PDA

View Full Version : dyna-watt



Anti
4 februari 2008, 14:53
Even een vraagje voor de experts: Is er een verschil en zoja wat is dan precies het verschil tussen dyna-watt en gewoon watt?

Nocki
4 februari 2008, 15:25
helaas doen een paar letters het van dit keyboard niet dynawatt ois iets wat gebruikt wordt door esa aps o 20 watt apjes aan te prijzen odat er gedacht wordt dat deze te zacht klinken dyna watt zegt dus heleaal niets

ErikE
4 februari 2008, 16:25
Het is Mesa's manier om op te scheppen dat een amp harder gaat dan je op basis van het wattage zou verwachten...

AART
4 februari 2008, 16:26
Dynawatt is iets wat gebruikt wordt door mesa amps om 20 watt ampjes aan te prijzen omdat er gedacht wordt dat deze te zacht klinken.
Dynawatt zegt dus helemaal niets

Zo beter leesbaar. Maar wat Nocki zegt klopt wel. Het is een patentje van mesa, maar het is verder niks bijzonders.

Anti
4 februari 2008, 16:45
dus het heel verhaal dat dyna-watts luider zouden zijn dan 'gewone' watts is dan eigenlijk gewoon bollocks...

ErikE
4 februari 2008, 17:00
Nou ja... Zo als ik op dit forum vaker heb gelezen: Mesa watts zijn harde watts. Mijn 45 watt Mesa gaat iig luider dan de DSL50 en de 50 watt Koch Twintone die ik (gehad) heb.

AART
4 februari 2008, 17:22
Mesa's gaan gewoon pokkehard. Wattage zegt niet alles over volume omdat frequenties ook een verschil maken en efficientie van speakers en dat soort zaken allemaal invloed hebben.


Mijn Mark IV (85 W) gaat iig veel luider dan alles wat ik verder gehad heb(150 W Blue Voodoo, 120W 5150, 100W Marshall SLX).

Chris Winsemius
4 februari 2008, 17:29
Misschien is het na te zoeken in de vele patenten van Smith.

Wat mij opviel bij de kleine MBs met "Dynawatt": fasedraaier is vrij clean en kan 'n hoge output afgeven.

maestro_nl
4 februari 2008, 17:50
In de vorige eeuw ging m'n Mesa 20/20 veeeeel harder dan m'n Peavey Classic 50/50.

Thijssie
4 februari 2008, 19:52
Mesa's gaan gewoon pokkehard. Wattage zegt niet alles over volume omdat frequenties ook een verschil maken en efficientie van speakers en dat soort zaken allemaal invloed hebben.

Nee hoor, 100watt is gewoon 100watt.

Er zitten wel een paar addertjes onder het gras. 100w klinkt gewoon mooi als verkoopargument, terwijl in de praktijk de ene amp maximaal 80 en de andere 120 watt vermogen heeft, als je gaat meten.

Daarbij is voicing (wat je ook al aangeeft) ook nog belangrijk omdat lage tonen veel meer vermogen vragen. Een 100watter die alleen maar mids en hoog weergeeft, ervaar je als veel harder dan een amp die met hetzelfde vermogen veel laag weergeeft.

Nocki
4 februari 2008, 20:33
Zo...Nu op een bordje met een compleet assortiment aan karakters :).
Ik moet zeggen dat de 22 watt amps van Mesa wel ontzettend fijn klinken!