PDA

View Full Version : Nieuwe set



Jan-Willem
4 februari 2008, 17:54
Eindelijk na diep gaan onderzoek en testen bij verschillende winkels en verschillende topics hier op het forum (bedankt voor de reacties) ben ik afgelopen vrijdag naar Boekel gegaan om een keuze te maken tussen de Diezel Herbert, Soldano SLO 100, VHT Ultralead en de Hook captain. Jammer genoeg hadden ze geen SLO 100 staan maar aan de andere kant vond ik dit niet heel erg omdat ik al wist dat ik de SLO 100 toch zou laten staan. En heb in plaats van de SLO 100 een decatone geprobeerd.

Soldano Decatone: mooie clean maar daar hield het voor mij al op omdat de distortionkanalen totaal geen body hadden. Dus met deze versterker was ik gauw klaar.

Hook Captain: Nederlands trots? op zich een zeer aardige versterker die op zich flink wat in huis heeft, jammer dat de clean wat minder is maar op zich maken de heldere distortion het weer helemaal goed. De hook kan erg goed meekomen wanneer je wat black/death metal riffjes probeerd. De Distortion blijft helder en wordt niet wollig. Het probleem met de Hook is dat je de punch van de bas een beetje mist en dat het eigenlijk een beetje een one trick pony is als je op zoek bent naar metal geluid.

VHT Ultralead: Eigenlijk een geweldige versterker, vette clean, strakke distortion. Kortom een lekkere versterker die bijna alles heeft wat een versterker moet hebben voor mij.

Diezel Herbert: Het zelfde verhaal als de VHT Ultralead maar dan net iets beter. Daarnaast heeft de Herbert een vette punch in de bas en nog heel veel features zoals midi en extra programmeerbare volume knoppen.

Na even twijfelen heb ik voor de Diezel Herbert gekozen en vervolgens deze met een 2x12 Bogner en een 2x12 Diezel kast getest.
Waarbij de Diezelkast het geluid heel strak en heel helder weergaf. Deed de Bogner het geluid meer leven waarbij het strakke geluid wat uit de Diezel komt niet wordt doodgeslagen (zoals bij de Diezel kast) maar gaat leven en net wat extra warmte meegeeft.

Ik zal straks nog even foto's maken dan kunnen jullie meegenieten :)

Evil-Payasos
4 februari 2008, 18:03
Ik kan niet wachten! Schiet op met die foto's ! :o

En heb je gekozen voor de Bogner kast?

minoin
4 februari 2008, 18:41
Zozo! Dat is nog eens een keuze! Waarom geen Roadking geprobeerd?
Nou ja, met een Herbert hoef je je allerminst te schamen, super!

En idd, FOTOOOOO!

skabouter
4 februari 2008, 18:59
Voor dat geld liggen er nog meer amps voor het uitkiezen. Waarom niet Engl`s vlaggenschip The Invader of de SE geprobeerd? En H&K`s Triamp is ook niet mis hoor!

Maar kheb die Herbert zelf ook paar maal aan de tand gevoeld, en dat is werkelijk een geweldige amp, Zeker als je de metalkant op wilt! Dan zit je echt helemaal helemaal goed :) GEFELCITEERD Jan-Willem, Geniet van je aankoop, en kom maar op met die pics, daar lust ik wel pap van!

Uit praktische overwegingen geen 4x12 genomen? Voor echte metal is dat wel vet hoor!

Die Bogner 2x12 cabs schijnen gewoon super te zijn, maar dat gele/beige doek vind ik lang niet bij alle amps staan, hebben ze niet voor het oog-dat-wat-wil een zwart doek (zoals op sommige Bogner 4x12`s)?

Btw, check ff mn Myspace, voor wie wat Soundclips wil horen van mijn Peavey Ultra Plus 120watt fulltube head, ook super voor metal! is ook een ander topicje over, zie lijst

Evil-Payasos
4 februari 2008, 19:01
fotoooooo's!

Lexvandoef
4 februari 2008, 19:23
Die Bogner 2x12 cabs schijnen gewoon super te zijn, maar dat gele/beige doek vind ik lang niet bij alle amps staan, hebben ze niet voor het oog-dat-wat-wil een zwart doek (zoals op sommige Bogner 4x12`s)?

Jep hebben ze wel, staat ook zeer chic vind ik.

@TS, ik neem aan dat je metal speelt, aan je keuze te zien. Jammer ook dat je geen Bogner XTC/Uberschall hebt kunnen testen, zijn ook heel erg lekker. Maar gefeliciteerd met je keuze, foto's zouden vet zijn!

Helter Skelter
4 februari 2008, 19:28
Geen half werk zo'n setje, gefeliciteerd ermee!

skabouter
4 februari 2008, 19:34
Jep hebben ze wel, staat ook zeer chic vind ik.
ah mooi! had ik nog nooit gezien alleen :) Hoop dan dat Jan-Willem die versie heeft gekocht, dat staat wel mooier bij zo`n Herbert dan geel/beige doek!

Lexvandoef
4 februari 2008, 21:45
ah mooi! had ik nog nooit gezien alleen :) Hoop dan dat Jan-Willem die versie heeft gekocht, dat staat wel mooier bij zo`n Herbert dan geel/beige doek!

Hiero, fototje van een ander forumlid die idd een zwarte heeft gekocht:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/2001681914718313443_rs.jpg

Evil-Payasos
4 februari 2008, 21:52
Hiero, fototje van een ander forumlid die idd een zwarte heeft gekocht:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/2001681914718313443_rs.jpg

Wauw!

WAAR BLIJVENDE FOTO'S VAN DE HERBERT! :stop: :satisfie:

skabouter
4 februari 2008, 22:13
Mooooooi :o

Jan-Willem
4 februari 2008, 22:13
Eerst wat foto's dan de vragen, kunnen jullie meteen zien wat het geworden is bogner of Diezel, met zwart doek of toch bruin?

http://img163.imageshack.us/img163/4511/p1020417bc6.th.jpg (http://img163.imageshack.us/my.php?image=p1020417bc6.jpg)
http://img517.imageshack.us/img517/8696/p1020419nj3.th.jpg (http://img517.imageshack.us/my.php?image=p1020419nj3.jpg)
http://img180.imageshack.us/img180/6214/p1020421ix1.th.jpg (http://img180.imageshack.us/my.php?image=p1020421ix1.jpg)

Iedereen weer tevreden

Ik heb er een jaar over gedaan om het geld bij elkaar te krijgen en die tijd heb ik besteed om te kijken wat ik wilde. Ik ben verschillende winkels langs geweest en een paar keer naar Juxebox in Boekel geweest om allerlei verschillende versterkers te testen. Zo heb ik Mesa Boogie Stilleto, Dual Recterfire; Marshall signature van Kerry King; Diezel Einstein, VH4; Koch Powertone; Engl Powerball, invader, SE; Brunetti XR-L evo, P59; Soldano SLO 100; London City Bulldog; Carvin Legacy uitgeprobeerd.

En uiteindelijk bleek vrijdag dat de Diezel voor mij het beste werkt (jammer genoeg klinkt hij hier thuis nog niet zo tof, maar ik denk dat het ligt aan het feit dat de volumeknop bijna uit is. Ik hoef natuurlijk niet het dak van het huis te blazen ghegeh).

Ik heb gekozen voor een 2x12 omdat twee trappen op moet om in mijn kamer te komen en ik wilde de versterker voorlopig nog graag even op mijn kamer zetten. En zo'n Bogner oversized kast klink bijna als een 4x12 kast maar is een stuk lichter (maar nog steeds 35 kilo) en makkelijker te vervoeren. Ik zou er niet aan moeten denken om met een zwaardere kast om hoog te moeten ik kreeg mijn Diezeltop in tas (samen rond te 40 kilo) bijna niet omhoog.

Trouwens skabouter jouw Peavy klinkt inderdaad ook erg lekker ik ben benieuwd of hij ook het betere black metal werk aan kan

Lexvandoef
4 februari 2008, 22:23
Supermooie set Jan-Willem, goeie weloverwogen keus!

Wat bedoel je trouwens met dat je de punch van de bas mist bij de Hook?

Evil-Payasos
4 februari 2008, 22:26
Wat een ongelofelijke PRACHT set.. Alleen jammer dat de pootjes van de Herbert te kort zijn!.. FFies lang de Gamma danmaar? :satisfie:

Jan-Willem
4 februari 2008, 22:46
De HOOK is een hele heldere versterker je krijgt er zeg maar het gevoel bij dat het een midden hoog versterker is, je hoord ook veel minder de bas. En de diezel kan je als het goed is (hopelijk kan ik het woensdag uitvinden tijdens het oefenen met de band) een punch in krijgen zodat ritmische riffs nog meer kracht krijgen.

Ik laat de versterker orgineel omdat hij zo nog in mijn tas past, als ik de pootjes groter maak past ie niet meer. Dus het enige waar voor ik naar de gamma zou gaan is een potje zwarte lak verf ;)

Lexvandoef
4 februari 2008, 22:49
Ah oke op die manier, ik vond hem juist heel gebalanceerd en vol, maar wel lekker helder idd, maar ik heb ook zo het gevoel dat we een hele andere stijl van spelen hebben :satisfie:

Nielsje
4 februari 2008, 22:58
Jammer van de pootjes... dan maar het handvat eraf schroeven :)

Trouwens, heb je een volledig, 3/4, of 1/2 gesloten kast?
En welke speakers?

Jan-Willem
4 februari 2008, 22:58
Ah oke op die manier, ik vond hem juist heel gebalanceerd en vol, maar wel lekker helder idd, maar ik heb ook zo het gevoel dat we een hele andere stijl van spelen hebben :satisfie:

Dat denk ik ook ;), maar de HOOK is ook zeker geen slechte amp zeker niet. Ik kon er geweldig geluid uitkrijgen zeker ook voor mijn speel stijl.

Maar hij had toch wat minpuntjes waardoor de Herbert een logischere keus werd.

Jan-Willem
4 februari 2008, 23:00
Jammer van de pootjes... dan maar het handvat eraf schroeven :)

Trouwens, heb je een volledig, 3/4, of 1/2 gesloten kast?
En welke speakers?

Het is een volledig gesloten kast met V30 speakers. Het handvat laat ik er ook op zitten want dat is eigenlijk ook wel verdomd handig heb ik gemerkt die twee keer dat ik er mee gesleept heb.

skabouter
4 februari 2008, 23:11
prachtige set JW!! :o jaloers ;)

Klinkt een Bogner 2x12 werkelijk als een 4x12? Qua druk, laag en spreiding?

Jan-Willem
4 februari 2008, 23:20
Ik merkte niet zo heel veel verscheel tussen een bogner 4x12 en een 2x12. Hij klinkt waarschijnlijk wel wat kleiner.
Maar daar zou ik je het fijne niet over kunnen vertellen aangezien dit mijn eerste Head+kast cominatie is (achter de bogner kast staat mijn marshall VS232 zielig te wachten tot dat hij weer ontdekt word hehehehe)

Maar ik denk dat jij Skabouter nergens jaloers voor hoeft te zijn want ik heb regelmatig hier en daar plaatjes van jou gear gezien en dat zag er minstes zo imposant uit als mijn Diezel.

skabouter
4 februari 2008, 23:23
je hebt gelijk, ik mag niet klagen...... ik heb 3 mooie amps, die erg verschillend zijn. kzou alleen niet snel 1 zo`n onwijs goeie amp als de Herbert in mn bezit krijgen :)

en die V232 zou ik gewoon wegdoen nu,die her-ontdek je toch niet;)

Nielsje
4 februari 2008, 23:27
Het is een volledig gesloten kast met V30 speakers. Het handvat laat ik er ook op zitten want dat is eigenlijk ook wel verdomd handig heb ik gemerkt die twee keer dat ik er mee gesleept heb.

Ah leuk, eigenlijk moeten we beide kasten eens naast elkaar zetten :) Heb hem wel eens gehoord in jouw setup, maar das alweer 3 jaar terug man :(
Ik vind het handvat wel chique, maar gaat er denk ik af ivm flightcase.

jw009
5 februari 2008, 09:32
Mooie set man, gefeliciteerd !!

Jan-Willem
5 februari 2008, 17:49
je hebt gelijk, ik mag niet klagen...... ik heb 3 mooie amps, die erg verschillend zijn. kzou alleen niet snel 1 zo`n onwijs goeie amp als de Herbert in mn bezit krijgen :)

en die V232 zou ik gewoon wegdoen nu,die her-ontdek je toch niet;)

Zeg nooit nooit Skabouter, maar ik kan je wel een abonnement op de sportschool aanbevelen als je een Diezel Herbert in huis haalt ;)

En mijn andere versterker hou ik gewoon uit praktische overwegingen een tweede versterker is altijd handig

skabouter
5 februari 2008, 18:46
sja heb je wel gelijk in :) neem alleen aan dat je er niet voor je lol meer op die V232 speelt :D

haha en zo`n diezel is idd niets voor mij! beregoeie sound, maar ik mag wel een roadie nemen wil ik met zo`n ding uit de voeten komen. Ben niet zo`n grote loebas die hem ff onder zn arm meedraagt ;)

catalyst
5 februari 2008, 19:20
Als je de rubberpootjes van je Herbert omwisselt met de rubber doppen van de Bogner, past de amp wél op de speakerkast!!!
Check wél even de lengte van de schroeven - bij mij kon ik eea zo omwisselen. (Vh4S+2x12"bogner).

Jan-Willem
5 februari 2008, 21:26
Als je de rubberpootjes van je Herbert omwisselt met de rubber doppen van de Bogner, past de amp wél op de speakerkast!!!
Check wél even de lengte van de schroeven - bij mij kon ik eea zo omwisselen. (Vh4S+2x12"bogner).

Jij laat zeker ook altijd die wieltjes er onder zitten? Ik kan dat dus niet omdat hij dan niet meer onder mijn vensterbank past en voor mij werkt het met twee plankjes net zo goed.

En hoe vind jij die Vh4S dan?

Bl44t44p
5 februari 2008, 21:45
Gefeliciteerd man, mooie aankoop!! Tof dat je ook voor die Bogner kast hebt gekozen, ik ben sinds kort ook trotse eigenaar (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103674).

Die Herbert wil ik ook zeker nog eens gaan testen wanneer ik geld voor elkaar heb voor een nieuwe topic... ben erg benieuwd!

Jan-Willem
5 februari 2008, 22:27
Die Herbert wil ik ook zeker nog eens gaan testen wanneer ik geld voor elkaar heb voor een nieuwe topic... ben erg benieuwd!

Sinds wanneer moet je geld hier geld betalen om een topic te openen?

Bl44t44p
5 februari 2008, 23:15
Sinds wanneer moet je geld hier geld betalen om een topic te openen?

Lol :seriousf:

Ben waarschijnlijk nog steeds dronken van carnaval :D Een nieuwe top bedoelde ik dus.

catalyst
6 februari 2008, 19:11
Hoi Jan-Willem, de Vh4S heb ik al een jaar of 5 en ik gebruik 'm wekelijks - De versterker is voor mij ideaal, al moet ik zeggen dat ik 'm niet gebruik voor metal maar voor pop/rock en blues/fusion. Meestal gebruik ik kanaal 2 voor clean met randje en 3 voor slag en solo (dmv volumeknop gitaar heb je voldoende niveauverschil - Kanaal 3 is ook perfect voor 'n Hendrix achtige sound. Kanaal 4 gebruik ik veelal voor "Over de Top" solo's, maar soms ook voor scheurend akkoordenwerk.
Kanaal 1 bevalt goed als eea echt clean moet zijn, dit kanaal klinkt prachtig op stevig volume!
Ik gebruik een 2x12"Bogner en heb een stereo ingang. Vooral bij clean geluid is het geluid heel breed, helder en vanwege "quasi stereo" bijna voorzien van een "choruseffect". Daar waar mijn oude Mesa MarkIII clean altijd mooi klonk, maar het sologeluid vaak niet lekker in te stellen was (of andersom!), heb ik nu 4 separaat te regelen kanalen voor o.a. een lekker vet dragend fusionachtig solo-geluid, dat als ik wil ook wat rauwer kan klinken - niet te glad of een helder geluid met randje of squeeky clean. Oh ja, soms gebruik ik ook nog wel 's een SD9 o.i.d. tussen gitaar en amp voor een boost. Werkt ook lekker!
Ik gebruik verder een beetje delay en dat is het wél ongeveer.
Ik heb de Bogner kast op z'n wielen staan en de amp hoeft niet onder een vensterbank te staan ;). Ook de Vh4s is loeizwaar en voor sessies lijkt mij die Schmidt van Diezel wel wat als Herr Diezel tenminste eens afkomt met deze kleine telg. Zo blijft er altijd wat te wensen nietwaar? - Ik ken de Herbert niet of het moet zijn van die youtube clips en dat zegt erg weinig.

Daemon
7 februari 2008, 11:33
Erg mooie setup!! Congrats ermee ;)

Angel
7 februari 2008, 16:45
Kan het niet laten:

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN1468.jpg

Evil-Payasos
7 februari 2008, 16:56
Is dat van jou? Hoe verschillende de herbert en de VH met elkaar?

Marc Oblivian
7 februari 2008, 16:59
Hee...hoe kom je aan een foto van mijn setup?????

Angel
7 februari 2008, 17:25
Is dat van jou? Hoe verschillende de herbert en de VH met elkaar?

Persoonlijk vind ik de Herbert meer een metal-machine terwijl je met de VH meer kanten op kunt.