PDA

View Full Version : beginnend gitarist



bamse
2 februari 2008, 22:24
hoi allemaal

ik heb een paar vraagjes ik heb een digitech rp-14d

maar ik zie bij iedereen losse effecten is dit beter dan wat ik nu heb?

(ga nog wel een wah wah aanschaffen)

johantipker
2 februari 2008, 22:50
http://www.amptone.com/images/RP14Dlg.jpg


Als jij er happy en tevreden mee bent, is t toch prima!

rocker_71
2 februari 2008, 23:03
Zeker voor een beginner is dat toch prima?
Lekker veel effecten en boosts ed in 1 apparaat. Lijkt mij leerzaam om je weg te vinden.

bamse
2 februari 2008, 23:06
ja alleen het pedaaltje is ruk
ga denk ik een dunlop slash signature halen in de VS op vakantie

rocker_71
2 februari 2008, 23:10
ja alleen het pedaaltje is ruk
ga denk ik een dunlop slash signature halen in de VS op vakantie

Pedaaltje, ziet er nogal uitbereid uit hoor.
Een losse wah is wel altijd beter, denk ik.

Mitch
2 februari 2008, 23:12
Je zegt dat je een paar vragen hebt, maar ik kan er nog maar één ontdekken, stoute beer !

En ja, die Digitech is een rukding, losse pedalen zijn beter voor je sound maar multi-effecten kunnen soms een betere oplossing zijn afhankelijk van wat voor muziek je speelt, maar goed.... lees gewoon eens wat topics door en test daarna eens wat bij vrienden, in winkels etc.

-Heineken-
5 februari 2008, 17:06
Ach, ik heb de eerste jaren ook altijd met budget multi-effecten gespeeld en zolang je nog niet gaat optreden en de studio induikt zijn ze best goed en de perfecte manier om verschillende soorten effecten en hun mogelijkheden te verkennen. Een losse pedalen setup is altijd veel duurder (tenzij je van die Behringer Nintendo 8-bit geluiden houdt) maar klinkt stukken beter.

bamse
12 februari 2008, 22:14
zit toch te denken om hem te vervangen voor het volgende
een delay dd-3
chorus ch-1
os-2 (of is het beter om de overdrive en distortion apart te nemen)
ac-3
en een rv-5

een dunlop wah wah slash sign.

maar maar kunnen die stereo pedaaltjes gewoon op een mono versterker?

of heb je een ander idee

wil beetje gnr spelen maar ook mooie rustige nummers met volle klank

Mitch
12 februari 2008, 22:37
OS2: zo ongeveer de meest vreselijke ruk-distortion die Boss heeft geproduceerd. Het twee-in-één concept werkt wel, maar niet zoals geadverteerd. Je krijgt namelijk twee klotesounds voor de prijs van één.
Een BD2 klinkt als overdrive al een stuk makkelijker, is wat helder en kan tot best wat gain trouwens, GNR is er best mee te doen, maar een SD1 of OD3 leent zich daar misschien wat meer voor.
De CH1 staat ook niet voor niets zo vaak op Marktplaats, da's ook een niet al te vriendelijk klinkende chorus. Als je bij Boss wi blijven is een CE3 alweer wat prettiger voor de oortjes, maar kijk ook eens naar bijvoorbeeld een Ibanez SC10 of BCL, ook goed tweedehands verkrijgbaar en duidelijk minder 'metalig' klinkend als een CH1.
Een akoestische simulator, sja... moet je van houden. Ik zou even kijken of je dat echt leuk vindt.
De RV is vrij oké, maar niet zo vriendelijk geprijsd. Je moet je even afvragen hoe vaak je reverb gebruikt en of je het dat waard vindt, verhoudingsgewijs.

Herman
12 februari 2008, 22:41
Over die AC3...ik heb hem een keer getest, en ik weet niet of dit exemplarisch oid was, maar dat apparaat ruisde als een gek. Niet bruikbaar imo. Verder dacht ik ook dat ik zoiets wou hebben, maar vaak klinken dit soort dingen toch wat nep en levenloos.

bamse
12 februari 2008, 23:21
dus een ce-3 en een od3/sd1
is een betere oplossing

en de dd-3 of een dd-6?

dan ben ik met 3 pedaaltjes klaar

ipv 5 scheelt weer$$$

weten jullie of de dunlop wah wah in die koffer van boss past

Mitch
12 februari 2008, 23:23
ZO'n BCB6 koffertje ? Ik dacht het niet, maar het is tijden terug dat ik zo'n ding gezien heb. Kijk anders effe op de Feedback site of zo, daar staat -ie meestal wel op.
Ik denk wel dat je trouwens sowieso effe wat moet gaan testen in een winkel. Niet dat je onze adviezen volledig in de wind moet slaan, maar vorm je vooral zelf een oordeel ;)

bamse
12 februari 2008, 23:30
ja ga wel wat testen moet ook nog even kijken naar een distortion


dank je

drap
12 februari 2008, 23:41
Distortions! Zoekt niet langer en druk op den pm knop!

was dit nou spam?

EuroCinema
13 februari 2008, 14:27
Een Dunlop crybaby wah past in een BCB60, je kunt er plek voor maken door een speciaal daartoe ontworpen stukje metaal los te schroeven aan de rechter bovenkant. Hij drukt dan wel iets tegen de deksel, maar in mijn ervaring had dat geen negatieve invloed op koffer of pedaal.

Mitch
13 februari 2008, 21:16
Chorus (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/148140114-ibanez-stereo-chorus.html)
Leuke overdrive (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/147911399-mi-audio-crunch-box.html)

Helter Skelter
13 februari 2008, 21:42
weten jullie of de dunlop wah wah in die koffer van boss past


ja, zo'n koffer is ontworpen om ook een wah en/of volumepedaal te herbergen. Een nadeel is wel dat je die grote pedalen er niet in kan laten zitten als je de koffer wil sluiten