PDA

View Full Version : Snaren



the_wide
3 februari 2008, 18:30
hallo,
ik heb een vraagje i.v.m. snaren, wat is feitelijk het verschil tussen nylon en stalen snaren, tussen light en medium snaren ?, heeft dit te maken met de klank of het speelgemak ?, ik leer spelen op een doodgewone akoestische stagg met stalen snaren, kan ik daar bijvoorbeeld nylon snaren opsteken of kan dit niet ?
alvast mercikes
wide

Nino1110
3 februari 2008, 18:33
Ik kan je wel vertellen dat Staal -> Nylon niet kan door de verbindingen of iets.

Nylon knoopte je zegmaar aan de brug en staal "haak" je.

Sorry voor me shit uitleg maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :P

the_wide
3 februari 2008, 18:40
zelfs een shitty uitleg kan nuttig zijn he, is volkomen duidelijk, maar weet ken je ook de shitty uitleg voor light en medium snaren ? ;)

-=JEROEN=-
3 februari 2008, 20:19
Nylon snaren zijn voor klassieke en spaanse gitaren. Stalen snaren voor electrische en (semi)akoustische gitaren. En nee je kan ze niet op beide gebruiken.

Snaardikte heeft te maken met smaak, speelgemak en sustain. Dikkere snaren gaan langer mee (over het algemeen) maar spelen een stuk stugger.

appyhaan
3 februari 2008, 20:39
En nee je kan ze niet op beide gebruiken.


Ha, dit had ik vroeger eens per ongeluk gedaan, ik had nog ergens een oud Spaans gitaartje liggen en het leek met wel interessant om daar stalen snaren op te leggen. Een week later was de hele hals krom (een soort berenklem zeg maar). :noob:

Pais
3 februari 2008, 20:56
Ik zou wel eens een 12snaar willen horen met de helft nylon en de helft stalen snaren. Dat wordt vette shit :noob: :strat:

-=JEROEN=-
3 februari 2008, 22:51
Wat dacht je van deze gitaar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pikasso_guitar

- wacht ik kom er aan, ff stemme
- tot over een uurtje hahaha