PDA

View Full Version : Vraag over de lengte vd brug-topkam



Madcow
3 februari 2008, 17:00
heey, ik sta op het punt om me hardtail te monteren, maar wat moet de afstand zijn van de brug naar de topkam?

alvast bedankt

Gearjunkie
3 februari 2008, 17:25
De mensuur is 2x de afstand van de 12e fret naar de topkam. De 12e fret komt dus precies in het midden.
Je mag de kant van de bassnaren een klein stukje verder zetten. (waardoor deze dus iets langer word)

Kakihara
4 februari 2008, 09:09
HIER (http://www.stewmac.com/FretCalculator/) eens klikken anders : fret calculator van stewmac, inclusief indicatie waar je de brug moet plaatsen. Erg handig ;)

jan jansen
4 februari 2008, 17:47
De mensuur is 2x de afstand van de 12e fret naar de topkam. De 12e fret komt dus precies in het midden.
Je mag de kant van de bassnaren een klein stukje verder zetten. (waardoor deze dus iets langer word)


tot waar rekent men: voorkant brug,achterkant brug,plaats waar de snaren bevestigd worden...?

JJ

AvU
4 februari 2008, 18:01
Tot hoever de snaren kunnen trillen, dus de topkam tot de zadels van de brug. Zet bij het meten de brugzadels in het midden, zodat je nog wat speling hebt.

grt. Arjan

jan jansen
4 februari 2008, 18:10
Tot hoever de snaren kunnen trillen, dus de topkam tot de zadels van de brug. Zet bij het meten de brugzadels in het midden, zodat je nog wat speling hebt.

grt. Arjan


oke...t is me nu eindelijk eens duidelijk... :rockon:

jj