PDA

View Full Version : Echt clean geluid met oefen versterkertje ??



Student
3 februari 2008, 14:57
Hoi,

Ik wil een klein oefen versterkertje kopen. Ik zit te denken aan een roland micro cube. Er zitten best leuke geluiden in.

Nou vraag ik me af of je deze versterker ook kaal kan gebruiken.
Dus zonder enige bewerking/kleuring van het geluid.

Dit is handig als je de effecten uit een ander pedaal wil halen, en toch je verterkertje wil gebruiken.

Lexvandoef
3 februari 2008, 16:55
jep kan, je moet dan een versterker model kiezen dat clean klinkt zoals de jazzchorus (JC). De effecten kan je uit zetten.

Makor1966
3 februari 2008, 16:57
Roland heeft idd heel mooi clean.

Lexvandoef
3 februari 2008, 16:58
Roland heeft idd heel mooi clean.

dat ben ik weer niet met je eens, maar goed ;)

Makor1966
3 februari 2008, 17:01
Roept u maar dan :)
Ik ben wel bevooroordeeld, heb 2 Roland versterkers.. waarvan ik het clean in elk geval mooi vind.
Ooit een Laney gehad, zat een heel mooi warm geluid in (buizen voorversterker).

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:06
in die prijsklasse vind ik de voxen veel lekkerder. De valvereactor series bv. Of de AD/DA valvetronix versterkers.

Afgelopen week heb ik nog heel veel en heel lang staan testen in deze prijsklasse, roland is ook goed, maar ik vond de voxjes lekkerder.

Met een grotere en (duurdere) jazzchorus kan ik trouwens ook niks, vind ik ook totaal niet fijn.

Edit: ik ben trouwens ook wel redelijk bevooroordeeld hoor :seriousf:. Ik heb zelf een AC15 en ben ook redelijk fan van vox/marshall. :sssh:

Makor1966
3 februari 2008, 17:12
Als ik eerdaags weer 's geld teveel heb zal ik eens gaan testen want hoor inderdaad veel positieve verhalen over VOXjes. Dus ben in elk geval nieuwsgierig geworden, ook door "nieuwe" plank, Daar past wel een leuke nieuwe versterker bij:D.

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:14
het gaat zo wel een beetje offtopic, maar welke voxjes? De valvetronix series, of toch buizen? In het laatste geval, 2dehands ac30cc1. Top ding, voor een hele fijne prijs!

Makor1966
3 februari 2008, 17:18
Buizen dan, als je het doet, bla... ik zal 's kijken wat ik over de ac30cc1 kan vinden. Thanx!

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:20
haha ja, als het doet, doe het dan goed :cheerup:

Er staat er nu trouwens ff geen op marktplaats, maar geduld loont :sssh: