PDA

View Full Version : Improvisatie op backing track



Ibanez666
3 februari 2008, 23:17
Op hetzelfde David gilmour backing trackje dat ik bij mn cheap Squier demo heb gebruikt.

geluid zuigt wel een beetje (veel), want ook dit is opgenomen met mn fototoestel.

http://www.youtube.com/watch?v=XogmT2te_EI

Makor1966
3 februari 2008, 23:35
Op hetzelfde David gilmour backing trackje dat ik bij mn cheap Squier demo heb gebruikt.

geluid zuigt wel een beetje (veel), want ook dit is opgenomen met mn fototoestel.

http://www.youtube.com/watch?v=XogmT2te_EI
Filmpjes gekeken.. wel leuk om te zien dit soort dingen, leerzaam. Want ben aant oefenen op de bends & vibrato. Wel zonde van het abrupte eind.
Anyhow, ik vond het geluid van het filmpje met de Squier beter.
Jammer dat je hoofd er niet helemaal op staat, want man wat wordt jij harig. Je kunt al bijna vlechtjes maken. :D
Highroad Easy filmpje van je vrouw was ook top!!! Hoop dat ze er meer wil doen, met alleen backingtrack, of jullie samen..

Ibanez666
3 februari 2008, 23:50
Filmpjes gekeken.. wel leuk om te zien dit soort dingen, leerzaam. Want ben aant oefenen op de bends & vibrato. Wel zonde van het abrupte eind.
Anyhow, ik vond het geluid van het filmpje met de Squier beter.
Jammer dat je hoofd er niet helemaal op staat, want man wat wordt jij harig. Je kunt al bijna vlechtjes maken. :D
Highroad Easy filmpje van je vrouw was ook top!!! Hoop dat ze er meer wil doen, met alleen backingtrack, of jullie samen..

Met die Squier speelde ik over een 100Watt buizentop, op dit filmpje over een Peavey 15Watt transistorbakkie, dat zal wel wat schelen denk ik. Ik zal de boodschap ff aan mn vrouw doorgeven, thnx :-)

HvV
4 februari 2008, 18:58
Jammer van het geluid want er zijn best leuke licks te horen. Deze tone, of hoe het zou kunnen klinken als het geluid beter was geweest, bevalt mij persoonlijk beter dan de squier. Lekker warm daar zeker, dat je zo in je hemd zit? En vergeet de volgende keer de korte broek niet. Elke zichzelf respecterende gitarist heeft een korte broek aan op zijn utube filmpies. :D

Ibanez666
4 februari 2008, 19:08
Jammer van het geluid want er zijn best leuke licks te horen. Deze tone, of hoe het zou kunnen klinken als het geluid beter was geweest, bevalt mij persoonlijk beter dan de squier. Lekker warm daar zeker, dat je zo in je hemd zit? En vergeet de volgende keer de korte broek niet. Elke zichzelf respecterende gitarist heeft een korte broek aan op zijn utube filmpies. :D

sja ik zat erg dicht op de amp en m'n pc speakers met mijn fototoestel. Ik denk dat het daarom ook minder klinkt. Ik had het inderdaad vet warm ja, had even daarvoor mn dochtertje naar bed gebracht nadat ik de hele dag achter haar aan gelopen had ;-)
Korte broek? Liever niet, anderz zou je niks meer kunnen zien op beeld vanwege de wit-reflectie :-)

bass blom
4 februari 2008, 19:13
doe ff linkje naar die backingtrack? :D

HvV
4 februari 2008, 19:25
http://guitar-wav.com/ pinkfloydstyle

ben benieuwd naar je uitvoering met de gitaar-synt :strat:

bass blom
4 februari 2008, 19:27
http://guitar-wav.com/ pinkfloydstyle

ben benieuwd naar je uitvoering met de gitaar-synt :strat:

thnx, nee dat wordt dan highway one :strat:

Ibanez666
4 februari 2008, 19:31
doe ff linkje naar die backingtrack? :D


weet eerlijk gezegd niet waar ik hem vandaan had, ik geloof limewire, zoek dan op David Gilmour backing track (denk ik, of alleen guitar backing)

The Lo Lands
4 februari 2008, 19:50
Zitten een paar lekkere smoothy licks tussen! Mucho mi like : ) Ook altijd lekker om op die rustige Floyd nummers te jammen, en ik kan het weten ; ) Inderdaad wel jammer van de matige opnamekwaliteit.

Ibanez666
4 februari 2008, 20:07
Zitten een paar lekkere smoothy licks tussen! Mucho mi like : ) Ook altijd lekker om op die rustige Floyd nummers te jammen, en ik kan het weten ; ) Inderdaad wel jammer van de matige opnamekwaliteit.


thnx, wat de kwaliteit betreft: ik heb niks anders om op te nemen. En als ik het al wel zou hebben, ben ik te lui om uit te gaan zoeken hoe het dan werkt...erg he?

The Lo Lands
4 februari 2008, 21:09
En als ik het al wel zou hebben, ben ik te lui om uit te gaan zoeken hoe het dan werkt...erg he?
Beetje wel ja ; )

Ibanez666
4 februari 2008, 21:12
Beetje wel ja ; )

ik zou familie van Foena kunnen zijn ;-)

bass blom
4 februari 2008, 22:32
diamonds on the highway :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/highwayfloyd.mp3

Ibanez666
5 februari 2008, 13:51
diamonds on the highway :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/highwayfloyd.mp3

Had je dit zelf ingespeeld?

bass blom
5 februari 2008, 21:10
Had je dit zelf ingespeeld?

ja, gisteravond :strat: op de nieuwe highway one :P

Ibanez666
5 februari 2008, 23:40
ja, gisteravond :strat: op de nieuwe highway one :P

ah ik dacht al, daarom duurde het ff voordat ik er op klikte, dacht dat je vol trots je gevonden backing track hier poste ;-)

pasqual
5 februari 2008, 23:56
@ibanez 666: ondanks het crapy geluid kan ik je stijl erg waarderen. ik wil 'm wel eens horen met een strat met halselement. lijkt mij mooier voor pink floyd.
ook die van bass blom is lekker ( ik heb het dus over z'n sample!! en niet over...)

groeten Pasqual.

Ibanez666
6 februari 2008, 00:00
@ibanez 666: ondanks het crapy geluid kan ik je stijl erg waarderen. ik wil 'm wel eens horen met een strat met halselement. lijkt mij mooier voor pink floyd.
ook die van bass blom is lekker ( ik heb het dus over z'n sample!! en niet over...)

groeten Pasqual.

thnx, er staat op youtube ook nog een "cheap Squier demootje" met dezelfde backing track, volgens mij met de combi hals en mid element..

pasqual
6 februari 2008, 00:17
die cheap squier demo vind ik qua sound al mooier. ik hou wel van die "bite" van die singles.

groeten Pasqual.

rickert
6 februari 2008, 01:49
Hey viking, ga je scheren man! Wel lekker gespeeld. Oude ibanezjes zijn koel :p .

Maarre,,, je hebt een vrouw, maar makor zei dat ze met je had kunnen neuken als ze wilde?!??! WAAR VIND JE VROUWEN DIE DAT TOELATEN?!?!?

Ibanez666
6 februari 2008, 10:11
Hey viking, ga je scheren man! Wel lekker gespeeld. Oude ibanezjes zijn koel :p .

Maarre,,, je hebt een vrouw, maar makor zei dat ze met je had kunnen neuken als ze wilde?!??! WAAR VIND JE VROUWEN DIE DAT TOELATEN?!?!?


Maar goed dat ze dat niet wilde dan he? ;-)

Ibanez666
6 februari 2008, 10:11
die cheap squier demo vind ik qua sound al mooier. ik hou wel van die "bite" van die singles.

groeten Pasqual.


Ja ik was eigenlijk een humbucker man, maar deze Squier kocht ik voor mn dochtertje en nu speel ik er zelf ook veel op :-)

rickert
6 februari 2008, 13:26
Maar goed dat ze dat niet wilde dan he? ;-)
:seriousf: :dance: