headshell, maar zonder tolex en dan zelf een mooie match maken (Een paarse 2061?)

Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het wegkapen van die amp... :D
Het cabinet is niet de beste die er is hoor, is wel lekker tilbaar en klinkt goed maar die 2x12 van Mitch (Vernet cab) klinkt beter, heeft een voller laag...

Chris Winsemius
6 februari 2008, 22:48
Haha, goed idee Chris... :D
Ik dacht er vandaag nog aan dat ik je nog moest bellen, doe ik van de week wel even, ik denk dat ik zondag of maandag even langskom voor de speakerruil en alles, als dat jou ook uitkomt...

Maareuh, back on topic, waar gaat het gebeuren dan plaatsvinden?
Ergens in de buurt van Amsterdam/Utrecht ofzo?

Geef morgen of overmorgen even 'n belletje.
Mijn Plexi Junior ™ is even de deur uit maar de MV werkt zeer ok.

Meeting-idee is "per ongeluk" :) ontstaan.
Ik zal wat mensen contacten en misschien weet iemand hier op/van GN wel wat? Misschien kan ik nog wat leuks regelen maar dat weet ik nu (nog) niet.

Wat mij betreft mag Zjanke ook komen :D LOL geintje, tuurlijk moet je d'r ook bij zijn!!!

Les Paul R8
6 februari 2008, 22:54
Maareuh, back on topic, waar gaat het gebeuren dan plaatsvinden?
Ergens in de buurt van Amsterdam/Utrecht ofzo?

Ik weet nog wel een leuk plekje in Lelystad.......;)

Chris Winsemius
6 februari 2008, 22:57
Ik weet nog wel een leuk plekje in Lelystad.......;)

Ik begrijp dat de catering daar al klaar staat? :D

Zonder dollen: goed idee man!

Chris Winsemius
6 februari 2008, 23:01
Maar ik heb meteen een vraagje: Een setje met matchend cabinet is wel mooi, maar hoe hebben de clone-bezitters hier dat opgelost? Een "standaard" cabinet en dan maar niet matchen, zelf een cabinet gebouwd en getolexed met een zo goed mogelijke benadering van afmetingen en soort tolex of kun je bijvoorbeeld een ceriatone bestellen met headshell, maar zonder tolex en dan zelf een mooie match maken (Een paarse 2061?)

Ik wist dat ie heel goed zou klinken met M20s en daar heb ik twee oude van.
Ik had 'n jaren 80 mini 2x12" buikkast maar die staat nu bij LP R8 en de buikkast (4x10") is gewoon heerlijk icm. mijn Plexi Junior ™.

Mitch
7 februari 2008, 09:18
Nou Robbert, weet wat je aanbiedt.... die 2061's gaan tyfushard, laat staan in zo'n relatief kleine ruimte :nervous:
Mij lijkt een mini-meeting erg leuk en wil ook graag mijn kast ter beschikking stellen trouwens (al staat -ie nu wat lastig bereikbaar in de opslag, noodgedwongen).
Maar goed, ik heb voorlopig Chris' 20W beestje mee, dus als we tegen de tijd dat ik er mee klaar ben eens wat organiseren....

Jimwoud
7 februari 2008, 09:41
Ben toch ook wel erg benieuwd naar die 2061x (clones) geworden. Hoe klinken ze op laag volume? Of moet je dan echt een MV hebben? Zoek nog een versterker voor thuis en te jammen.
M'n Sovtek klinkt toch niet echt lekker clean op laag volume, en pedalen spuugt ie ook zo weer uit. Gelukkig overstuurd met een booster klinkt ie wel heerlijk.

Tristan
7 februari 2008, 12:28
Op laag volume is hij clean, klinkt wel mooi, ik vind zelf een oude Orange, Vox of een Matchless Phoenix clean wel nog net iets lekkerder klinken maar het scheelt niet heel veel...
Het is eigenlijk geen amp voor thuis en voor kleine jamsessies, daarvoor gaat 'ie gewoon veel te hard...

Michael AE
7 februari 2008, 13:27
Hoor ik daar het woord "meeting" vallen? :D

Franc
7 februari 2008, 13:51
Hoor ik daar iemand "Hoor ik daar het woord "meeting" vallen" roepen? :D

Geef me dan nog ff wat tijd, 20Watter is in de maak ;)

guitarguru
7 februari 2008, 15:18
Hoor ik daar iemand "Hoor ik daar het woord "meeting" vallen" roepen? :D

Geef me dan nog ff wat tijd, 20Watter is in de maak ;)


Anders neem ik die van mij toch lekker mee Franc....... 8-)
Maar, je bent natuurlijk welkom. Is die van jou identiek aan de mijne? Ook PPIMV?

Jimwoud
7 februari 2008, 15:28
Anders neem ik die van mij toch lekker mee Franc....... 8-)
Maar, je bent natuurlijk welkom. Is die van jou identiek aan de mijne? Ook PPIMV?

Hoe klinkt hij met PPIMV op laag volume? Uiteraard dat hij niet tot zijn recht zal komen, maar klinkt het beter dan een epi valve jr, etc. of een transistorbak.

guitarguru
7 februari 2008, 15:39
Hoe klinkt hij met PPIMV op laag volume? Uiteraard dat hij niet tot zijn recht zal komen, maar klinkt het beter dan een epi valve jr, etc. of een transistorbak.


Ja, je krijgt natuurlijk een heerlijke crunch op huiskamernivo. Klinkt helemaal niet verkeerd hoor. Lekkere classic rock sound. Overdrive ervoor voor een smeuige leadsound. :hippie:

Les Paul R8
7 februari 2008, 16:21
Nou Robbert, weet wat je aanbiedt.... die 2061's gaan tyfushard, laat staan in zo'n relatief kleine ruimte :nervous:
Mij lijkt een mini-meeting erg leuk en wil ook graag mijn kast ter beschikking stellen trouwens (al staat -ie nu wat lastig bereikbaar in de opslag, noodgedwongen).
Maar goed, ik heb voorlopig Chris' 20W beestje mee, dus als we tegen de tijd dat ik er mee klaar ben eens wat organiseren....

Ik weet dat ze hard gaan, maar ben er niet bang voor :) Mijn Studio 15 werd gemeten op 114dB, wat harder was dan de Engl Powerball van Andy, terwijl die ook voluit stond. De Studio 15 zet ik af en toe ook in mijn hokje voluit.

Als speaker kan ik mijn 2x12 Marshall ook aanbieden. Ik moet hem alleen nog even repareren, want er zit een vervelende resonantie in. Overigens is deze uitgerust met 2 x Rola Greenbacks, die het aantal dB's weer wat zullen terugbrengen.

guitarguru
7 februari 2008, 16:33
Ik weet nog wel een leuk plekje in Lelystad.......;)

Lelystad?? Wel een typhus eind rijden zeg!! Voor de anderen dan......... :D

Franc
7 februari 2008, 16:48
Dat wordt weer een dagje opa en oma ...

Voor vrouw en kinderen dan 8-)

guitarguru
7 februari 2008, 17:39
Weet niet wat voor ruimte LP R8 heeft, anders kunnen we misschien een repetitie-studio afhuren of een zaaltje regelen.

Mitch
7 februari 2008, 18:18
Met zijn vijven kan net, denk ik. Maar inderdaad, halverwege (bij Melody Line A'dam bijvoorbeeld) een hokje huren is ook geen slecht idee. Hangt ervan af hoe groot de mini-meeting wordt...

Chris Winsemius
8 februari 2008, 00:53
Met zijn vijven kan net, denk ik. Maar inderdaad, halverwege (bij Melody Line A'dam bijvoorbeeld) een hokje huren is ook geen slecht idee. Hangt ervan af hoe groot de mini-meeting wordt...

+1 voor de dansschooldames-meeting! :D

Lijkt mij ook 'n goed plan, misschien 'n lijstje starten en 'n datum prikken (voor mij het liefst na eind februari).

guitarguru
8 februari 2008, 13:28
Kan er dan iemand een 'grote' Plexi meenemen ter vergelijk? Er wordt wel steeds geroepen dat het een mini-Plexi zou zijn, maar ik vind het toch een heel ander beestje hoor.
Gisteravond weer met mijn Vernet 50 watt Plexi Lead gerepeteerd over dezelfde 1x12 kast met Greenback. De 50 watter geeft veel meer druk en cruncht veel smoother door de EL34's, denk ik. Het geluid heeft meer body en voelt groter dan de 20 watter. Maar verder weegt ie helaas ook een stuk zwaarder en blijf ik op de 20 watter repeteren. Maar zomaar uitwisselbaar qua sound en feel zijn ze, vind ik, niet.

Franc
8 februari 2008, 13:33
Dan ben jij dus de aangewezen persoon om beide even mee te nemen ! (of klinkt dat nu als spam ;) )

guitarguru
8 februari 2008, 13:38
Dan ben jij dus de aangewezen persoon om beide even mee te nemen ! (of klinkt dat nu als spam ;) )

No problem! Vernet zal rijk vertegenwoordigd zijn (of klinkt dat nu als spam)

Chris Winsemius
8 februari 2008, 14:49
Kan er dan iemand een 'grote' Plexi meenemen ter vergelijk? Er wordt wel steeds geroepen dat het een mini-Plexi zou zijn, maar ik vind het toch een heel ander beestje hoor.
Gisteravond weer met mijn Vernet 50 watt Plexi Lead gerepeteerd over dezelfde 1x12 kast met Greenback. De 50 watter geeft veel meer druk en cruncht veel smoother door de EL34's, denk ik. Het geluid heeft meer body en voelt groter dan de 20 watter. Maar verder weegt ie helaas ook een stuk zwaarder en blijf ik op de 20 watter repeteren. Maar zomaar uitwisselbaar qua sound en feel zijn ze, vind ik, niet.

Er zijn veel typen plexies; JTM45, JMPs, 18 Watters, 20 Watters, 200 Watters, PA modellen, Bass modellen maar vaak wordt de 50 of 100 Watt Lead gezien als DE plexi.

Qua karakter vind ik zelf de 2061 meer richting JTM45, Bass of PA gaan dan naar 1987 of 1959, naast andere eindbuizen verschilt het circuit behoorlijk.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar 'n vergelijking tussen 2061s, Fender DeluxeReverbs en VOX AC15(HW)s omdat de 2061 ook behoorlijk clean maar toch luid is.

Als de meeting in maart wordt gehouden kan ik waarschijnlijk ook 'n 50 Watt Plexi + © meenemen, zelf zou ik het ook heel leuk vinden als Franc er ook bij is.

guitarguru
8 februari 2008, 14:59
Er zijn veel typen plexies; JTM45, JMPs, 18 Watters, 20 Watters, 200 Watters, PA modellen, Bass modellen maar vaak wordt de 50 of 100 Watt Lead gezien als DE plexi.

Qua karakter vind ik zelf de 2061 meer richting JTM45, Bass of PA gaan dan naar 1987 of 1959, naast andere eindbuizen verschilt het circuit behoorlijk.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar 'n vergelijking tussen 2061s, Fender DeluxeReverbs en VOX AC15(HW)s omdat de 2061 ook behoorlijk clean maar toch luid is.

Als de meeting in maart wordt gehouden kan ik waarschijnlijk ook 'n 50 Watt Plexi + © meenemen, zelf zou ik het ook heel leuk vinden als Franc er ook bij is.

Mmm, als ik het over een Plexi heb, bedoel ik inderdaad een 1987 of een 1959 inderdaad.
Dus als ik een soortgelijk circuit bij lager wattage had willen hebben, had ik beter voor een andere kunnen kiezen? Een 18 watter misschien?

Franc
8 februari 2008, 17:34
Ik vind persoonlijk een 18Watter ook niet als een plexi klinken.

Het beste plexi geluid op een laag volume, is een plexi op laag volume :D
Je hebt toch een PPIMV ;)

Chris Winsemius
8 februari 2008, 17:56
Mmm, als ik het over een Plexi heb, bedoel ik inderdaad een 1987 of een 1959 inderdaad.
Dus als ik een soortgelijk circuit bij lager wattage had willen hebben, had ik beter voor een andere kunnen kiezen? Een 18 watter misschien?

PPIMV zoals Franc meldde is meestal de handigste/beste oplossing.
Je zou ook 'n 1987 met 6V6s (20 à 25 Watt dan) kunnen (laten) bouwen voor (wel :) ) 3 dB minder volume maar da's de moeite imho niet waard.

Alle genoemde modellen zijn plexies met zeker "de typische Marshall-sound" maar wel met verschillende karakters en "gainstructures". 18 Watter is ook weer behoorlijk anders dan 'n 1987 maar scheurt wel meer dan 'n 20 Watter (wat weer niet aan die 2 Watt extra of buizengelijkrichter vs. diodegelijkrichter ligt maar vooral aan het andere circuit).

Anyway: 2061-meeting lijkt mij 'n tof plan!

Franc
8 februari 2008, 18:24
Ik ben ook voor, maar wel als ik wat mee te nemen heb :)

guitarguru
8 februari 2008, 19:14
PPIMV zoals Franc meldde is meestal de handigste/beste oplossing.
Je zou ook 'n 1987 met 6V6s (20 à 25 Watt dan) kunnen (laten) bouwen voor (wel :) ) 3 dB minder volume maar da's de moeite imho niet waard.

Alle genoemde modellen zijn plexies met zeker "de typische Marshall-sound" maar wel met verschillende karakters en "gainstructures". 18 Watter is ook weer behoorlijk anders dan 'n 1987 maar scheurt wel meer dan 'n 20 Watter (wat weer niet aan die 2 Watt extra of buizengelijkrichter vs. diodegelijkrichter ligt maar vooral aan het andere circuit).

Anyway: 2061-meeting lijkt mij 'n tof plan!

Okay, mij ging het dus om een Plexi sound en feel in een licht en draagbaar pakket en niet perse om de 3 dB volumereductie. Mijn 50 watter is met flightcase gewoon een onhandelbaar blok aan mijn been. Scheelt me een keer lopen. Dus een 1987 circuit/sound met een lichtere eindtrap was mijn insteek, en ik koos, eigenlijk blind, voor de 2061. Maar het blijft een heerlijke amp hoor, maar niet helemaal de Plexi waar ik op hoopte. Try before you buy!

guitarguru
9 februari 2008, 10:48
Ik ben ook voor, maar wel als ik wat mee te nemen heb :)

Aan de arbeid dan!! :seriousf:

Ben je, afgezien van de Lead & Bass, nog met andere ampjes bezig?

Topic starter is al lang afgehaakt? ;)

guitarguru
14 februari 2008, 11:42
Heb net mijn Vernet Lead & Bass even bespeeld op twee verschillende 1x12 kastjes. Wat een enorm verschil!

Een kastje met de G12H-100 klinkt heerlijk. De amp heeft bakken headroom inderdaad en de sound heeft echt die belletjes in het hoog en een heerlijke warme punch. De speaker is lekker efficiënt, en doet dus niet mee met toevoegen van extra vervorming. Ik vind dit echt geweldig en ga steeds cleaner spelen vanwege de enorme dynamiek.

Het andere kastje heeft een Chinese G12M-25. Wat een dooie doffe ellende, als ik hem naast het andere kastje hoor. Heel veel ongedefinieerd mid, geen sprankeling te ontdekken. Een dozige sound kortom. Wat een eyeopener zeg!

Komt de Heritage-serie wel in de buurt van bovengenoemde kwaliteiten? Zou ik niet beter eens een G12H30 kunnen proberen? Ik twijfel nu ook aan mijn 2x12 kast met Chinese Greenbacks. Hebben jullie suggesties voor mij.

Je zult zeggen, je hebt nu toch je speaker gevonden? Ben inderdaad wat in verwarring nu, en voel me toch nog aangetrokken tot de zo door jullie geroemde andere speakers uit de Heritage serie.
Bedankt alvast voor jullie input.

Rutger
14 februari 2008, 11:53
Het verbaast me dat je die G12H100 mooi vind. Heb je je amp wel goed opengetrokken? Mijn ervaring is dat die speakers dan irritant schel worden.

Zou inderdaad de Heritage G12M en G12H even proberen, da's toch echt goeie kwaliteit en met name de G12H heeft een veel mooier hoog dan de H100.

guitarguru
14 februari 2008, 12:12
Het verbaast me dat je die G12H100 mooi vind. Heb je je amp wel goed opengetrokken? Mijn ervaring is dat die speakers dan irritant schel worden.

Zou inderdaad de Heritage G12M en G12H even proberen, da's toch echt goeie kwaliteit en met name de G12H heeft een veel mooier hoog dan de H100.

Thuis mijn amp opentrekken is geen optie hoor, maar vanavond neem ik hem wel mee naar de bandrepetitie. Het schelle, dat jij noemt, ervaar ik hier op medium volume, als rinkelende belletjes, een lekker mid/top hoog. Misschien wordt het lelijk als het geluidsnivo verder omhoog gaat, geen idee. Voor bluesy dingen met mijn Strat helemaal het einde. Er zit ook niet zo veel mid in trouwens. Ben ik misschien toch meer een Fender amp mannetje....... :chicken:

Franc
14 februari 2008, 12:13
Aan de arbeid dan!! :seriousf:

Ben je, afgezien van de Lead & Bass, nog met andere ampjes bezig?

Een 'Tweed Deluxe' :) ben erg benieuwd hoe dat klinkt.

Rutger
14 februari 2008, 12:24
Thuis mijn amp opentrekken is geen optie hoor, maar vanavond neem ik hem wel mee naar de bandrepetitie. Het schelle, dat jij noemt, ervaar ik hier op medium volume, als rinkelende belletjes, een lekker mid/top hoog. Misschien wordt het lelijk als het geluidsnivo verder omhoog gaat, geen idee. Voor bluesy dingen met mijn Strat helemaal het einde. Er zit ook niet zo veel mid in trouwens. Ben ik misschien toch meer een Fender amp mannetje....... :chicken:
Ja, dat klopt. Het wordt pas storend als je hem goed opentrekt: repetitie volume. t Hangt ook allemaal samen met wat er voor de speakers zit natuurlijk, dus het zou voor jou wel mee kunnen vallen. Maar je zult t wel merken.

Nielsje
14 februari 2008, 12:27
Wordt deze meeting ook toegankelijk voor studenten die absoluut geen geld hebben voor een nieuwe versterker, maar die wel graag het en een en ander wil horen..?

Als blijk van goeie wil kan ik eventueel m'n Bogner 2 x 12 met G12-65's en beamblockers beschikbaar stellen..

Rutger
14 februari 2008, 12:31
Dan kan ik ook wel voor een set oude G12H's zorgen als testmateriaal, heb alleen geen speakerkast om ze in te stoppen :p

Franc
14 februari 2008, 12:31
Dan kan ik ook wel voor een set oude G12H's zorgen als testmateriaal, heb alleen geen speakerkast om ze in te stoppen :p

Daar is wel voor te zorgen denk ik.

Rutger
14 februari 2008, 12:37
Oke, lijkt me sowieso een interessante meeting om bij te zijn. :)

Hebben we alleen nog een datum en locatie nodig

Chris Winsemius
14 februari 2008, 13:32
2e Helft maart in MelodyLine te A'dam?

Franc
14 februari 2008, 13:33
Eh....A'dam? Jij hoeft zeker niet te parkeren :D

Chris Winsemius
14 februari 2008, 13:36
Eh....A'dam? Jij hoeft zeker niet te parkeren :D

Voldoende gratis parkeergelegenheid aldaar en ik laat me altijd parkeren :)

minas
14 februari 2008, 14:02
Ik krijg door al deze topic ook steeds meer gas naar een Plexi head.

Is het voor thuis gebruik te doen om deze te gebruiken icm Loadbox of is dit zonde in verband met tone verlies?

Franc
14 februari 2008, 14:03
Voldoende gratis parkeergelegenheid aldaar en ik laat me altijd parkeren :)

Ik laat me ook wel eens parkeren maar ik ben dan toch altijd degene die zijn portemonnee moet trekken ;) :D

Chris Winsemius
14 februari 2008, 14:07
Ik krijg door al deze topic ook steeds meer gas naar een Plexi head.

Is het voor thuis gebruik te doen om deze te gebruiken icm Loadbox of is dit zonde in verband met tone verlies?

Is afhankelijk v/h circuit (je hebt verschillende plexies) maar meestal werkt 'n zgn. post pi mastervolume zéér goed in 50/100 Watt lead-plexies, ik zal 'n CMW Plexi + meenemen.

@Nielsje:
er is daar bier dus studentikoze gitaristen kunnen/mogen ook langskomen wat mij betreft :)

minas
14 februari 2008, 14:20
Dank je wel. Ben zeer benieuwd.

Tristan
14 februari 2008, 15:29
2e Helft maart in MelodyLine te A'dam?

Onder voorbehoud kan ik dan wel, alleen 13, 14 en 15 Maart zit ik helemaal vol, misschien komt daar die week/dat weekend nog wat bij (optredens met John Doe's Revenge in Berlijn)...

paulbekkers
14 februari 2008, 16:02
Is afhankelijk v/h circuit (je hebt verschillende plexies) maar meestal werkt 'n zgn. post pi mastervolume zéér goed in 50/100 Watt lead-plexies, ik zal 'n CMW Plexi + meenemen.

@Nielsje:
er is daar bier dus studentikoze gitaristen kunnen/mogen ook langskomen wat mij betreft :)

Dus een plexi met PPIMV werkt prima op lagere volumes?
Is een Plexi 50 (Lead of Bass, ik weet het verschil niet) mooi voor clean?
Kun je hem op lagere volumes nog clean houden?

Heeft zo'n 18 watt ding überhaupt nog clean, of is dat in de categorie: "daar koop je hem niet voor."?
Stel: ik wil een mooi amp voor die lekkere rock-scheur. Als ik daarbij ook nog hoop op een mooi open clean, heeft het dan zin om te beginnen aan een plexi? Heeft het dan zin om te beginnen aan een 18 watter? En wat voor invloed heeft de gelijkrichter? Is die buizengelijkrichter in de plexi echt een cruciaal onderdeel voor de tone?

Franc
14 februari 2008, 16:04
Zo, je wilt nogal wat weten :D

Mitch
14 februari 2008, 16:16
Een zondagje ? Ik moet zelf in maart alleen op zaterdagen 8, 15 en 29 spelen, verder niet. Dan kan ik meenemen ófwel een 1x12 open back met Heritage H30 of een closed back 2x12 met Heritage M20's. Er staat er afwisselend één thuis en één in de opslag, dus ik hoor wel wat men het meest interessant vindt om te horen...

Mitch
14 februari 2008, 16:22
Zo, je wilt nogal wat weten :D
Zeg dat ! Paul, je stelt zó veel vragen dat ik denk dat het handiger is dat je het e.e.a. eens in real life gaat ondervinden. Overweeg dus naar de 18/20/50 watt Marshalleqsue mini-meeting te komen in maart !

Mijn korte versie:
18W voldoende clean headroom voor gemiddelde repetities en gigs waar je het podiumvolume beschaafd houdt.
20W: plenty clean headroom. Punt.
plexi: kan beide, kan zowel prima crunchen op ager volume (met PPIMV dus hè?) maar kan ook nog prima clean, clean met randje op behoorlijk volume.

Chris Winsemius
14 februari 2008, 16:23
Dus een plexi met PPIMV werkt prima op lagere volumes?
Afhankelijk v/h type, circuit en kwaliteit v/d onderdelen: yep.
Is een Plexi 50 (Lead of Bass, ik weet het verschil niet) mooi voor clean?
Bass-versie is wat cleaner en "ronder" (lekker met Stratjes), lead-versie (afhankelijk v/h circuit) scheurt eerder en meer.
Kun je hem op lagere volumes nog clean houden?
Ip. ja.
Heeft zo'n 18 watt ding überhaupt nog clean, of is dat in de categorie: "daar koop je hem niet voor."?
Zeker wat maar minder dan 'n 20 Watter, JTM45 of Bass, ligt meer aan het circuit dan aan het uitgangsvermogen.
Stel: ik wil een mooi amp voor die lekkere rock-scheur. Als ik daarbij ook nog hoop op een mooi open clean, heeft het dan zin om te beginnen aan een plexi?
Afhankelijk van je speelstijl en smaak, veelal moet je gewoon je gitaarvolumeregelaar(s) wat terugdraaien of iets minder hard aanslaan voor clean.
Heeft het dan zin om te beginnen aan een 18 watter?
Lastig om zo even te beantwoorden, luister/voel vooral zelf met je eigen gitaar met wat verschillende plexies.
En wat voor invloed heeft de gelijkrichter? Is die buizengelijkrichter in de plexi echt een cruciaal onderdeel voor de tone?
Buizengelijkrichter werd alléén bij de 18 Watters en de 50 Watters/JTM45s tot +/- '67 gebruikt. Zowel de EZ81 en GZ34 gelijkrichtbuizen hebben beduidend minder "sag"dan 5U4s of 5Y3s, verschillen in sound en feel zitten meer in het (andere) circuit en (andere) trafo's tov. modellen met diode-gelijkrichters.

Plexi-periode: '63-'69.
Omvat zowel JTM45s, 18 Watters, 20 Watters, en 50/100/200 Watters. Meeste mensen omschrijven de post '67 50 of 100 Watt modellen als DE plexies.

Chris Winsemius
14 februari 2008, 16:56
Ik heb net even MelodyLine gebeld.

Mijn idee is het volgende:

1 of 2 ruimtes op de begane grond (ivm. gesjouw), zondagmiddag 30 maart tussen 15 en 18 uur (effektieve scheur tijd :) ).

Hoe eerder we het kunnen regelen met MelodyLine hoe groter de kans op spcifieke ruimte(s) op de begane grond en de zondagmiddag.

Lijstje maken?
Het lijkt mij handig om het aankomende maandag te weten qua hoeveelheid GNetters en gear, ip. wil ik het wel regelen. Kosten zijn niet echt hoog.

Rutger
14 februari 2008, 17:02
Klinkt goed, Melodyline ziet er ook wel chique uit :)

Als mijn ouwe G12H's gewenst zijn als testspeakers, wil ik wel komen. Anders lijkt mijn aanwezigheid wat overbodig.
Zondagmiddagen komen mij inderdaad ook goed uit. t Is mij (nu nog) om het even welke

Lexvandoef
14 februari 2008, 17:09
Ik ben ook wel geinteresseerd om te komen, als er nog plek is.

Ik kan mijn marshall 2x12 met ouwe G12-65's wel beschikbaar stellen om te testen, en evt nog wel iets anders dat door CMW gemod is, maar das geen plexi.

Tristan
14 februari 2008, 17:26
Die G12-65's ben ik heel benieuwd naar... :)

Chris:
30 Maart klinkt mij wel goed in de oren, net nog een optreden voor 23 Maart binnengekregen dus daar zit ik ook al vast...
De 30e kan ik wel vrij houden...

Franc
14 februari 2008, 17:27
30 Maart klinkt mij ook goed :)

Luke-wannabe
14 februari 2008, 17:34
Ik ben ook erg geinteresseerd om te komen. Is dat de bedoeling, of hebben jullie liever niet dat er veel mensen komen? Ben nu hevig opzoek naar een goede amp en begin nu steeds meer te denken dat ik aan de plexi moet.
Ik heb alleen niks om mee te nemen buiten mijn eigen gitaar. Is dat erg?

Chris Winsemius
14 februari 2008, 17:34
23e is dacht ik pasen of zo?

Lex: neem die non-plexi ook mee, mijn non-plexi ™ gaat iig. mee (ivm. openback G65).

Zullen we trouwens 1 of 2 ruimtes, liefst naast elkaar doen? Bij meer dan 10 man is dat misschien wel handig en is het makkelijker om versterkers te testen (ipv. tig door elkaar heen)?

Qua 2061-vergelijking: misschien wel verstandig om daar 1 speakerkabel, 1 gitaarsnoer en 1 specifieke kast voor te gebruiken om de vergelijking zo precies mogelijk te kunnen doen. Qua PPMV vs. loadbox neem ik nog wel 'n 8 ohms Koch LB 120 mee.

Franc
14 februari 2008, 17:40
Moeten we ff kijken wat de kosten worden voor 2 ruimtes?

Mitch
14 februari 2008, 17:52
30 maar twee ruimtes lijkt me prima. Misschien kun je in overleg regelen dat we op een iets afwijkende tijd kunnen, vanaf 14u bijvoorbeeld. Dit soort specifieke meetings zijn namelijk altijd te kort :D
Als je meldt dat er wat volk op af komt, dat het een meeting is (baromzet...) zijn ze daar vaak wel voor te porren.

Om daar dus even voor Luke op in te gaan: uiteraard zijn luisteraars ook welkom. Dit soort specifiek meetings kunnen je juist ontzettend veel wijzer maken, er komt allerlei spul dat je in een winkel niet zo 1, 2, 3 ziet.

Franc
14 februari 2008, 18:17
Sowieso zijn er SPELERS nodig :)

Een beetje met een soldeerbout zwaaien is 1 ding, maar.... ;)

E-J
14 februari 2008, 18:21
Ik zou eventueel ook wel willen komen. Ik ben nog steeds geinteresseerd in een "kleine" Marshall/Vernet. Amsterdam is vanaf Maastricht wel erg ver, maar zoals Mitch al zei is de kans klein dat je dat spul nog een keer in die mate bij elkaar ziet. Hoe meer mensen, hoe lager de kosten zullen zijn, mits jullie instemmen met mijn aanwezigheid natuurlijk :).

Oja, ik kan eventueel mijn Edwards Les Paul meenemen...

guitarguru
14 februari 2008, 18:52
Ja te gek! 30 maart is okay.

Ik neem dan mijn beide Vernets mee. De 20 watt Lead & Bass en mijn 50 watt Lead. Ben nog op zoek naar goede speakers, dus veel kastjes graag!

Chris Winsemius
14 februari 2008, 18:57
Kan ik er (redelijker wijs) vanuit gaan dat de volgende mensen iig. komen:
Franc
Tristan
Mitch
guitarguru
EJ NL
Lexvandoef
Chris W.

Ik probeer morgen ML te contacten voor 2 ruimtes op 30 maart, liefst v/a 13:30/14:00 uur, hoe meer zielen hoe meer geluid/vreugd en hoe minder kosten pp.

Zullen we 'n lijstje gaan maken?

Mitch
14 februari 2008, 19:10
Ik denk dat er nog wel een paar willen komen en ook zeker de Amsterdamse forumleden (ondanks de afwezigheid van hoofd) willen vast wel voor wat baromzet zorgen :D
Ik open wel even een apart topic. Hoe meer aanmeldingen, hoe groter de kans dat ML toezegt in soepelere openingstijden. Bij de grote meetings kregen we de ruimtes zelfs gratis...

paulbekkers
14 februari 2008, 20:19
Dus een plexi met PPIMV werkt prima op lagere volumes?
Afhankelijk v/h type, circuit en kwaliteit v/d onderdelen: yep.
Is een Plexi 50 (Lead of Bass, ik weet het verschil niet) mooi voor clean?
Bass-versie is wat cleaner en "ronder" (lekker met Stratjes), lead-versie (afhankelijk v/h circuit) scheurt eerder en meer.
Kun je hem op lagere volumes nog clean houden?
Ip. ja.
Heeft zo'n 18 watt ding überhaupt nog clean, of is dat in de categorie: "daar koop je hem niet voor."?
Zeker wat maar minder dan 'n 20 Watter, JTM45 of Bass, ligt meer aan het circuit dan aan het uitgangsvermogen.
Stel: ik wil een mooi amp voor die lekkere rock-scheur. Als ik daarbij ook nog hoop op een mooi open clean, heeft het dan zin om te beginnen aan een plexi?
Afhankelijk van je speelstijl en smaak, veelal moet je gewoon je gitaarvolumeregelaar(s) wat terugdraaien of iets minder hard aanslaan voor clean.
Heeft het dan zin om te beginnen aan een 18 watter?
Lastig om zo even te beantwoorden, luister/voel vooral zelf met je eigen gitaar met wat verschillende plexies.
En wat voor invloed heeft de gelijkrichter? Is die buizengelijkrichter in de plexi echt een cruciaal onderdeel voor de tone?
Buizengelijkrichter werd alléén bij de 18 Watters en de 50 Watters/JTM45s tot +/- '67 gebruikt. Zowel de EZ81 en GZ34 gelijkrichtbuizen hebben beduidend minder "sag"dan 5U4s of 5Y3s, verschillen in sound en feel zitten meer in het (andere) circuit en (andere) trafo's tov. modellen met diode-gelijkrichters.

Plexi-periode: '63-'69.
Omvat zowel JTM45s, 18 Watters, 20 Watters, en 50/100/200 Watters. Meeste mensen omschrijven de post '67 50 of 100 Watt modellen als DE plexies.


Onwijs bedankt voor de gigantische hoeveelheid info.
Als het lukt, is het inderdaad een goed idee voor me om op die meeting te komen...

Chris Winsemius
14 februari 2008, 20:23
Ik denk dat er nog wel een paar willen komen en ook zeker de Amsterdamse forumleden (ondanks de afwezigheid van hoofd) willen vast wel voor wat baromzet zorgen :D
Ik open wel even een apart topic. Hoe meer aanmeldingen, hoe groter de kans dat ML toezegt in soepelere openingstijden. Bij de grote meetings kregen we de ruimtes zelfs gratis...

CMW amps wil wel wat sponseren.

Chris Winsemius
14 februari 2008, 20:25
Onwijs bedankt voor de gigantische hoeveelheid info.
Als het lukt, is het inderdaad een goed idee voor me om op die meeting te komen...

Graag gedaan.
Zo'n meeting geeft je de gelegenheid om 'ns wat plexi-(achtige)-amps te proberen en 't is nog leuk ook om 'ns wat forummensen IRL mee te maken.

Mitch
14 februari 2008, 20:33
CMW amps wil wel wat sponseren.
Mafkees, als het woord 'gratis' eenmaal is gevallen behoort de Hollandsche Handelsgeest over u neer te dalen... :B
En nu aanmelden in het centrale meeting topic ! Vort !

Chris Winsemius
14 februari 2008, 20:46
Mafkees, als het woord 'gratis' eenmaal is gevallen behoort de Hollandsche Handelsgeest over u neer te dalen... :B
En nu aanmelden in het centrale meeting topic ! Vort !

Grapjas :)
Toen ik vanmorgen die prijzen hoorde dacht ik dat al.

Franc
14 februari 2008, 20:58
We moeten denk ik even kijken wat de kosten worden.
Ik kan ook wel roepen dat ik sponsor maar zo kapitaalkrachtig is VA nog niet en ik kan niet zien wat ik dan op mijn hals haal ;)

Wellicht dat Chris en ik gewoon een vast deel (zo niet alles) van de huur voor onze rekening kunnen nemen, zodat het voor de rest wat minder afhankelijk is van de opkomst. Wij kunnen toch de BTW terugkrijgen ;)

Jimwoud
15 februari 2008, 10:28
Ik wil ook wel van de partij zijn. Ben wel benieuwd naar die amps. Waar is dat aanmeld topic?! Woon tegen die tijd toch weer in het amsterdamse.

diengeman
15 februari 2008, 15:43
Ik wil ook graag naar de meeting komen.

Begrijp ik nu goed dat er de 2061(x) en 1974(x) van Marshall, CMW, Vernet en de standaard Ceriatone zijn?

Ik kan het volgende meenemen:
-Marshall JMP 2203 uit 1980 (origineel)
-2 keer 12 speakerkast met heritage G12M20's (speciaal model met beide speakers een tikkeltje naar beide zijkanten en omhoog gericht en 2 gaten achterin de cab voor een mooie spreiding en open sound)(is denk ik een zelfbouw-kast)
-Marshall 2061cx cab met nieuwe blue alnico's
-Marshall 1960AX met 2 G12M25 van de jaren 90 en 2 G12M25 van de jaren 60.

Als er minstens de Marshall 2061cx, CMW 2061 (lead&bass) en de standaard Ceriatone 2061 (lead&bass) zijn, dan kom ik iig heel graag.
En als er nog een 1974x is, dan ben ik helemaal blij. Lijkt me superinteressant wat de verschillen tussen deze zijn en de verschillen tussen deze en een JMP 2203 op hoog en laag volume.

Franc
15 februari 2008, 15:49
Ik weet niet of er een standaard Ceriatone zal zijn.

Mijn versie is wel grotendeels Ceriatone, maar ik gebruik Mustard Cap clones van TAD waar de Ceriatone Mallories heeft en carbonfilm weerstanden ipv CC weerstanden.

Chris Winsemius
15 februari 2008, 16:03
Ik wil ook graag naar de meeting komen.

Begrijp ik nu goed dat er de 2061(x) en 1974(x) van Marshall, CMW, Vernet en de standaard Ceriatone zijn?

Ik kan het volgende meenemen:
-Marshall JMP 2203 uit 1980 (origineel)
-2 keer 12 speakerkast met heritage G12M20's (speciaal model met beide speakers een tikkeltje naar beide zijkanten en omhoog gericht en 2 gaten achterin de cab voor een mooie spreiding en open sound)(is denk ik een zelfbouw-kast)
-Marshall 2061cx cab met nieuwe blue alnico's
-Marshall 1960AX met 2 G12M25 van de jaren 90 en 2 G12M25 van de jaren 60.

Als er minstens de Marshall 2061cx, CMW 2061 (lead&bass) en de standaard Ceriatone 2061 (lead&bass) zijn, dan kom ik iig heel graag.
En als er nog een 1974x is, dan ben ik helemaal blij. Lijkt me superinteressant wat de verschillen tussen deze zijn en de verschillen tussen deze en een JMP 2203 op hoog en laag volume.

Gewoon komen dus! :)

Tristan heeft 'n MARSHALL 2061X + bijbehorende kast (met andere speakers).
Qua hoeveelheid maximale gain komt 'n type 1987 of 1959 dichter in de buurt v/e 2203 dan 'n (std.) 18 of 20 Watter.

Nog mensen met 'n Marshall 1974X of zo'n amp v/e ander merk/bouwer?

diengeman
15 februari 2008, 16:26
Ik heb ook nog een originele Marshall 1959 Superlead uit '74 die ik mee kan nemen.
Maar als ik alles mee moet nemen is dat nogal erg veel sjouwen.
De Superlead is ook nog helemaal als nieuw, vanbinnen en vanbuiten, dus daar ben ik erg zuinig op. Maar misschien neem ik deze wel mee ipv de JMP.
Maar de JMP leek me wel handig om de 18 en 20 watters te testen op oversturing in vergelijking met deze JMP. De Superlead krijgt met een juiste aanslag pas een lekkere slagoversturing op standje 2. En dat is al heel hard.
Met de JMP kan dat al heel makkelijk met de Master en de Pre-amp beiden op 2 a 3. En de JMP is ook heel gemakkelijk clean te krijgen en klinkt clean ook erg goed. Dus die lijkt me iets beter voor verschillende tests van clean naar oversturing. En dan kan er getest worden of de CMW of 2061x bijvoorbeeld met de juiste slag op verschillende volumes ook redelijk valt te oversturen. Ik begrijp dat er geen verschrikkelijk vette oversturing uitkomt op verdraagbaar volume, maar het zit ook vaak in je slag. ACDC gebruikt in verschillende nummers ook niet veel oversturing. Maar door de directe strakke slag, rockt het er niet minder om. En op deze oversturingniveaus kunnen we misschien wel testen.

Of heb je liever dat ik de JMP meeneem?

Lexvandoef
15 februari 2008, 16:34
Beide zou natuurlijk wel te gek zijn, maar als dat te veel sjouwen is kan je der ook eentje mee nemen.

Der gaan al 2 originele marshall JMP's mee, waaronder die van mij, en ik geloof dat er qua 1959's alleen maar zelfbouw, of cmw/vernet achtige bakken zijn. Zou wel cool zijn als we die konden tov een originele 1959. :hippie:

Ohja, mijn jmp ziet er trouwens niet uit, dat ik dat alvast gezegd heb :satisfie:

Chris Winsemius
15 februari 2008, 17:10
Misschien is dit wel handig:

eerst inventarisatie van "referentie cabinetjes" (bijvoorbeeld Vernet 2x12" van Mitch of Tristan's 2061 kast voor de 20 Watter vergelijking), "stevige" 4 x 12" die minimaal 100 Watt aan kan voor de 50 en 100 Watters.

1 ruimte met 20 Watters + wat anders
andere ruimte met (bijvoorbeeld) SLs of MVs en wat anders
of bij 1 ruimte 'n plekje open voor mensen die even 'n specifiek iets willen proberen

Ik denk ook dat het handig is per ruimte iemand de gang van zaken ('n beetje) te laten regelen.

Franc
15 februari 2008, 17:12
Ik kan heel misschien een paar cabs meenemen in de trant van BluesBreakercabinet en eigen fantasie 2x12 met en/of zonder speakers. Ben daar even over in onderhandeling met mijn leverancier.

Chris Winsemius
15 februari 2008, 17:18
Ik kan heel misschien een paar cabs meenemen in de trant van BluesBreakercabinet en eigen fantasie 2x12 met en/of zonder speakers. Ben daar even over in onderhandeling met mijn leverancier.

Kan jij of die leverancier nog 'n hele of halve 1960 A of B leveren voor half maart (horizontaal door midden "gezaagd")?

Franc
15 februari 2008, 17:21
Ga ik proberen. Ik heb er wel 1 verticaal doormidden. DUs 2 zuilen ahw.

Chris Winsemius
15 februari 2008, 17:26
Ff belangrijk:

Net als het feit dat "plexi" veel modellen inhoudt geldt dat ook voor JMPs...

Qua JMPs is dit (denk ik) handig:
1959 of 1987 model (100 of 50 Watt [super]lead met 4 ingangen)
2203 of 2204 model (100 of 50 Watt master model met 2 ingangen, eventueel JCM800s met veritical inputs)

Tristan
15 februari 2008, 17:39
Wow, ik ben ook heel benieuwd naar die 2061cx cab met Alnico Blues erin, het wordt echt een vette meeting zo... :)
Misschien moeten we dan toch eens gaan kijken naar drie ruimtes ofzo? (ik wil best wat meebetalen hoor)...

Michael AE
15 februari 2008, 18:16
Als het goed is zit ik met mijn band rond die tijd in een ruimte in de Melodyline. Ik kan wel even nagaan of we die ruimte dan ook kunnen gebruiken. Scheelt weer in de kosten. ;)

diengeman
15 februari 2008, 19:16
Oke, dan neem ik misschien wel de Superlead mee.

En nu we toch kwalitatieve laagvermogen amps gaan testen.... is er nog iemand die een Vox van de heritage (handwired) collection heeft en mee wil nemen?:

Ik heb de Vox AC15h1tv getest op laag volume en vond hem echt helemaal waanzinnig klinken met de juiste instellingen. Nog nooit zo'n mooie sound gehoord. Super in balans en heel rustig en zacht in het gehoor. Ik kon hem niet op hoog vermogen testen omdat er verschillende klanten in de winkel waren, dus misschien valt hij op hoger volume wat tegen. Daarna heb ik de Vox AC30CCH gekocht met een 2 keer 12 kast met blue alnico's (ondertussen alweer verkocht), maar die vond ik erg tegenvallen in vergelijking met de heritage-serie. Iig voor welke sound ik eruit wil halen.

Nu ben ik erg benieuwd hoe hij op hoger volume klinkt en hoe hij klinkt t.o.v. de 18 en 20 watt Marshall, Ceriatone, Vernet en CMW. Ik ben namelijk van plan om 1 van deze amps te kopen of dus een Vox van de heritage collection.

Mitch
15 februari 2008, 20:23
Guys, de input maakt mij blij (belooft een toffe meeting te worden) maar houd alles m.b.t. de meeting graag in het topic over de meeting zelf :satisfie: