PDA

View Full Version : natrurel kleur voor een strat



tr3sx
8 februari 2003, 19:36
he, vraagje...

wie weet welke lak je het best kan gebruiken om een naturel kleur te krijgen?

parket lak schijnt goed hard te worden.
olien is ook een idee, maar omdat dat in het hout trekt lijkt me dat niet helemaal ok...

wie zegt het?

Butcher
8 februari 2003, 19:38
Gewoon de lak die er al op zit afschuren. Klaar.

michielv
8 februari 2003, 19:39
Hoi,

Ik heb goede ervaringen gehad met parketlak, omdat die lak niet in het hout trekt maar er als het ware bovenop blijft liggen. Dat behoudt het geluid van het hout. Plus natuurlijk dat het enorm hard is en je echt moeite moet doen om je gitaar te beschadigen.

tr3sx
8 februari 2003, 19:41
welke parketlak heb je gebruikt dan?
en...is het duur?

srv-man
8 februari 2003, 20:39
Volgens mij kun je beter gewoon celluloselak gebruiken, te verkrijgen bij de gitaarbouwer. Kost echt niet zoveel.....Vox Humana zal het wel hebben.

tr3sx
9 februari 2003, 20:21
die vox humana wat is dat en waar zit dat?

en kan ik daar eventueel ook andere kleuren krijgen?

BLOK182
9 februari 2003, 20:27
http://www.voxhumana.nl ze zitten in vlaardingen

marc_o
9 februari 2003, 21:27
let wel op dat je geluid veranderd alnaargelang de dikte en hardheid van je lak varieert, olie gaat ook zeer goed hoor, heb 2 gitaren met olie en 1 met lak, in ieder geval op al mijn halzen heb ik olie, maar dat vind ik persoonlijk lekkerder spelen, het plakt niet...questie van smaak ook hoor

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 21:40
maar scheelt het veel in geluid dan? Het lijkt eigenlijk dat je lak het geluid helemaal niet beïnvloed, maar dat zal wel aan mij liggen

vulvasonic
9 februari 2003, 22:38
Olie is mooi en ook goed voor het geluid (hoewel dat ook niet overtrokken moet worden, het verschil is tenslotte marginaal).
Het enige nadeel van olie is dat je daarna nooit meer de gitaar in een andere kleur kan lakken, omdat de lak niet houdt op een ondergrond van olie (die olie schuur je niet eventjes weg, die gaat in het hout zitten).

Azrael
10 februari 2003, 14:58
Ik wil dit ook wel eens bij mijn gitaar gaan doen. Waar moet ik op letten?

sash
10 februari 2003, 19:32
Ik heb dit een maand geleden zelf gedaan.

Eerst natuurlijk je gitaar helemaal kaalschuren.

Daarna behandel je hem eerst met 2 componenten sanding sealer. Dat een laag of 12, hoeft niet meteen te dekken en tussen de lagen door licht schuren met schuurblokje.
Wanneer dat eenmaal klaar is moet je hem spuiten met zijdeglans lak. Ook een laag of 7 en tussendoor ook schuren. Hoogglans zou evt. ook wel kunnen, maar dat mislukt erg snel dus heb ik gekozen voor zijdeglans.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-10 19:32 ]</font>

Anders Destium
10 februari 2003, 19:40
Als je zijdeglans enzo op je gitaar knalt is het toch geen naturel kleur meer, of was het transparante lak sash?

sash
10 februari 2003, 19:47
Ja gewoon transparante zijdeglans lak. De gitaren die Fender enzo leveren in naturel zijn meestal hoogglans.