PDA

View Full Version : Digitech Whammy's



MorrissonNL
3 februari 2008, 11:06
Ik wil graag een Whammy bakje op mijn bas gebruiken, alleen die Digitech Bass Whammy is zo verdomd moeilijk te vinden. Kan ik ook gewoon een rooie Digitech Whammy erop zetten? Krijg ik dan problemen met de lage frequenties of doet hij het gewoon? Of als iemand weet waar je bass whammy in omg. Leeuwarden kan krijgen

Bij voorbaat dank

drap
3 februari 2008, 11:47
Ik denk wel dat die frequentie heel anders is en dat het heel anders gaat klinken. Je zou het kunnen proberen en je basgitaar mee nemen naar een muziekzaak waar de gewone whammy te krijgen is. Er zal niks kapot gaan in ieder geval.

Maar daar waar Digitech spul te verkrijgen is, daar kun je toch ook gewoon dat ding bestellen?

MorrissonNL
3 februari 2008, 11:51
Ik kan het proberem in Leeuwarden bij Bob de Jong of Musicstore. Of anders naar Drachten. Hij staat in ieder geval nergens op een site! Maar bedankt voor de info

AriaProII
3 februari 2008, 11:56
De Bass-whammy is niet meer in productie. Het was ook dezelfde behuizing als de Whammy II, alleen andere electronica en een ander kleurtje.

drap
3 februari 2008, 12:04
Je hebt gelijk, ik lees het nu ook. Ik had nog wel ff gekeken op Dr. Gonzo's Instrument Finder en daar kunnen ze melden dat Wolve Music in Ede er eentje heeft. Wellicht even achteraan mailen of ze 'm nog hebben en misschien op kunnen sturen. Hij is niet goedkoop trouwens...

Ormac
10 april 2008, 14:03
Heb je die Bass Whammy nog kunnen kopen? Het is echt een fantastisch ding toruwens, dus als je hem hebt: gefeliciteerd. ik heb hem zelf tweedehands in een muziekwinkel in Oisterwijk gekocht, voor de helft van de normale prijs. Voor iedereen: als je er ooit eentje tegenkomt, zeker kopen, want dit effect is zeer de moeite waard (als hij bij je stijl past etc., natuurlijk).

MorrissonNL
15 april 2008, 12:09
Nee ik heb helaas geen Bass Whammy kunnen bemachtigen. Ik kijk nog wel eens rond.

Bedankt voor de hulp,

MorrissonNL