PDA

View Full Version : Fender vibroverb reverb vraag



Lucky
3 februari 2008, 23:34
Hey hey,

net een RI 1963 Fender Vibroverb gekocht. je kent ze wel, die bruine tolex, twee speakers, reverb, trem, geen master.
erg mooi geluid vind ik.

reverb is ruim voldoende maar er zit een soort triller in. het lijkt wel of dat er naast de reverb ook een soort delay mee loopt....
ik weet dat het lastiguit te leggen is maar het lijkt haast of dat er naast de:

galmmmmmmmmmmmmmm...ook een:
galm m m m m m m m m m meeloopt

het veranderenden van intensitiet of snelheid van de trem heeft geen invloed.

herkent iemand dit (eigenlijk best vet en vuig klinkende) euvel?

Mr.Jay
4 februari 2008, 12:58
slechte galmveer.
koop er een met 3 veren i.p.v., die klinken veel meer aaneengesloten/dichter
en hebben niet dat echo-effect

Eko
4 februari 2008, 17:24
Ik heb zo`n zelfde amp. Heb je de buis al vervangen van de galmveer? Er zit een 12 ax7 in om het geluid op te peppen als het uit de galmveer komt. Aan iedere buis komt een keer een einde. De Vibroverb`s zijn uit midden jaren 90 dus slijtage zou best kunnen.
Je zou om te testen even een paar buizen ( de 12 AX 7 ) kunnen verwisselen om het uit te proberen. Probeer maar eens de buizen van kanaal 1 met de reverb te switchen.

Lucky
4 februari 2008, 22:31
ik heb hem al.
reverb tank even van dichtbij bekeken.
de vorige eigenaar had een lapje stof met wat tape (!) vast gemaakt aan de behuizing om een van de drie veren.
Het resultaat was een ietwat kortere reverb en een een soort delayachtig bijgeluid naast de reguliere galm.
lapje weg gehaald...galm was weer normaal...

eigenlijk wel vet. Ik houd wel van dit soort experimenten.
hulde aan de vorige eigenaar voor zijn creatieve instelling en zijn uiterst garage benadering van zijn oplossing.