PDA

View Full Version : Pedaaltje



Adisturbedgreenday
4 februari 2008, 23:23
Een vraagje voor de Boss pro's: ik heb nu een fender squier strat en een roland cube 20x, en ik zou er graag een fatsoenlijke rocksound uit krijgen (die cube heeft wel distortion maar die klinkt niet lekker warm, ik kan er wel met die klassieke bass/treble op 10 set up een krijsende metal uit halen maar da's niet wat ik zoek). Ik dacht dus aan een Boss pedaaltje, maar er zijn er zo veel verschillende. Ik had al wat gelezen over de DS-1 en MT-2 en ML-2. Ik zou het ook appreciëren als imand me het verschil tussen Overdrive en distortion pedalen kan uitleggen. Op voorhand bedankt! :)

robert-gitarist
4 februari 2008, 23:53
Daar hebben we er weer een :D (sorry, maar het is echt zo, gebruik maar eens de zoekfunctie).

Tsja, je zoekt een warm geluid vertel je, maar beste jonge, met welk pedaal je dat ook doet, het blijft gewoon iel en dunnetjes klinken met die versterker. Ik zou gaan voor een andere versterker. Zo duur hoeft een goede versterker echt niet te zijn terwijl versterkers meestal veel warmer etc klinken. Zowiezo ben ik niet echt voorstander van metal uit een distortionpedaal.
De Boss versies die je opnoemt zitten waarschijnlijk ook wel ingebouwd in jou versterker. Onder het knopje Metal van jou versterker zit waarschijnlijk al min of meer het geluid van de Boss MT-2 etc. Leuk pedaal van de 3 is wel de ML-2, zeker als je meer van de old school metal bent. Ding heeft wel veel bass maar goed, die kun je er natuurlijk uitdraaien. Nee ik zou geen van die pedalen kopen aangezien ze al min of meer als build-in effect in jou versterker zitten. Je zou er in elkgeval weinig vooruit mee gaan.

Mitch
5 februari 2008, 09:14
Als je een fatsoenlijke rocksound zoekt is dat eits anders dan metal natuurlijk, dus dan zou je beter naar een Boss OD3 kunnen kijken.

Fuhgawz
5 februari 2008, 13:28
Ik zou het ook appreciëren als imand me het verschil tussen Overdrive en distortion pedalen kan uitleggen. Op voorhand bedankt! :)

Ik kan je wat dit betreft een goede tip geven: op youtube stikt het van de pedaaldemo's! Ik kan het je wel uitleggen, maar beelden en geluid zeggen veel meer dan woorden. Tik dus gewoon de naam van het pedaaltje in waar je meer info over wilt. Succes!!

-Heineken-
5 februari 2008, 17:14
Tjah ik zou die cube verkopen en met het geld wat je bespaart door géén Boss pedaaltje te kopen (waar je cube overigens niet beter door gaat klinken) + het geld van de cube een betere versterker met goeie pre-amp kopen. Zo'n Marshall VS/Valvestate combootje met buis pre-amp klinken echt stukken beter dan een cube met pedaaltjhe ervoor.

rocker_71
5 februari 2008, 17:22
nix mis met een Strat, mar voor metal zou ik hummies kiezen

The red Strat.
5 februari 2008, 22:49
Tjah ik zou die cube verkopen en met het geld wat je bespaart door géén Boss pedaaltje te kopen (waar je cube overigens niet beter door gaat klinken) + het geld van de cube een betere versterker met goeie pre-amp kopen. Zo'n Marshall VS/Valvestate combootje met buis pre-amp klinken echt stukken beter dan een cube met pedaaltjhe ervoor.
zo'n marshall AVT zal niet veel beter klinken da zn cube, geloof mij.
een buisje in de voorversterker is meer een marketing strategie dan iets anders.

Fuhgawz
5 februari 2008, 23:27
zo'n marshall AVT zal niet veel beter klinken da zn cube, geloof mij.
een buisje in de voorversterker is meer een marketing strategie dan iets anders.

+1 De Cube is absoluut een beter klinkende versterker dan de ValveState in mijn ervaring. Zeker op slaapkamerniveau zijn die dingen echt ideaal. Je zou er in ieder geval een behoorlijk goede scheur uit moeten kunnen halen.
ALS je al iets gaat veranderen zou ik eerder naar de gitaar kijken dan naar de amp. De Squier Strat is nou niet bepaald de best klinkende gitaar, zeker niet voor een beetje mooi en warm distortiongeluid.