PDA

View Full Version : Goedkope buizenversterker



Fabby
4 februari 2008, 12:10
Wat is zowat de goedkoopste buizenversterker die er te vinden is? Ik had al die junior epiphone gezien van 5 watt maar dat is niet genoeg om mee op te treden vrees ik. Ik heb tot nu toe al altijd transistor versterkers gehad en zou is iets anders willen.

F*R*E*A*K
4 februari 2008, 12:12
Je kan kijken naar de Valveking en de Windsor van peavey, die zijn niet duur, en hebben vermogen zat.

almarvk
4 februari 2008, 12:20
Of 2de hands.

Belangrijker is: wat is je budget?

josszee
4 februari 2008, 12:22
Een fender hot rod deluxe!! 40 watt dacht ik en maar een prijskaartje van 750 eurotjes... :hippie:

Kim Wilson
4 februari 2008, 12:28
Dan eerder de Peavey Classic 30 of de Delta Blues...

zeppo
4 februari 2008, 13:53
Ik vind eerlijk gezegd de uitspraak "Ik zou wel eens wat anders willen." een beetje te vaag. Tuurlijk: buizenversterkers zijn echt anders dan solid-state versterkers, maar geef eens aan waar je naar op zoek bent: welk geluid, hoeveel watt (watt wil je er mee doen)
Vergis je trouwens niet: 5 Watt buizen is vrij hard, zeker met een goede speaker. Maar in de meeste gevallen idd niet toereikend voor een optreden.

Blackheart komt zeer binnenkort ook met een 15 Watter.
Overigens kan ik me in de aanbevelingen van de Classic of de Delta Blues vinden. De Windsor doet het op papier heel goed, en ook de test was positief. Ik begreep alleen dat de leverbaarheid minder goed is/was?

BamBuFan1
4 februari 2008, 15:24
De goedkoopste volledig buizen amp zou deze wel eens kunnen zijn:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm

ExRxIxC
4 februari 2008, 15:39
Randall rg50tc is ook goedkoop

Ever Dying
4 februari 2008, 16:35
Laney heeft lekkere buizen versterkers voor het geld (2de hands nog goedkoper)

VanBiLL.com
4 februari 2008, 16:48
Laney heeft lekkere buizen versterkers voor het geld (2de hands nog goedkoper)Yep, wou ik ook net gaan zeggen. Een VC-15 met een 10"er erin is als je een beetje rondshop op het internet helemaal niet zo duur...zo rond de 400-425 euro bij zeg maar "een Belgische firma"...

Luxer maar dan duurder zou ik zeggen een Vox AC-15, maar dat was de vraag niet...

Lekker bij die Tele die je laatst gekocht hebt...

Jimwoud
4 februari 2008, 16:51
De goedkoopste volledig buizen amp zou deze wel eens kunnen zijn:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm
Shit weer GAS!!! Hier wil ik de head uitvoering wel van, zal wel 120 euro worden als die komt.

Nobler
4 februari 2008, 17:28
Topic starter heeft de Epi VJ al afgeserveerd, maar voor zover ik kan nagaan is de Harley Benton GA-5 wél de goedkoopste nieuwe volledig buizenversterker die verkrijgbaar is. De combo is wellicht op zichzelf niet voldoende om op te treden, maar sluit hem op een fatsoenlijke 2x12 kast aan (misschien staat die al op de plek waar je moet optreden of kun je er een lenen), en hij is zeker geschikt voor een optreden. Als de rest van de band te hard gaat kun je evt. via de PA doorversterkt worden via een microfoon voor de speakers. Dat moet in principe ook kunnen met het eigen speakertje van de combo. Als je de boel trouwens op een 2x12 kastje kunt aansluiten is de top (dus alleen versterker) nog eens hele euro's goedkoper (89 euro bij Thomann). Goedkoper red je het echt niet.
Het is overigens wel wat veel gevraagd om met de goedkoopst mogelijke (buizen) versterker wel meteen te willen optreden. Als je meer versterker wilt zul je er toch ook wat meer voor neer willen leggen. Hoeveel versterker je meer wilt en hoeveel je dat waard vindt is natuurlijk weer een heel persoonlijke vraag. Bij open sessies heb ik zowel met mijn 5 watt Epi VJ head over een 2x12 Harley Benton kast met 2 Celstion Vintage 30's (198 euro bij Thomann) gespeeld als over mijn Laney LC-15 die nieuw 299 euro kostte. De laatste heeft meer hoog en is daarom geschikter om 'door de mix te prikken'.
Ook die zou ik echter niet voor een serieus optreden willen gebruiken.

Kim Wilson
4 februari 2008, 17:41
Ik weet niet over wat voor optredens je het hebt, maar ik heb de Epiphone Valve Jr. een keer meegenomen met een optreden, met een 2x12 cab eronder (Celestion G12H), en dat was echt drie keer kut met een randje. Dat ding heeft echt te weinig vermogen om op een podium mee te kunnen.

Kaboemba
4 februari 2008, 19:30
Topic starter heeft de Epi VJ al afgeserveerd, maar voor zover ik kan nagaan is de Harley Benton GA-5 wél de goedkoopste nieuwe volledig buizenversterker die verkrijgbaar is. De combo is wellicht op zichzelf niet voldoende om op te treden, maar sluit hem op een fatsoenlijke 2x12 kast aan (misschien staat die al op de plek waar je moet optreden of kun je er een lenen), en hij is zeker geschikt voor een optreden. Als de rest van de band te hard gaat kun je evt. via de PA doorversterkt worden via een microfoon voor de speakers. Dat moet in principe ook kunnen met het eigen speakertje van de combo. Als je de boel trouwens op een 2x12 kastje kunt aansluiten is de top (dus alleen versterker) nog eens hele euro's goedkoper (89 euro bij Thomann). Goedkoper red je het echt niet.
Het is overigens wel wat veel gevraagd om met de goedkoopst mogelijke (buizen) versterker wel meteen te willen optreden. Als je meer versterker wilt zul je er toch ook wat meer voor neer willen leggen. Hoeveel versterker je meer wilt en hoeveel je dat waard vindt is natuurlijk weer een heel persoonlijke vraag. Bij open sessies heb ik zowel met mijn 5 watt Epi VJ head over een 2x12 Harley Benton kast met 2 Celstion Vintage 30's (198 euro bij Thomann) gespeeld als over mijn Laney LC-15 die nieuw 299 euro kostte. De laatste heeft meer hoog en is daarom geschikter om 'door de mix te prikken'.
Ook die zou ik echter niet voor een serieus optreden willen gebruiken.

Kijk een zinvolle post, ze zijn er wel.
Overigens is er nog een oplossing die ook geen drol kost 9okee het dubbele maar je3 hoeft het niet in 1 keer te kopen dan), 2 Epi valve juniors, met eventueel twee cabinetjes.
Heeft een paar voordelen:
Voor oefenen eentje in de oefenruimte en dezelfde setup thuis.
Bij optreden kan je er 1 of 2 plaatsen, afhankelijk van de grote van de ruimte en bovendien zou je er nog is heel mooi stereo mee kunnen spelen.
Daarnaast heb je altijd precies dezelfde backup (kleinere zalen).
Enne voor goed door de mix komen zou ik meer mid nemen.

Hmm bedenk me net dat je dan toch al ergens rond de 500 euro kwijt zal zijn, koop voor dat geld een tweedehands H&K tube50.
Zat vermogen en een meer dan prima geluid.
H&K wordt echt zwaar onderschat.

Jimwoud
4 februari 2008, 20:03
Kijk een zinvolle post, ze zijn er wel.
Overigens is er nog een oplossing die ook geen drol kost 9okee het dubbele maar je3 hoeft het niet in 1 keer te kopen dan), 2 Epi valve juniors, met eventueel twee cabinetjes.
Heeft een paar voordelen:
Voor oefenen eentje in de oefenruimte en dezelfde setup thuis.
Bij optreden kan je er 1 of 2 plaatsen, afhankelijk van de grote van de ruimte en bovendien zou je er nog is heel mooi stereo mee kunnen spelen.
Daarnaast heb je altijd precies dezelfde backup (kleinere zalen).
Enne voor goed door de mix komen zou ik meer mid nemen.

Hmm bedenk me net dat je dan toch al ergens rond de 500 euro kwijt zal zijn, koop voor dat geld een tweedehands H&K tube50.
Zat vermogen en een meer dan prima geluid.
H&K wordt echt zwaar onderschat.

Je kwam er op het eind achter dat jouw post dus niet zo zinvol is, hehe. Iemand die een eerste buizenversterker wilt meteen 2 versterkers aan te raden om dan stereo te spelen.

2de hands is er zat leuks te krijgen voor onder de 500 euro. Zo'n tube 50 lijkt me ook een leuk ding. Laney heeft 2de hands ook veel leuke buizenversterkers zoals de VC30/50 LC30/50.

Kim Wilson
4 februari 2008, 21:48
Kijk een zinvolle post, ze zijn er wel.
...
Heb je mijn post ook gelezen, dan? Ik kon er totaal niet mee weg komen, en we spelen echt niet hard, vraag Mitch maar.

sjoerd5
5 februari 2008, 18:50
Hoeveel watt buizen is dan genoeg voor een fatsoenlijk optreden?

MarkS
5 februari 2008, 19:18
Met een AC15 of Marshall 18W kit kom je (als het niet lomp hard hoeft) volgens mij al een heel eind. Rendement van de speaker(s) doen de rest.
Anderszijds heb ik een JCM800 50W split channel head gehad, en die leek steeds last van ademnood te hebben.

Mitch
5 februari 2008, 19:22
Wat een waardeloze openingspost zeg. Wat wil je nu precies?
Wil je weten wat de goedkoopste buizenbak is of wil je serieus advies?
Wat is je budget ? Pas dan kun je kijken of je vraag reëel is. Anders moet je gewoon bij transistor blijven, want de allegoedkoopste buizenbakkies zijn naar mijn idee totaal waardeloos.

Rormo
5 februari 2008, 19:36
Waar dit precies naar toe moet is mij ook een raadsel. Peavey valveking is nieuw toch wel erg goedkoop, dan heb je een goede versterker. 2e hands zou je een Marshall JTM 30 kunnen scoren voor 300 euro. Dan heb je ook een goed bakkie. Maar ja het hangt allemaal af van allerlei factoren die jij niet noemt, zoals stijl en budget.

Kaboemba
6 februari 2008, 12:09
Heb je mijn post ook gelezen, dan? Ik kon er totaal niet mee weg komen, en we spelen echt niet hard, vraag Mitch maar.

Ja maar jullie maken sowieso bagger muziek.

Kim Wilson
6 februari 2008, 12:11
Ach, ik speel tenminste wél in een band. :satisfie:

almarvk
6 februari 2008, 12:13
En waarom reageren we nog zoveel terwijl de TS niets van zich laat horen??

Rormo
6 februari 2008, 12:46
Ach je moet toch wat op je vrije ochtend :dance:

LCH
6 februari 2008, 14:44
Kansloos topic. Meneer wil wat anders, heeft er geen kaas van gegeten, wil er niks voor betalen, maar als het even kan moet er wel een buizenstack staan? :stop:

Kaboemba
6 februari 2008, 19:25
Ach, ik speel tenminste wél in een band. :satisfie:

Wat doet je denken dat ik dat niet doe ?
Ik was lang zoekende maar speel ondertussen al weer een jaartje of meer in een band.
Alleen niet als gitarist, mijn gitaar kwaliteiten zijn op z'n zachst gezegd beroerd. Bassen gaat me wel goed af, dus ben ik opeens bassist.

Fabby
7 februari 2008, 00:43
Jullie hebben mij al wel verdergeholpen :). Ik heb misschien te weinig informatie gegeven maar het zit eigenlijk zo, ik heb nu een marshall valvestate 275 thuis staan maar die is veel te zwaar voor elke keer mee naar de repetitie te sleuren en die zet ik daar ook niet graag omdat er dan nogal mee geprutst kan worden, ik had daarom graag een goedkope buizenversterker aangeschaft omdat ik pas een tele heb gekocht en dat toch wel wat anders klinkt denk ik. Het zou een versterker moeten zijn die geschikt is voor te repeteren en voor soms ook wel mee te nemen voor een optreden.

almarvk
7 februari 2008, 07:50
Dat snappen we, maar wat voor muziek speel je ermee en met wat voor gitaar?

Ik ben trouwens bang, dat als je die Valvestate al te zwaar vindt, dat een buizenbak(je) nog veel zwaarder zal zijn.

Kim Wilson
7 februari 2008, 08:15
Wat doet je denken dat ik dat niet doe ?
Ik was lang zoekende maar speel ondertussen al weer een jaartje of meer in een band.
Alleen niet als gitarist, mijn gitaar kwaliteiten zijn op z'n zachst gezegd beroerd. Bassen gaat me wel goed af, dus ben ik opeens bassist.
Nee, ik ging er niet vanuit dat je niet in een band zat, maar anders kwam mijn grapje niet uit. :satisfie:

Bassen is ook cool. Wat voor band speel je?

Kim Wilson
7 februari 2008, 08:16
Dat snappen we, maar wat voor muziek speel je ermee en met wat voor gitaar?

Ik ben trouwens bang, dat als je die Valvestate al te zwaar vindt, dat een buizenbak(je) nog veel zwaarder zal zijn.
Is een 1x12 buizenbakje zwaarder dan een Valvestate 275? Ik neem tenminste aan dat dat een 2x12 combo is?

almarvk
7 februari 2008, 08:17
Das ook weer zo. Ik ben die zware Roost gewend ;) Maar goed; licht zijn ze iig niet.

Kaboemba
7 februari 2008, 10:31
Nee, ik ging er niet vanuit dat je niet in een band zat, maar anders kwam mijn grapje niet uit. :satisfie:

Bassen is ook cool. Wat voor band speel je?

Zet het maar onder ouwelullen rock, alhoewel we ook nieuw spul spelen.

LCH
7 februari 2008, 17:31
Jullie hebben mij al wel verdergeholpen :). Ik heb misschien te weinig informatie gegeven maar het zit eigenlijk zo, ik heb nu een marshall valvestate 275 thuis staan maar die is veel te zwaar voor elke keer mee naar de repetitie te sleuren en die zet ik daar ook niet graag omdat er dan nogal mee geprutst kan worden, ik had daarom graag een goedkope buizenversterker aangeschaft omdat ik pas een tele heb gekocht en dat toch wel wat anders klinkt denk ik. Het zou een versterker moeten zijn die geschikt is voor te repeteren en voor soms ook wel mee te nemen voor een optreden.
Aha, daar kunnen we wat mee!

Om je maar meteen uit de droom te helpen: zo'n versterker bestaat niet. Een klein, licht versterkertje met een heerlijke tone die geschikt is voor alle muziekstijlen, hard genoeg kan voor optredens en ook niks mag kosten... dat willen we allemaal wel. Vervoer en transport blijf je sowieso mee zitten, zelfs een klein buizenbakje als de Koch Studiotone (wel hartstikke duur) is nog relatief zwaar.

Je kunt die Valvestate in het repetitiehok neergooien en voor thuis een klein Voxje kopen ofzo, die doen het prima. In principe heb je niet zo'n grote Valvestate nodig voor thuis en als je het zo doet heb je helemaal geen problemen met vervoer. En als je het zonde vindt van die Valvestate, dan weet ik geen andere oplossing.

Fabby
7 februari 2008, 19:43
Het optreden kunnen we nog achterwegen laten, het belangrijkste is het repeteren :). Is dit iets http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga15.htm
of is te slecht van kwaliteit of te zwak voor te repeteren?

Rormo
7 februari 2008, 23:20
Ik denk niet dat je het daar mee gaat redden. 1 10" speakertje is niet erg veel in een band setting. Enne wat mij betreft is optereden gelijk aan repeteren als het gaat om de versterker. Daarvoor meoten ze ongeveer even hard kunnen. Als je met optreden heel veel harder gaat kun je beter over de PA spelen, anders speel je de mensen vooraan en jezelf doof.

Fabby
7 februari 2008, 23:58
Nee want ik repeteer soms met een 60watt roland cube en dat gaat perfect en als ik ermee optreed zou het zowiezo moeten versterkt worden.

BamBuFan1
8 februari 2008, 01:29
Nee want ik repeteer soms met een 60watt roland cube en dat gaat perfect en als ik ermee optreed zou het zowiezo moeten versterkt worden.

Die 15W Harley zal sowieso meer lawaai maken dan die 60w transistor Cube.

Saf
9 februari 2008, 16:34
buizenversterkers die en vintage, en buizen, en goede tone hebben en tweedehands nietteveel kosten. Ouwe dynacords kom je dan snel op uit denk ik een eminent II ofzo moet je voor een euro of 100 makkelijk kunnen vinden in spelende staat. moet je alleen nog een cabinetje hebben.

Fabby
10 februari 2008, 22:30
Heeft er iemand ervaring met thomann? Hoelang de levering duurt?

Thom TK
10 februari 2008, 22:52
Heeft er iemand ervaring met thomann? Hoelang de levering duurt?

Als het op voorraad is iets meer dan een week, tussen 1 en 2 weken geloof ik.

Rormo
10 februari 2008, 22:58
Heeft er iemand ervaring met thomann? Hoelang de levering duurt?

Ik had 2 maanden terug mijn spullen in 6 dagen na bestelling. Zat een weekend in, dus in feite waren het 4 werkdagen. Alles was wel op vooraad.

BamBuFan1
11 februari 2008, 23:32
Als het op voorraad is iets meer dan een week, tussen 1 en 2 weken geloof ik.

+1. Bij mij duurde het precies een week.