PDA

View Full Version : Framus Cobra



jw009
5 februari 2008, 09:38
Ik zit heel langzaam te kijken voor een nieuwe amp, en nu is mijn oog op de Framus Cobra gevallen (al enkele gas-aanvallen gehad). Wat een brute sound zeg!! :rockon:

Maar is hij ergens in NL te testen of moet je dan echt naar Duitsland? Ik zag dat er geen dealer in NL was van Framus, misschien dat er toch een winkel is die er stiekem een heeft staan. Iemand?

Alvast bedankt !

skabouter
5 februari 2008, 09:47
FRAMUS!!! YEAH!

Niet in nederland te koop geloof ik... op youtube kan je btw wel een aantal test-filmpjes vinden, maar niet al te goed...

jw009
5 februari 2008, 10:02
FRAMUS!!! YEAH!

Niet in nederland te koop geloof ik


Dat vreesde ik al.... :(

jw009
5 februari 2008, 14:22
Iemand anders nog die wat weet?

skabouter
5 februari 2008, 15:21
ik weet echt geen cobra`s in nederland....maar hier staan ook samples:
http://rocksolidamps.com/
Wat je kan doen is afgaan op wat je hoord, en heb kopen, kijken of hij bevalt, zoniet wegdoen (met heel weinig winst als hij in nieuwstaat is met papieren,er is vast een nederlander die hem wil en voor diegene is het voordelig om wel de nieuwprijs (of iets minder) te betalen maar niet naar duitsland te hoeven. en de garantie blijft toch gewoon gelden!

Btw, andere tip van mij (jaja, is vaker gezegt); check de samples op mn space, en zoek die Ultra Plus op op marktplaats, echt vette amp hoor, als je metal wilt en is een fractie van de prijs van de cobra!!

jw009
5 februari 2008, 16:01
ik weet echt geen cobra`s in nederland....maar hier staan ook samples:
http://rocksolidamps.com/
Wat je kan doen is afgaan op wat je hoord, en heb kopen, kijken of hij bevalt, zoniet wegdoen (met heel weinig winst als hij in nieuwstaat is met papieren,er is vast een nederlander die hem wil en voor diegene is het voordelig om wel de nieuwprijs (of iets minder) te betalen maar niet naar duitsland te hoeven. en de garantie blijft toch gewoon gelden!

Btw, andere tip van mij (jaja, is vaker gezegt); check de samples op mn space, en zoek die Ultra Plus op op marktplaats, echt vette amp hoor, als je metal wilt en is een fractie van de prijs van de cobra!!

Ik ken die soundclips idd, die gaven me mijn eerste gas-injectie. Heb zelf nog wat meer soundclips gevonden en ben hem alleen maar bruter gaan vinden.
Ik snap niet dat er geen zaak in NL die dingen wilt verkopen.

Aan dat kopen en weer verkopen heb ik ook gedacht, maar daar neem je wel een risico mee.

Ik zal vanavond als ik thuis ben die clips eens checken. Lijkt dat op een 5150 ofzo?

skabouter
5 februari 2008, 17:28
sja, het is idd een risico....maar als je de soundclips nu al goed vind (ik vind ze niet zo vet op die site) dan is hij in het echt met een knappe cab nog veel toffer.......en het is wel exclusief, mss ligt het je. maarja, weet je nooit

die Ultra Plus lijkt op 5150 ja, alleen is anders qua opzet. 3 kanalen (2EQ`s, crunch en lead delen eq), wel 3 onafhankelijke gains en volumes. Verder nog Reverb, boosts op alle 3 kanalen, en 120/60 watt switch en 3-way REsonance (waarmee je massive basssounds kan produceren, OOOMMMPPFFF)
luister thuis maar ff clips, hij heeft in elk geval mega veel gain en veel punch!
tis wel echt een metalamp, nogal veel gain en steriel maar strak!

Bernstien
5 februari 2008, 19:58
Bestel m gewoon bij Thomann!
Sturen m voor 8 credits naar je toe, kun je m 30 dagen lekker testrijden en als je het toch niets vindt, stuur je m weer terug. Heb ik al s gedaan met een roadking II, toen die nog niet in NL te krijgen was. Werkt als een charme.

Succes

jw009
5 februari 2008, 21:23
Bestel m gewoon bij Thomann!
Sturen m voor 8 credits naar je toe, kun je m 30 dagen lekker testrijden en als je het toch niets vindt, stuur je m weer terug. Heb ik al s gedaan met een roadking II, toen die nog niet in NL te krijgen was. Werkt als een charme.

Succes


Wauw dat maakt het wel erg aantrekkelijk ja. Goede service zeg.

ik zie op de website dit staan: If you're not completely satisfied, please contact us, and we'll arrange for you a free return service (within Germany only).

Betekent dit dat je vanuit NL wel transportkosten betaald, of geld het hele 30-dagen verhaal niet meer voor het buitenland?

Bernstien
5 februari 2008, 21:46
Betekent dit dat je vanuit NL wel transportkosten betaald, of geld het hele 30-dagen verhaal niet meer voor het buitenland?

Als ik me het goed herinner heb ik wel wat betaald (niet veel) aan de terugstuurkosten maar heeft thomann destijds ook een deel van de kosten overgenomen. Het beste is ze even te bellen. Ze hebben tegenwoordig zelfs NL-sprekende medewerkers!

Overigens zijn er tegenwoordig meer webmuziekboeren die dit soort service bieden. Probeer ook es playback Europe. Heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar als het goed is sturen zij de waar zelfs gratis op.

jw009
6 februari 2008, 08:50
Bedankt voor de tips!

Bernstien
6 februari 2008, 09:17
Bedankt voor de tips!

Ja, welkom.

Grappig dat deze strategie in Europa nog niet zo is doorgedrongen.
Als je bijvoorbeeld Amerikaanse forums erop na bladert, zie je dat het daar veel meer ingeburgerd is:Eerst bestellen, dan nadenken en als het dan niet bevalt terugbrengen die handel. Nu zeg ik niet dat alles wat in Amerika wordt gedaan gaaf is, integendeel, maar in dit geval moet ik een uitzondering maken.

Het grote voordeel is dat je niet meer bij de gitaargigant, naast een metalpuber die op een 100 Watt combo op hoog volume en met veel gain boer-daar-ligt-een-kip-in-het-water aan het oefenen is, jouw beoogde 2000,-plus aankoop moet gaan zitten te beoordelen, maar dat dus nu lekker thuis bij de open haard kan doen. ;)


Cheers

PS. Niks tegen Metal hoor, wel tegen bovengenoemde situaties. :confused: