PDA

View Full Version : Boss ds2 weer kaduuk?



j3lt3
4 februari 2008, 21:22
Goejemaffel...
Ik heb ongeveer een maandje terug de boss ds2 cadeau gekregen...
Kwerd meteen verslaafd aan die sound..
Eerste week 2 batterijtjes leeggespeeld... Toen maar zo'n Power-All adapter gekocht.. Ging 2 weken lang helemaal top... En dan opeens als ik op m'n ds2 stap gaat ie brommen als een dolle... Weer op een batterij getest... Brom.. Andere snoeren.. Brom.. Andere gitaar.. Brom... Andere versterker Brom... Afzonderlijk van mijn andere effectjes... nog steeds die verdraaide brom...

Dus ik ga naar de winkel waar die vandaan kwam... Liet het daar even horen.. Op hun eigen versterker en gitaar... En weerrr die brom... De verkoper gaf ook toe dat die brom niet normaal was en ik kreeg een nieuwe.. en de brommer zou worden opgestuurd naar Boss...

Maar goed.. Ik blij met m'n nieuwe ds2je aan de gang... En na een week gaat ie precies hetzelfde brommen! Als een malle..

Ik vind het allemaal wel erg toevallig.. en Boss levert over het algemeen altijd kwaliteit-producten.. Dus zoek ik de schuld meer bij mezelf..

Zie ik iets over het hoofd dat een rol kan spelen.. Ligt het aan de PowerAll...?

Verder misschien nog nuttig om te weten:

Gitaar (Maf jackson geval) -> digitech rp80 (multi-effect) -> Boss CS3 Compression Sustainer -> Boss DS2 -> Roland Cube 30

PowerAll voedt alle pedaaltjes.. goed geaard stopcontact..

Iemand suggesties?

the sure thing
4 februari 2008, 21:30
Ik ken de power-all niet... Hoeveel volt geeft dat ding af?

EuroCinema
4 februari 2008, 21:50
Als het de Godlyke powerall is, dat is in principe een uitstekend ding.

Even een wilde gok: je hebt de DS-2 niet toevallig aangesloten met een reverse polaritry jumper? (zie http://godlyke.com/Powerall.php)

j3lt3
4 februari 2008, 22:35
Het gaat hier inderdaad om de Godlyke PowerAll.. gwoon de gebruikelijke 9v en een sterke 1700 mA adapter...

En ik heb geen reverse polarity jumpertje gebruikt.. Gewoon direct op 't daisy-chain kabeltje..

j3lt3
5 februari 2008, 21:02
iemand nog suggesties wat 't probleem zou kunnen zijn? :dontgeti:

Valoosj
5 februari 2008, 21:25
Neem alles mee naar de winkel, en laat hen het eens nakijken.

j3lt3
5 februari 2008, 22:55
Dat gaat een hele sjouw worden... En de mensen van die winkel zijn ietwat zwakzinnig...

Ik neem iig volgende week alle zooi mee naar m'n gitaarleraar.. ff kijken of hij 't snapt..

En daarna terug naar de winkel idd