PDA

View Full Version : Goed pedaal voor punk? / rock?



Nino1110
3 februari 2008, 14:08
Hallo ,

Ik zoek een pedaaltje om een beetje fatsoenlijke punk / rock uit te krijgen.

Ik doel op deze bands:

Greenday
Sum 41
Nickelback
Metallica

Dat geluid zoek ik dus..


Mijn budget is zo'n 80 - 100 euro.
Iemand een idee? :)

Alvast bedankt!

Dirk_Hendrik
3 februari 2008, 14:41
Koop een Rat.....

Nino1110
3 februari 2008, 14:46
http://feedback.nl/?b=RAT&a=

Bedoel je die?
Ziet er namelijk goed uit... :hippie:

Chroxy
3 februari 2008, 15:42
tjah; gebruik de search.. meer dan genoeg informatie, je stelt een vraag die al 100duizenden keer gesteld is.

Daarnaast; het geluid van Green Day/Sum41 verschilt enorm van Metallica. Daarnaast verschilt het geluid van Metallica weer per periode.. dus het is een beetje onduidelijk wat je zoekt, noem eens een specifiek nummer/album?

En dan nog; ik las dat je over een Cube 15x speelt; met welk distortion pedaaltje dan ook, kom je nooit in de buurt van het geluid van die artiesten; dat heeft gewoon simpelweg met je versterker (en misschien gitaar?) te maken..

Nino1110
3 februari 2008, 15:46
Ik speel met een roland cube 15X en een Dean Evo XM.

En als ik alleen voor punk een pedaaltje wil?

Ik zal trouwens wel even zoeken...

robert-gitarist
3 februari 2008, 18:44
Alleen voor punk? hmm dan zal ik eens kijken na een tweede hands OD-3 van Boss en eventueel nog een boost erbij voor paar tientjes. Kom je een heel eind al mee:)

Nino1110
3 februari 2008, 19:20
Oke ,, ik zie dus dat er veel verschil tussen de pedaaltjes zitten enzo..

Ik denk dat ik maar gewoon naar de Feedback ga en daar ratjes , bossjes etc uitproberen en zo kijken.


Bedankt!

Yannicks
3 februari 2008, 20:54
Sum41 is geen punk. Verder zal elk pedaaltje met wat gain voldoen aan jouw smaak. Boss od-3, sd-1 of ds-1, what evah.

Het echt 77punk geluid zit in Marshall jtm's en in Hiwatt. Geen master volume maar gewoon loei en loei hard.

pol
4 februari 2008, 15:56
koop niks van dat alles en spaar verder voor een betere versterker, dat gaat veel meer verbeteren aan je geluid dan een pedaal voor die roland cube 15.

Nino1110
4 februari 2008, 18:43
Wat voor versterker dan?

Richting een marshall 30 watt of iets?

Alvast bedankt!

pol
4 februari 2008, 19:36
ouwe marshall valvestate combo's, 8080 of 8040 ofzo, of 1 van die peavey transtube dingen, allemaal niet zo duur.

hughes & kettner attax is ook wel ok.

en niks kleiner dan een 12" speaker.

Silco
4 februari 2008, 20:09
Of een Mesa Boogie :p.

Maar even serieus. Ik zal als ik jou was een gitaar-vriend vragen een distortion of overdrive pedaal te lenen. Als je die vriend niet hebt, moet je gewoon een algemeen pedaal kopen.

Als je dat niet goed genoeg vind, kan je altijd nog doorsparen voor een fatsoenlijke versterker.....

Nino1110
4 februari 2008, 20:16
Ik denk dat ik maar gewoon een Dirty Rat koop.
Ik heb geluid samples gehoord en die waren erg mooi en ook mijn smaak..

Locker de lock dus! :)

Valoosj
4 februari 2008, 20:53
Ik zou oppassen met zomaar af te gaan op soundsamples vanop websites.
En als je echt zoveel verschillende stijlen van OD/distortion wilt, zorg dan op zn minst dat je een veelzijdig pedaaltje hebt. Een rat ken ik wel niet veel van, maar volgens mij is het niet het meest veelzijdige ooit.
En er zijn immers hopen verschillende overdrives en distortions. Begin mss eens met de setup op te zoeken van de bands die je noemt?

Voor het voorgestelde budget kan je mss ook wel iets goed custombuilt krijgen. OD is namelijk vrij goedkoop om te maken, en trouwens het perfecte om pedalen te beginnen bouwen. Op het forum zitten genoeg leden die je kunnen helpen als je vastzit. Ponq en ik bv kunnen je met veel dingen helpen, een stapje boven ons staan natuurlijk nog AART (of was het aad?) en Dirk Hendrik die er nog veel meer van kennen.

EuroCinema
4 februari 2008, 21:54
[QUOTE=Nino1110]Ik denk dat ik maar gewoon een Dirty Rat koop.
Ik heb geluid samples gehoord en die waren erg mooi en ook mijn smaak..
QUOTE]

Ja, opgenomen met andermans gitaar en andermans versterker he! Rats zijn heel goeie pedalen hoor, maar ga eerst maar eens luisteren hoe ze met jouw spullen klinken. Ik vind ze trouwens dan weer wel behoorlijk veelzijdig.

robert-gitarist
4 februari 2008, 22:14
Als je die vriend niet hebt, moet je gewoon een algemeen pedaal kopen

Dit vind ik eigelijk wel een domme opmerking.
Wat vind jij een algemeen pedaal? Kom me niet aan met als antwoord een distortion pedaal of overdrive pedaal, want er zijn honderen van dat soort pedalen ;). En gewoon een pedaal kopen, lekker handig als je verder 0,0 ervaring hebt verder met pedalen etc, zo loop je dus wel een kans op dat je een miskoop doet ;)

Ik zou, als ik de topicstarter was, eens na een muziekwinkel als Feedback ofzo gaan en een aantal pedalen uittesten. Ga teneerste als een luisteren na het verschil tussen een overdrive en een distortion en kijk dan telkens verder. Zoals gezegt is, op alleen de soundsamples moet je never nooit afgaan. Rede is al uitgelegt dus dat ga ik niet nog eens herhalen ;) Maar als ik echt eerlijk moet zijn, hou dat geld voor een pedaal achter de rug en spaar voor een leuke versterker waar je veel kanten mee op kunt.
Ik ben ook begonnen met tig pedalen (voornamelijk overdrive en distortion) tot ik een amp kocht met een goede drive en dat is echt al meer dan de helft van je sound. Ik heb zelf 2 Randalls waar ik akelig over te spreken ben. Dingen kosten echt relatief weinig (zeker tweedehands), kunnen loeihard maar thuis idiaal te gebruiken, veel gain, hele goede clean en nog een aantal leuke opties. Gebruik nog eens de zoekfuntie want dit onderwerp is al tig keer langs gekomen en staan ook nog bomvol goede adviezen. Good luck!

Silco
5 februari 2008, 17:40
Dit vind ik eigelijk wel een domme opmerking.
Wat vind jij een algemeen pedaal? Kom me niet aan met als antwoord een distortion pedaal of overdrive pedaal, want er zijn honderen van dat soort pedalen ;). En gewoon een pedaal kopen, lekker handig als je verder 0,0 ervaring hebt verder met pedalen etc, zo loop je dus wel een kans op dat je een miskoop doet ;)

Ik zou, als ik de topicstarter was, eens na een muziekwinkel als Feedback ofzo gaan en een aantal pedalen uittesten. Ga teneerste als een luisteren na het verschil tussen een overdrive en een distortion en kijk dan telkens verder. Zoals gezegt is, op alleen de soundsamples moet je never nooit afgaan. Rede is al uitgelegt dus dat ga ik niet nog eens herhalen ;) Maar als ik echt eerlijk moet zijn, hou dat geld voor een pedaal achter de rug en spaar voor een leuke versterker waar je veel kanten mee op kunt.
Ik ben ook begonnen met tig pedalen (voornamelijk overdrive en distortion) tot ik een amp kocht met een goede drive en dat is echt al meer dan de helft van je sound. Ik heb zelf 2 Randalls waar ik akelig over te spreken ben. Dingen kosten echt relatief weinig (zeker tweedehands), kunnen loeihard maar thuis idiaal te gebruiken, veel gain, hele goede clean en nog een aantal leuke opties. Gebruik nog eens de zoekfuntie want dit onderwerp is al tig keer langs gekomen en staan ook nog bomvol goede adviezen. Good luck!

Uiteraard moet je ze eerst testen....