PDA

View Full Version : Gitaarbouwersmeeting 2008: vertoning film "Talking Guitars"



Gitaarbouwer
2 februari 2008, 23:32
Hoi,

Ik ben in gesprek over een eventuele vertoning van de film "Talking Guitars" tijdens de Gitaarbouwersmeeting op 1 juni 2008 (www.talkingguitars.nl (http://www.talkingguitars.nl/)) . Talking Guitars is een prachtige docufilm over de Nederlandse gitaarbouwer Flip Scipio, die woont in de Verenigde Staten. Er is onlangs nog uitgebreid aandacht besteed aan deze bouwer en film in het tv-programma "De Wereld Draait Door", misschien heb je het gezien.

Het idee is om de film te vertonen na afloop van de meeting, tussen 18.00 en 20.00u, op dezelfde locatie (in Bunnik) voor een bedrag van maximaal 20 euro p.p. inclusief een eenvoudig buffet (let op: dit bedrag is exclusief de gewone entreeheffing voor de Gitaarbouwersmeeting)

Dit kan alleen bij voldoende belangstelling, vandaar deze enquete. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

superfly
3 februari 2008, 00:03
Nou, ik wil hem wel zien.
Op de link die Marko noemt
http://www.talkingguitars.nl/
is een trailer te zien.

vr gr
Wim

pasqual
3 februari 2008, 11:45
mijn mening ( MIJN mening dus...ik wil niets opdringen) is dat ik 20,- euro extra voor een film bovenop de entree prijs gewoon teveel vind. ongeacht de goede bedoeling achter dit initiatief. Bunnik is ook niet echt naast de deur.
maar, meeste stemmen gelden. en ik wil er toch wel graag bij zijn.
en de enquete voorziet niet in de optie: wel komen - zonder film, dus kan ik ook niet stemmen.
edit: maar na nog eens goed gelezen te hebben :sssh: is het dus de bedoeling dat de film NA de meeting is?

groeten Pasqual.

Gitaarbouwer
3 februari 2008, 13:09
Film is inderdaad ná de meeting. Het zijn eigenlijk twee aparte initiatieven.

Je hebt gelijk dat 20 euro erg duur is. Maar aangezien ik de exacte prijs nog niet weet ben ik iets aan de hoge kant gaan zitten om tegenvallers (voor jullie) achteraf te voorkomen. Het kan dus alleen maar goedkoper worden (maar zeker níet goedkoper dan een eurootje of 12). Bedenk wel dat het bedrag inclusief buffet is. Er moet immers wel iets gegeten worden 's avonds. Zeker door de bezoekers die er al vanaf 10.30 zijn. En er is géén McDonalds in de buurt :)

niekb
7 februari 2008, 15:38
De docu lijkt me erg intressant maar ik denk dat ik na de meeting direct terug ga naar huis. Kom zeker naar de meeting en breng ook een gitaar (wellicht 2) mee.

oknarb180
11 februari 2008, 13:01
Hey,

Ik vind het wel een leuk idee, maar wordt het dan niet een beetje erg lange dag? Men komt vanuit het hele land en dan ook onze Belgische buren niet te vergeten. De hele dag ziet er al zeer interessant en informatief uit.

Ik schat de dag als volgt in: mooie gitaren bekijken, shoppen en praatjes maken met medebouwers, en niet te vergeten de diverse presentaties. Na deze info red ik het denk ik niet meer om me 's avonds op de film te focussen.

Ik denk dat de dag zelf al interessant en informatief genoeg is.

vr.gr.

Branko

ernieman
15 februari 2008, 09:51
OK, de meningen liggen wat verdeeld. Dit topic wordt weer ontkleefd. Kwestie van niet teveel stickys te hebben.

BTW, ik lees op de site van "talking guitars" dat de docu ook uitgezonden gaat worden door de NPS.

Gitaarbouwer
15 februari 2008, 14:27
Ja, dat is goed.

De uitslag van de enquete is duidelijk, er is onvoldoende behoefte aan de filmvertoning (in elk geval op de manier zoals ik schetste). Ik had het eigenlijk al een beetje verwacht, maar het was het proberen waard. In elk geval bedankt voor het stemmen.

Groet,
Marko