PDA

View Full Version : versterker voor monitors (IMF Compact II)



pol
4 februari 2008, 13:52
Ik heb net een setje IMF compacts's II speakers gekocht, nu had ik hier al vanalles over gelezen, vooral Han S was er blijkbaar erg over te spreken, en idd voor zover ik er iets van ken lijken me ze zeer gedetailleerd.

Nu heb ik er een redelijk dikke sony versterker op hangen, was toen ik die nieuw kocht iets van een 500 euro, uit de QS-reeks.

kan ik nog veel verbetering verwachten met een andere versterker ? had al gelezen dat luxman goed bij die IMF's zou passen, verder nog oud spul dat niet al te duur gaat en toch de moeite is ?

Han S
4 februari 2008, 14:02
Die Compact tweetjes klinken vrij argessief, zijn wel de meest agressieve IMFjes, dus een rustige versterker als de Luxman A310 kan goed werken. Je kunt ze bij mij beluisteren met een A310.

pol
4 februari 2008, 14:08
zijn andere reeksen van luxman ook ok ?

Han S
4 februari 2008, 15:47
Zou best kunnen maar ik heb alleen de A310, de A320 en de A370 gehad.

Das Schaap
4 februari 2008, 16:09
Ik heb ze met de Luxman A-471, klinkt ook super. Heb ze ook gehoord icm Quad versterkers, ik weet alleen enkel dat de eindversterker toen de Quad 303 was.

Clox
25 januari 2010, 01:56
Even een enorme schop tegen dit topic...

Gezien het aanbod van de Luxman a3xx series op marktplaats vroeg ik mij af of er nog anderen zijn die goed klinken op een setje super compact II's? Las dat bepaalde Quads ook wel goed gingen? Liefst niet al te duur, student enzo... dat jammerlijke Philips microtorentje trekt het niet echt best met de platenspeler.

pol
25 januari 2010, 02:03
ik herinner me nog niet eens dat ik dit topic geplaats heb :)
heb ondertussen nog een subwoofer bij die imfjes gezet omdat er onder de 80hz toch niet bijster veel uitkomt

Han S
25 januari 2010, 11:19
Dat meen je niet, de kleine Compact 2tjes gaan behoorlijk diep bij mij, dat verbaast mensen altijd, dat er zo'n diep laag komt uit zo'n klein kassie.

Clox
26 januari 2010, 17:15
Er staat nu een Luxman A-007 op marktplaats. Kan dit iets zijn, of is een A-3xx beter?

bert k
26 januari 2010, 19:11
Die Luxman heeft een licence to kill, dus kijk een beetje uit als je hem aansluit...




:D

Clox
28 januari 2010, 13:14
Moest hem even lezen, maar hij is leuk;). Er staat nu ook een A-008 set op marktplaats (MI6 is aan het reorganiseren ofzo...), dus ik vraag het heel brutaal nog een keer: Is dit een lekkere combi met een super compact II set, of kan ik beter wachten?

Han S
28 januari 2010, 17:44
De Compact 2 klinkt vrij agressief, de mijne deden het goed op een Luxman A321 omdat die een vrij rustige versterker is, maar wel met veel vermogen. Ik heb die audax woofertjes regelmatig tegen het chassis horen ratelen.

Tegenwoordig heb ik ze op een JVC versterkertje draaien van 2*45 watt en dat klink super. Maar als je nog eens een setje Compact Monitor 2 tegenkomt zou ik ze kopen want die zijn voor monitoring veel geschikter.