PDA

View Full Version : Iemand van jullie dit ooit geprobeerd?



guitar
8 februari 2003, 20:43
http://www.amptone.com/truesecretofamptone.htm

Volgens de schrijver is dit dé manier om een goede toon te krijgen... wie heeft dit ooit geprobeerd? (één eq-pedaal kan ik me nog wel in vinden, maar twee is voor mij nieuw)

srv-man
8 februari 2003, 20:50
Hmmm, is wel wat voor te zeggen. De Rocktron preamps hebben meestal ook 2 eq´s en daarmee kun je het geluid zeer drastisch beinvloeden blijkt in de praktijk.

aadplagiaat
8 februari 2003, 21:57
Nee, maar ben het er wel mee eens, zou goed kunnen werken.

Negative K3 fan
8 februari 2003, 23:16
moet je wel zorgen dat je eq pedalen van goede kwaliteit zijn. Ik heb er zelf wel eens aan gedacht ja, maar vaak zijn eq pedalen niet true bypass enzo. En voor een beetje goede (eventueel parametrische) eq ben je heel wat geld kwijt.

Butcher
9 februari 2003, 07:30
Ik gebruik de Hot Plates, en die doen het fantastisch. Alleen klote dat ik 3 verschillende modellen moest kopen, want m'n versterkers zijn verschillend.

jpb
9 februari 2003, 10:28
Ik heb zelf drie verschillende attenuators gemaakt adhv http://www.webervst.com/lpad.htm
Per stuk ong 5,-euro. Klinkt niet slecht, maar een 35W amp met een attenuator van 6dB = ong. 8-10W (meer tast je toon aan) is nog verotte hard. Bovendien slijten de buizen harder omdat er geen echte speaker-load aanzit (daarvoor zou ik een Weber-Mass moeten kopen).
Met eq. heb ik geen ervaring.

Bas
9 februari 2003, 11:44
Huh? Geen echte load? Lijkt me eerder dat ze sneller achteruit gaan omdat je je master volume bijna maxed out hebt, want dat is juist het voordeel..

jpb
9 februari 2003, 17:18
Inderdaad, maar het schijnt dat je eindbuizen harder slijten wanneer een gedeelte van je vermogen in een weerstand verdwijnt, zoals bij Hotplates etc, ipv in echte speakers of de Weber-mass (speaker-simulatie). Waarom dat is weet ik niet, dat kan iemand anders je wel vertellen.

Pickslide
10 februari 2003, 12:30
En hotplates zijn toch ook rete duur?

wanna1
10 februari 2003, 20:14
wat zijn hot plates hoe zien ze eruit?
en waar komen ze vandaan ?
ook attenuators weet ik niet wat het zijn mis ik iets ??
een eq voor de ingang kan inderdaad leuke dingen doen

Nocki
10 februari 2003, 20:21
een power attenuator schijnt de levensduur van je buizen te beinvloeden.

dit ding zordt dat er minder strooom naar je amp gaat waardoor je makkelijker een randje krijgt in je geluid. maar niet iedereen is er blij mee.

Nocki

Butcher
10 februari 2003, 20:52
Wat is het probleem van wat vaker nieuwe buizen buizen kopen?

Robbert
10 februari 2003, 21:18
Op 2003-02-10 20:52, schreef Butcher:
Wat is het probleem van wat vaker nieuwe buizen buizen kopen?


Financieel probleem..

Butcher
10 februari 2003, 21:31
Op 2003-02-10 21:18, schreef Robbert:


Op 2003-02-10 20:52, schreef Butcher:
Wat is het probleem van wat vaker nieuwe buizen buizen kopen?


Financieel probleem..


Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.

guhlenn
11 februari 2003, 12:19
misschien ligt het aan mij maar da's geen geheim. mesa doet dit toch al jaren door de on board graphic eq... en dat buizen moeten gloeien weet toch iedreen?

Marshallover
14 februari 2003, 07:48
Op 2003-02-10 20:21, schreef Nocki:
een power attenuator schijnt de levensduur van je buizen te beinvloeden.

dit ding zordt dat er minder strooom naar je amp gaat waardoor je makkelijker een randje krijgt in je geluid. maar niet iedereen is er blij mee.

Nocki


Hoezo, waar zou dat aan moeten liggen dan?