PDA

View Full Version : Bij Stewmac bestellen



comteccie
5 februari 2008, 01:01
Hoi mensen,

Ben nieuw hier op het forum en moet mezelf nog even voorstellen (komt nog).
Ik weet niet zeker in welke topic ik mijn vraag moet stellen, dus doe ik het maar hier aangezien ik deze topic het meeste lees.
Ik zag dat veel mensen bij Stewmac bestellen, maar volgens dat ik zag op hun website kun je alleen maar met een creditcard betalen. Heb ik iets gemist daar of hebben jullie hier op het forum allemaal een creditkaart? :satisfie:

oknarb180
5 februari 2008, 07:42
Waarom zo ver bestellen met een paar goede leveranciers binnen NL?

vr.gr.

Branko

comteccie
5 februari 2008, 10:18
Heb je gelijk in. Als het even kan bestel ik ook liever hier in nederland. Ik vroeg het mij alleen af omdat er hier op het forum toch heel veel over Stewmac wordt gepraat. Ik kende hun website niet dus maar even gekeken. Daar zag ik dat je (volgens mij) alleen met creditcard kunt betalen.

Groetjes
John

ernieman
5 februari 2008, 10:34
Jep, je kunt bij stewmac alleen met creditkaart betalen. Maar volgens mij kan tegenwoordig iedereen wel een creditkaart krijgen bij zijn/haar bank.

niekb
5 februari 2008, 12:55
Ja maar of dat zo verstandig is ;)

Ik heb nog nooit spullen besteld bij stewmac.
Ik heb wel de catalogus en kijk regelmatig op hun site voor informatie.

Mattia
5 februari 2008, 14:26
Gewoon de credit faciliteit van dat ding nooit gebruiken, meteen afbetalen, niks aan de hand.

StewMac heeft gewoon veel gereedschap, veel high-end spullen, en fantastische service. En daarbij nog redelijke shipping kosten, lage dollar erbovenop, spullen zijn binnen 3 dagen in huis, soms sneller, soms ietsjepietsjes trager. En als ze een fout maken wordt dat ook meteen hersteld.

Wil absoluut niet zeggen dat ik niet dichter bij huis eens wat bestel (liefst wel, namelijk), maar StewMac heeft gewoon veel dingentjes die niet iedere webshop heeft.

orreltak
5 februari 2008, 18:39
heb een klein vraagje betreft spullen importeren van stewmac.
heb er 2 keer wel eens wat besteld.
de eerste ging het om een klein bedrag.niets aan de hand.

de tweede keer ging het om een grotere/duurdere bestelling.
toen het aan de deur werd bezorgd door DHL moest ik een toeslag(een importbelasting neem ik aan) betalen van heb ik jou daar.

wanneer komt die belasting der bovenop?heeft het met je hoeveelheid bestellingkoste te maken of gewicht of wat anders.....?

laat maar heb de zoekfunctie al gebruikt.
had een voorgevoel dat dit al wel meerdere keren is langs geweest.

Mattia
5 februari 2008, 20:00
Je betaalt volgens mij geen importheffingen op instrumentenonderdelen (moet je bij de Douane kijken/bellen); je betaalt meestal administratiekosten (iets van 16 euro bij TNT, ik dacht iets minder/iets soortgelijks bij DHL) en 19% over het aankoopbedrag PLUS de verzendkosten. En dat tikt redelijk aan.

Meestal kom je uit op dollarprijs = uiteindelijke europrijs. Dus als je hier voor ongeveer hetzelfde bedrag iets kan vinden in euros als in dollar, is het vaak niet de moeite om in de VS te bestellen.

comteccie
5 februari 2008, 21:50
@Mattia:
Waar kun je dan aangeven dat je niet met creditcard wil betalen? Ik zie alleen maar creditcard opties

Mattia
5 februari 2008, 22:52
...ik zeg toch nergens dat er andere betaalopties zijn?

Ik zeg: credit card aanvragen (handig als je ooit op vakantie gaat), maar altijd METEEN afbetalen. Als je daar niet toe in staat bent moet je 't niet doen, maar zo ingewikkeld is dat niet. Beter rood bij de bank dan bij de credit card maatschappij.

orreltak
6 februari 2008, 16:08
@TS:hier staan denk ik andere betaalopties.

http://www.stewmac.com/international/en/payment.html

KoenB
6 februari 2008, 17:42
Ik vraag me af waarom zo'n grote beer in de gitaar webshops geen paypal heeft...

Mattia
6 februari 2008, 18:06
Ik vraag me af waarom zo'n grote beer in de gitaar webshops geen paypal heeft...

...omdat dat voor hun relatief duurder uitpakt dan gewoon Credit Card betalingen, en er buiten Nederland zowat iedereen minstens een credit card heeft? Daarbij nog het feit dat een flink deel van hun inkomsten gewoon uit de VS zelf komen.

Bref: PayPal is leuk voor eBay sellers en dergelijke, maar vergeleken met de service die door creditcardmaatschappijen wordt geboden (ook wat betreft buyer protection, etc.) lopen ze best wel achter.