PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Deluxe '78 mini humbuckers



vhbram
4 februari 2008, 22:59
Hallo,

mijn gitarist wilt zijn mini humbuckers van zijn les paul vervangen door deze super distortion humbuckers: http://www.thomann.de/be/dimarzio_dp100_creme.htm

Heeft er iemand schematics voor of zijn de aansluitingen net hetzelfde?

Bedankt

bass blom
4 februari 2008, 23:01
ehm, gaat dat zomaar?
minihums zijn toch P90 size? :o

cas121
4 februari 2008, 23:05
ja precies, dat wordt ofwel de bovenfrees erop, of andere elementen zoeken..

vulvasonic
4 februari 2008, 23:12
Hallo,

mijn gitarist wilt zijn mini humbuckers van zijn les paul vervangen door deze super distortion humbuckers: http://www.thomann.de/be/dimarzio_dp100_creme.htm

Heeft er iemand schematics voor of zijn de aansluitingen net hetzelfde?

Bedankt

Laat hem naar de kloten lopen!
Cultuurbarbaar......

Orpheo
4 februari 2008, 23:12
Hallo,

mijn gitarist wilt zijn mini humbuckers van zijn les paul vervangen door deze super distortion humbuckers: http://www.thomann.de/be/dimarzio_dp100_creme.htm

Heeft er iemand schematics voor of zijn de aansluitingen net hetzelfde?

Bedankt

WWW.GOOGLE.NL!!!!!!!!!!


fuck, is 't zo lastig?

zoekopdracht:

how to wire a dimarzio pickup, wiring dimarzio, etc etc. alles is te vinden. EVEN zoeken kerel.


en ik ga met BB mee; minihumbuckers hebben het formaat van een p90, en een normale humbucker past er niet in. voor de maten: zie www.seymourduncan.com. ik ben bang dat als ik zeg de site van seymour duncan je nog een topic gaat openen met de vraag 'wat is die site?'. je zult moeten frezen, of zoeken naar wat anders. Ik zou 't zo laten. de deluxe heeft een fantastisch geluid, en om daar superD's in te zetten.... dan zelfs liever de air norton, omdat je daar meer kanten mee op kan, de superD is nogal gedateerd qua sound vind ik. de air norton krijgt een ouwe plexi over z'n nek, maar is niet zo hot dat 'ie een amp als een mark4, recto of diezel herbert of VH4 gaat laten modderen.

imlikeajungle
4 februari 2008, 23:22
Er bestaat ook de mogelijkheid om NIET te reageren, niet élk topic heeft je blijde aanwezigheid nodig. M.a.w.: gedraag je of rot op.

Orpheo
4 februari 2008, 23:30
Er bestaat ook de mogelijkheid om NIET te reageren, niet élk topic heeft je blijde aanwezigheid nodig. M.a.w.: gedraag je of rot op.

hoezo? ik geef alleen maar aan dat hij net zo goed zijn info ergens anders, op een snellere manier bij elkaar kan sprokkelen. Kijk, als hij niet snapt hoe het schema werkt, of waar hij perse die ENE schakelaar kan halen, ok... maar dit vind ik zo'n 'google' vraag. net als dat topic met de 'foto van dean evo'.

vhbram
4 februari 2008, 23:53
excusseer, het zijn de deze:

http://www.thomann.de/be/dimarzio_dp_209_creme.htm

Orpheo
4 februari 2008, 23:56
excusseer, het zijn de deze:

http://www.thomann.de/be/dimarzio_dp_209_creme.htm

qua wiring; ziemijn vorige post.

qua sound: zie mijn vorige post.

tillens
5 februari 2008, 00:21
Laat hem naar de kloten lopen!
Cultuurbarbaar......

Ik sluit me bij vulva aan.

Otje
5 februari 2008, 08:06
De klank van die mini humbuckers is uniek. En een Les Paul met mini humbuckers zie je ook niet iedere dag. Absoluut niet vervangen, zou ik zeggen. Als het toch full-size buckers moeten zijn, dan zou ik de gitaar verkopen en er een gewone Les Paul voor in de plaats kopen. Doodzonde om de gitaar om te bouwen.

Jay75
5 februari 2008, 10:51
Ik wil die mini-humbuckers wel overnemen als je maat ze verkoopt.
Stuur me maar een PM

Harry
5 februari 2008, 10:55
nee, hij laat die gitaar intact. Anders kom ik hem een rotschop geven.

Dirkdewaard
5 februari 2008, 11:08
Routen die plank! :cheerup:

Agent_Smith
5 februari 2008, 12:02
Routen die plank! :cheerup:

Zeg, gedraag je een beetje!

:)

Jay75
5 februari 2008, 17:02
Routen die plank! :cheerup:


Hell yeah! Het liefst alles eraf slopen :) ONzin om dat ding origineel te houden!

Kim Wilson
5 februari 2008, 17:03
En als je uitschiet met je frees, plak je er gewoon een mooie slagplaat overheen. :)

Squier4ever
5 februari 2008, 17:24
de tweede link die de TS geeft zijn wel P90 sized hoor stelletje zeikers hiero!

omni
5 februari 2008, 17:48
ja die dimarziopassen wel, maar let op; minihums hebben het schroefje aan de zijkant en worden op zijn plaats gehouden door een pickup ring. P90's en varianten hebben de schroeven in het element. Dat betekent dat je iets anders zal moeten bedenken, maar ook dat de pickuprings er waarschijnlijk af moeten = lelijke gaten. Seymour duncan maakt ook minihums die misschien meer jou smaak zijn. Wat je in ieder geval niet moet doen is de zaag zetten in een perfectly good guitar. Dan zou ik hem gewoon ruilen…

Orpheo
5 februari 2008, 18:00
ja die dimarziopassen wel, maar let op; minihums hebben het schroefje aan de zijkant en worden op zijn plaats gehouden door een pickup ring. P90's en varianten hebben de schroeven in het element. Dat betekent dat je iets anders zal moeten bedenken, maar ook dat de pickuprings er waarschijnlijk af moeten = lelijke gaten. Seymour duncan maakt ook minihums die misschien meer jou smaak zijn. Wat je in ieder geval niet moet doen is de zaag zetten in een perfectly good guitar. Dan zou ik hem gewoon ruilen…

precies. je hebt hordes gitaristen die dolgraag een deluxe willen met minihumbuckers. ik ben er een van :chicken:

Agent_Smith
5 februari 2008, 18:18
ja die dimarziopassen wel, maar let op; minihums hebben het schroefje aan de zijkant en worden op zijn plaats gehouden door een pickup ring. P90's en varianten hebben de schroeven in het element. Dat betekent dat je iets anders zal moeten bedenken, maar ook dat de pickuprings er waarschijnlijk af moeten = lelijke gaten. Seymour duncan maakt ook minihums die misschien meer jou smaak zijn. Wat je in ieder geval niet moet doen is de zaag zetten in een perfectly good guitar. Dan zou ik hem gewoon ruilen…

Nou, dat is geen enkel probleem hoor. De mini's zitten idd vast aan de creme ring. De schroeven gaat gewoon in een metalen 'reep' die weer in het hout geschroefd zit. Het is een kwestie van het metalen ding eruit schroeven en de P90 zo het hout in schroeven.
Dan krijg je ongeveer dit:

http://img98.imageshack.us/img98/883/april07009xg5.jpg

MAAR IN EEN DELUXE WORDT DUS NIET GEFREESD!!!!!


:) :)

omni
5 februari 2008, 20:26
ja je hebt helemaal gelijk, ik had het ff niet goed voor ogen ;)