PDA

View Full Version : Voor de "335" liefhebber



guitartub
3 februari 2008, 11:31
Gisteren Bij Max de nieuwe Indie Indie Two Tone Dude P90 (zie recentie gitarist january 2008: zeer goed) uitgetest. Bij het vastpakken al het idee OEEEH LEKKER, en dat idee werd verder alleen nog sterker. Gitaar is niet zwaar, heeft een goede balans wat bijdraagt aan een goede bespeelbaarheid en feel. De gitaar heeft een mooie ronde en toch heldere toon die bovenal evenwichtig klinkt (P90's). Vond hem zelfs mooier klinken dan de eveneens getestte en beschreven Indie PRS semie solid kloon die ietsje duurder is. Beide gitaren zijn echter wel fabelachtig mooi afgewerkt en dat tegen een redelijk betaalbare (voor Jan met de pet) prijs. Ik schatte hem zelf ietsje duurder in.

Wel wat last van GAS maar om daar mijn Dearmond (by Guild) Starfire voor in te ruilen dat weet ik toch nog niet. Optie voor mij is misschien de (overigens zeer goede) Dearmond Goldtones in die starfire te vervangen door P94's. Ken al wat gitaristen die die switch in hun (jazz) gitaren hebben gedaan met te gek resultaat.

bass blom
3 februari 2008, 11:47
ik heb P94's in mijn oude custom gezet en ben er zeer blij mee :P

Mitch
3 februari 2008, 11:55
ik heb P94's in mijn oude custom gezet en ben er zeer blij mee :P
Echt waar? Ik hoor het voor het eerst :seriousf:

Die Indie gitaren zijn inderdaad niet verkeerd. Niet in het momenteel erg populaire laagste prijssegment, meer in de middenklasse, maar ze zitten zo zongeveer op Epiphone niveau qua prijs maar de geluidskwaliteit en afwerking zitten dar toch absoluut boven. Ik heb er eerder eens een topic aan gewijd en was absoluut verrast door de kwaliteit.

bass blom
3 februari 2008, 12:01
Echt waar? Ik hoor het voor het eerst :seriousf:

goh, heb je de foto's ook gemist zeker? :sneaky:

Luke-wannabe
3 februari 2008, 13:02
Zit te denken om zon ding voor mn Sorrento in te ruilen. Lijkt me echt vet!
(semi) hollow met P90 is echt een gouden combo!

Mr.Fingers
3 februari 2008, 13:35
Zit te denken om zon ding voor mn Sorrento in te ruilen. Lijkt me echt vet!
(semi) hollow met P90 is echt een gouden combo!

Heeft je sorrento geen P-90's? Als ik u was zou ik het niet doen (ik vind die sorrento wel iets hebben), maarja, je hebt die gretsch al natuurlijk.

Luke-wannabe
3 februari 2008, 15:28
Jawel, maar hij is helemaal hol en niet in bedwang te houden. En wat anders is altijd leuk :)

Lexvandoef
3 februari 2008, 15:36
Jawel, maar hij is helemaal hol en niet in bedwang te houden. En wat anders is altijd leuk :)

Slippers al geprobeerd? :seriousf:

guitartub
3 februari 2008, 15:39
Of die Indie op hoger (geluids)niveau in bedwang te houden is dat weet ik even niet. Mijn Dearmond hoeft zich (ook zonder die P90/94's) niet meer te bewijzen en heeft door die Goldtones een zeer apart karakter, en dat maakt de keuze al wat moeilijker.

Luke-wannabe
3 februari 2008, 15:49
Slippers al geprobeerd? :seriousf:
Whaha nee :P

Luke-wannabe
3 februari 2008, 15:50
Of die Indie op hoger (geluids)niveau in bedwang te houden is dat weet ik even niet. Mijn Dearmond hoeft zich (ook zonder die P90/94's) niet meer te bewijzen en heeft door die Goldtones een zeer apart karakter, en dat maakt de keuze al wat moeilijker.
Ik denk het wel, want hij heeft zon sustainbalk in het midden.
Niet feedback vrij, maar wel controleerbaar.

guitartub
3 februari 2008, 15:54
Gecontroleerde feedback kan zeer muzikaal klinken, luister maar eens naar Larry Carlton (Mr 335)

Mitch
3 februari 2008, 17:33
Jawel, maar hij is helemaal hol en niet in bedwang te houden. En wat anders is altijd leuk :)
Slightly off topic, maar jij had toch die mooie spons-truuk toegepast op je Sorrento? Übergeil ding trouwens...

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:35
Slightly off topic, maar jij had toch die mooie spons-truuk toegepast op je Sorrento? Übergeil ding trouwens...

slipper-truuk op sorrento werkt ook goed ;)

Luke-wannabe
3 februari 2008, 17:59
Slightly off topic, maar jij had toch die mooie spons-truuk toegepast op je Sorrento? Übergeil ding trouwens...
Uhuh.. Maar het wil toch niet echt werken. Je zou het bijna in de pickups zoeken. Maar het brugelement is een Lindy Fralin dus daar zou het niet aan liggen.

Mitch
3 februari 2008, 18:28
Chromen dogears hè, heeft wat ruimte tussen de pup. Ik snap 'm...

Let's talk Indie :)

jaspie
4 februari 2008, 16:47
wow chille gitaar, ik zit al een tijdje aan een 335 te denken en aangezien ik gibson te duur vond klinkt dit als een mooie optie. Op de site van indie zie ik trouwens nix staan over p90s, waar kan ik dit vinden?